foto: LETA
Viņķele pilnībā uzticas NMPD vadības redzējumam par dienesta tālāko attīstību
Veselības ministre Ilze Viņķele.
2019. gada 13. maijs, 12:42

Viņķele pilnībā uzticas NMPD vadības redzējumam par dienesta tālāko attīstību

LETA

Veselības ministre Ilze Viņķele (AP) pilnībā uzticas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) vadības un speciālistu redzējumam par dienesta tālāko attīstību, aģentūrai LETA sacīja ministres padomnieks Edgars Skvariks.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Skvariks norādīja, ka pārmaiņas NMPD ir plānotas un pārrunātas ar dienesta direktori Lieni Cipuli. "Pilnībā uzticamies NMPD vadības un speciālistu redzējumam par dienesta tālāko attīstību," sacīja Skvariks.

Viņķeles pārstāvis izteicās, ka NMPD "ar savu neatlaidīgo darbu spējis sevi lieliski pierādīt", ko apliecina arī sabiedrības pozitīvais novērtējums.

Kā ziņots, gada laikā NMPD dubultots dienas brigāžu skaits no 18 uz 43, kā arī veiktas izmaiņas brigāžu sastāvā, izveidojot brigādes ar diviem mediķiem bez autovadītāja, kā arī viena mediķa brigādes. Tāpat dienests intensīvi šķirojis izsaukumus pēc to prioritātes un strādājis pie sekundāro jeb izsaukumu, kuros pacientam nav bijusi nepieciešama NMPD palīdzība, skaita samazināšanas.

NMPD apkopotie dati apliecinot, ka izmaiņas dienesta darbu ietekmējušas pozitīvi. Piemēram, par spīti ierobežotajam cilvēkresursu skaitam, dienests pērn spējis nodrošināt Ministru kabinetā noteiktos minimālos sasniedzamības rādītājus 89,6% gadījumu pilsētās, kā arī 84,3% gadījumu lauku reģionos. Lauku reģionos brigāde uz izsaukumu ieradusies vidēji 17 minūtēs, bet pilsētās - apmēram deviņās minūtēs.

Tāpat par 15% samazinājušies sekundārie izsaukumi - 2017.gadā tika saņemti 137 770 šādi izsaukumi, bet 2018.gadā - 117 739. Tas, pēc Cipules vārdiem, saistīts gan ar konsultatīvās kapacitātes stiprināšanu, gan arī ar sabiedrības izpratnes uzlabošanos par NMPD lomu veselības aprūpes sistēmā.

Saskaņā ar NMPD datiem, šogad vidēji mēnesī pieaudzis to situāciju skaits, kuras atrisinātas telefoniski. NMPD Operatīvās vadības centrā šādu situāciju skaits pieaudzis par 35%, bet pa Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni atrisināto situāciju skaits pieaudzis par vēl 34%.

Izsaukumu šķirošana un daļas zvanu novirzīšana konsultācijām rezultējusies ar kopējo izsaukumu skaita samazināšanos par 8%. Ja 2017.gadā tika izpildīts 440 501 izsaukums, tad pērn šo izsaukumu skaits samazinājās līdz 403 911 izsaukumiem, kas ir par 36 590 mazāk. Par 7% samazinājies arī slimnīcās nogādāto pacientu skaits.

Saskaņā ar Nacionālā veselības dienesta veikto pētījumu arī iedzīvotāji ir apmierināti ar NMPD darbu, jo tas ir visaugstāk novērtētais valsts veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējs, saņemot 8,2 no desmit punktiem.

Kaut arī dienesta direktore ir apmierināta ar sasniegtajiem rezultātiem, viņa norāda, ka NMPD izaicinājumi turpināsies, kā rezultātā maijā varētu noslēgties darbs pie dienesta piecu gadu stratēģijas izstrādes. Stratēģijā tiks minēti galvenie izaicinājumi un iespējamie problēmu risinājumi.

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās