Rīgas modes nedēļu gaidot: kas šobrīd jauns Latvijas modes pasaulē?
Labākie Latvijas modes dizaineri, gatavojoties savām skatēm Rīgas modes nedēļā, kura šoruden norisināsies no 23. līdz 27. oktobrim, atklāj savas darbības sasniegumus un jaunumus pēdējā pusgada laikā.
Modes zīmoli, kuri piedalās 29. Rīgas modes nedēļā
Nóló turpina iekarot pasaules virsotnes un kļūst arvien pieejamāks pasaules modes tirgū. Pateicoties dalībai šovrūmos Ķīnā un Honkongā, zīmola Nóló tērpi nu ir iegādājami jau 40 veikalos Āzijā. Neizpalika panākumi arī turpinot dalību šovrūmā Milānā – tā rezultātā zīmols iegājis līdz šim neapgūtā Spānijas tirgū un kopumā Eiropā būs pārstāvēts vēl 14 veikalos.
Arī dizainere Natālija Jansone apgūst arvien jaunus tirgus. Šoreiz dizaineres darinātie tērpi pirmo sezonu tika veiksmīgi pārstāvēti prestižā Milānas šovrūmā. Pateicoties tam, Natālijas Jansones zīmols tiek virzīts Itālijas, bijušo NVS valstu un Tuvajos Austrumos.
One Wolf šobrīd gatavojas sava veikala atklāšanai Vecrīgā, Laipu ielā 2/4. Turklāt, sadarbības rezultātā, kas radusies iepriekšējās Rīgas modes nedēļās, zīmols šobrīd ir pārstāvēts Vācijas konceptveikala "AA Collected" pop-up projektā Vīnē. Taču zīmolam ir vēl kāds jaunums, sadarbībā ar optikas saloniem Pasaules Optika, One Wolf ir izveidojuši dizainu vairākiem saulesbriļļu un stila briļļu modeļiem, kuru pirmie prototipi būs vērojami zīmola modes skatē, RFW ietvaros.
Jauns uzņēmējdarbības attīstības solis sperts arī zīmolam Katya Katya London, kas šī gada septembrī pirmo reizi apmeklēja prestižo modes izstādi White Show, Milānā, šīs pilsētas modes nedēļas ietvaros.
Pēdējais pusgads zīmola Talented izaugsmē iezīmējas ar vairākiem jauniem pārdošanas kanāliem, tai skaitā, zīmola tērpi tagad ir iegādājami arī populārajās ārvalstu interneta vietnēs Wolf & Badger (wolfandbadger.com) un Showroom (shwrm.com). Taču, lai būtu arvien pieejamāks pašmāju klientiem un Rīgas viesiem, novembrī Talented būs iegādājams universālveikalā Stockmann, pop-up veikalā.
Zīmols Bergs Privé Rīgas modes nedēļā piedalās jau otro reizi. Ņemot vērā savas pirmās kolekcijas panākumus, zīmola dizaineres gaidāmās pavasara-vasaras sezonas kolekciju ir veidojušas drosmīgāku. Turklāt nākamo sezonu zīmols uzsāks jaunās telpās.
Zīmols Public Makes Image pagājušā Rīgas modes nedēļā piedzīvoja spožu debiju. Salīdzinoši neilgā laika posmā tam ir izveidojies liels atbalstītāju pulks gan Latvijā, gan Centrāleiropā. Līdz ar to Public Makes Image drīzumā plāno attīstīt savu darbību, atverot šovrūmus Amsterdamā, Berlīnē, Maskavā un Milānā.
Iļja Buličevs, kas ir zīmola BLCV by Bulichev dibinātājs un dizaineris, veiksmīgi virzās uz mērķi jauna – Krievijas un bijušo NVS valstu – tirgus apgūšanu. Šobrīd zīmols ir atvēris šovrūmu Maskavā, kurā piedāvā gan vairumtirdzniecības, gan mazumtirdzniecības pakalpojumus. Turklāt BLCV by Bulichev var iegādāties veikalos Maskavā, Sanktpēterburgā, Ufā, Kazaņā, Mahačkalā un Minskā. Šī zīmola tērpus izvēlas arī tādas Krievijas modes dāmas kā Nastasija Samburska, Vera Brežņeva un Marija Minogarova.
Šīs sezonas Rīgas modes nedēļas debitants, modes zīmols Pixie Won't Play kopš 2015. gada savos tērpos apvieno eleganci, nepiespiestību un vieglumu. Jaunās zīmola kolekcijas tapšanu pirmo reizi vadījusi Līga Banga, kura kopš 2018. gada janvāra pilda zīmola galvenās dizaineres lomu.
Vēl viena sezonas debitante ir zīmola Anna Elizabete Fashion dizainere Anna Elizabete Kasparsone. Zīmola kolekcijas veiksmīgi prezentētas tādos jauno dizaineru konkursos kā Habitus Baltija, Vidzeme Fashion, Virus Fashion/Virus Mada (LT).
Noname Atelier ir pavisam jauns zīmols – tas šogad svinēja savu pirmo dzimšanas dienu, taču tas ir pietiekami ambiciozi pieteicis sevi Latvijas tirgū. Ja pirms gada zīmols piedāvāja topus un džemperus, tad šobrīd piedāvājuma klāstā ir pilns apģērbu spektrs – kleitas, bikses, krekli, žaketes un pat virsdrēbes.
Šovasar Aristocrat Kids tika izvēlēts kā viens no trim bērnu luksusa zīmoliem, ko Harrods uzrunāja lai darinātu ko īpaši ekskluzīvu Rare Finds kampaņas ietvaros, līdzās zīmoliem Mischka Aoki un Dolce&Gabbana. Šī projekta ietvaros tika izveidota līdz šim dārgākā un darbietilpīgākā kleita, kuras vērtība ir vairāk nekā 10 000 EUR. Jaunā 2019. gada pavasara-vasaras kolekcija, kas tiks atrādīta gaidāmajā Rīgas modes nedēļā, tika prezentēta arī Milānas modes nedēļā un drīzumā dosies uz Maskavu, lai savu kolekciju atrādītu Pētera pilī aptuveni 500 viesu klātbūtnē.
Šajā gadā Paade Mode paplašinājis savus tirdzniecības kanālus. Līdzās jau esošajiem vairāk nekā 20 pasaules tirgiem, zīmola izstrādājumus šogad iespējams iegādāties arī Maskavas luksus segmenta lielveikalos Tsum un Kangaroo, leģendārajā Francijas iepirkšanās templī Galeries Lafayette Parīzē un Nicā, Harvey Nichols Dohā, kā arī Beļģijas KID un Moon. Tāpat Paade Mode palielinājusi pārstāvniecību ASV līdz 7 veikaliem Ņujorkā un 4 Bostonā.
Bērnu modes zīmols Leny Tomy Factory šogad nosvinēja savu 10 gadu jubileju. Šo desmit gadu laikā, divas reizes gadā piedāvājot sezonālas kolekcijas, zīmols ir veiksmīgi attīstījies un ir pieejams veikalos visā pasaulē. Šogad uzsākta tirdzniecība arī jaunos tirgos – Krievijā un Spānijā, kā arī tepat Latvijā ir izveidota jauna sadarbība ar u/v Stockmann, kurā arīdzan iegādājami Leny Tomy Factory tērpi.
2019. gada pavasara-vasaras sezonai veltītā RIGA FASHION WEEK norisināsies šī gada 23.-27. oktobrī.