10 triki, kurus veiksmīgi izmanto IKEA veikalos pārdošanas veicināšanai
IKEA veikals ir kā Disnejlenda pieaugušajiem - ieej tikai paskatīties, bet ārā tikt tik grūti. Nonākot pie kases, izrādās, ka iepirkumu ratiņi ir gluži vai paši pielasījušies ar dažādām precēm un mantām, par kuru eksistenci pirms tam pat nenojauti. Izkļūšana no veikala telpām līdzinās ekspedīcijai.
Ja tev liekas, ka tas viss notiek tikai ar tevi, tad tā nav. Zviedru mājas preču giganta pārdošanas veicināšanas knifiņi "piespiež" nopirkt preces pilnīgi neticamā veidā.
Portāls Brightside.me atklāj dažus no neparastākajiem veidiem, ķas lieliski palīdz pārdot mājas preces.
Gaļas bumbiņu burvība
Viens no IKEA vadītājiem ASV Džerds Divāls apgalvo, ka leģendārās gaļas bumbiņas ir efektīvākais veids, kā pārdot ... mēbeles. Uzkoda ir viens no populārākajiem produktiem mājas preču veikalā. Ik gadu IKEA apmeklētāji visā pasaulē notiesā apmēram miljardu frikadeļu. Bet kā gaļas bumbas palīdz pārdot? Izsalcis klients ir slikts klients, tāpēc ēdināšanas zona atrodas veikala vidū. Paēdis klients būs laipnāks un labākā omā. Tas palielina iespēju, ka viņš kaut ko nopirks.
Gaļas bumbiņu cena IKEA veikalā ir salīdzinoši zema, tāpēc apmeklētājiem rodas priekšstats, ka arī pārējās preces nav nemaz tik dārgas. Rezultātā tiek pielasīts iepirkumu grozs ar sīkumiem, kurus mums nemaz nevajag.
IKEA matračiem ir nestandarta izmērs
Daļa IKEA matraču tiek ražoti nestandarta izmēros. Nopērkam klāt IKEA gultu, bet izrādās, ka neder iepriekš mājās lietotie palagi. Pērkot IKEA matraci, rēķinies, ka vajadzēs pirkt tikai IKEA palagus, jo tikai tie derēs īpašā izmēra matračiem. Tas pats ir ar spilveniem. Nopirki spilvenu IKEA? Uzmini, kur pirksi spilvena pārvalku?
Ir divas dienas gadā, kad ir īstas atlaides
Visos IKEA veikalos ir atlaižu nodaļa, kur var iegādāties preces ar sīkiem defektiem par krietni zemāu cenu. Nepieredzējis pircējs visbiežāk šajā nodaļā nopirks nevajadzīgu un saplēstu lietu, bet var būt arī citādi.
Patiesībā labas kvalitātes lietas atlaižu nodaļā var nopirkt tieši pēc pavasara un vasaras izpārdošanas, jo šajā laikā ir liels atgriezto preču skaits, kuras pircējiem nav patikušas vai kaut kādu iemeslu dēļ nav tikušas izmantotas. Šīs lietas nonāk atlaižu nodaļā. Iezīmē kalendārā 1.aprīli un 1.augustu – tad varēs iepirkties visizdevīgāk!
IKEA darbinieki nekad neuzsāks sarunu pirmie
IKEA darbinieks nekad nepienāks klāt un nejautā kā palīdzēt. Tas ir ar nolūku - veikala darbinieki ļauj tev izdarīt pašam savas izvēles, jo tas ļauj nopelnīt vairāk.
Ja pārdevējs piedāvās palīdzēt, pircējs nemaz neiedarbinās savu iztēli. Iedomājies – tu stāvi IKEA un domā, kā šie pasteļkrāsas aizkari piestāvēs tavam logam. Un kā šie spilveni pieskaņosies tiem. Un pēkšņi pārdevējs pienāks un pamodinās tevi no skaistā domu lidojuma. Nē, IKEA ļauj tev sapņot par to, kā visas šīs lietas iederēsies tavā mājoklī, un ļauj tev tās nopirkt.
Tomēr, ja tev ir vajadzīga palīdzība, tu, protams, vari vērsties pie IKEA darbiniekiem. Viņi priecāsies tev palīdzēt un būs ārkārtīgi laipni.
Veikala uzbūve ar nolūku liek apmaldīties
IKEA veikals ir īsts labirints. Internetā par to joko jau sen, bet šādam veikala plānam ir savs iemesls. Tu tiec "apmaldināts" apzināti.
Arhitekts Alans Penns skaidro, kā tas strādā - ja būvē nav taisnu līniju, cilvēks sāks iet uz riņķi un nonāks vienā un tajā pašā vietā atkal un atkal. Stundu šādi riņķojot, cilvēks jutīsies apmaldījies un aizmirsīs iemeslu, kādēļ vispār šurp atnācis. Pēc arhitekta aprēķiniem apmēram 60% pirkumu IKEA notiek, neplānoti maldoties pa veikalu.
Cilvēki pērk IKEA mēbeles, jo paši tās var salikt kopā
Pastāv termins ‘IKEA efekts’, kas jau ir kķuvis par psiholoģisku apzīmējumu tam, ka cilvēks augstāk vērtē tās lietas, kuru tapšanā piedalījies pats. Kad tu stundām liec kopā kaut ko no IKEA, lasi instrukcijas, meklē detaļas un beigās tev izdodas pašam salikt IKEA skapīti, tad šai lietai pieaug vērtība paša lietotāja acīs. Klientiem IKEA patīk vairāku iemeslu dēļ. Svarīgākie noteikti būtu zemā cena un universālais dizains. Bet pāri visam – fakts, ka mēbeles jāsaliek viņiem pašiem.
Grozi ar sīkumiem pilnīgi nevietā
IKEA veikali ir pilni ar groziem, kuros atrodas visādi sīkumi – rotaļlietas, salvetes, mākslīgie ziedi utt. Cilvēka domāšana strādā tā – ja tas ir daudz, tad tas ir lēts. Tu nopirksi tās salvetes, karotes, olu taimerus utt. nevis tapēc, ka tev vajag, bet tāpēc, ka tev liksies, ka tie ir lēti. Šis triks ir labs veids, kā pārdot lietas bez atlaidēm, liekot mums domāt, ka esam nopirkuši tās pa lēto.
IKEA izmanto tos pašus trikus, ko kazino
Esi ievērojis, ka IKEA veikalos nav logu un lielu pulksteņu? Šo triku IKEA ir aizņēmies no kazino. To dara tāpēc, lai liktu apmeklētājam zaudēt laika izjūtu. Tiklīdz noņem pulksteņus, cilvēki zaudē laika sajūtu un šopingam velta vairāk laika. Nav nekā, kas viņu uzmanību novērš no lietu pirkšanas.
Ne velti pie izejas pārdod lētus hotdogus un saldējumu
Uzreiz aiz kasēm tiek tirgots lēts saldējums un hotdogi. To cena ir zemāka nekā jebkur citur apkārtnē. IKEA negrib, lai no veikala izej dusmīgs un ar sajūtu, ka esi iztērējis pārāk daudz naudas. Pie izejas tu noteikti nopirksi hotdogu vai saldējumu, un pēdējā lieta, ko nopirki IKEA, būs bijusi tiešām lēta un izdevīga.