Britu mocis latviskā stilā - Arnis Blodons palepojas ar jaunu meistardarbu
foto: no privātā arhīva
„Šaubos, vai otru šādu motociklu kāds uztaisīs. Man pašam tik ļoti patīk, ka esmu gatavs nopirkt – cerams, ka būs tāda rocība,” par unikālo bākas krāsojumu saka Arnis Blodons.
Slavenības

Britu mocis latviskā stilā - Arnis Blodons palepojas ar jaunu meistardarbu

Juris Vaidakovs

Žurnāls "Kas Jauns"

'Galarezultāts man pašam tik ļoti iepatikās, ka nu apsveru domu šo motociklu iegādāties,” par īpaša dizaina "Triumph" braucamrīku saka pazīstamais motožurnālists Arnis Blodons.

Britu mocis latviskā stilā - Arnis Blodons palepoj...

Arnis jau kādu laiku nodarbojas ar motociklu tirdzniecību. „Noslēdzoties karjerai televīzijā, veiksmīgu apstākļu sakritības dēļ mans hobijs – motocikli – kļuva par manu darbu. SIA "SDK" īpašnieks Jānis Kivlenieks piedāvāja pamēģināt darboties motociklu tirdzniecības jomā – pārstāvēt "Triumph" zīmolu Latvijā un Lietuvā. Tas bija eksperiments, jo tirdzniecība man bija sveša lieta. Bet ir interesanti, ja hobijs sakrīt ar darbu. To, vai ir labi vai ne, man grūti komentēt. Taču, ja esmu jau trešo sezonu šai „pasākumā”, laikam tik traki nav,” teic Arnis Blodons, kam attiecības ar "Triumph" motocikliem vienmēr bijušas īpašas.

„Motodzīves laikā ir bijuši dažādi „verķi” – gan "Honda", gan "Yamaha", gan "Harley-Davidson", gan BMW. Tomēr "Triumph" piemita tas īpatnējais miglainās Albionas džentlmeniskais šarms. Pirmais "Triumph" motocikls manās rokās nonāca ap 2003. gadu, kad, ņemot vērā vēsturisko izcelsmi un kinoleģendu šarmu, to iegādājos Vāczemē. "Triumph Thunderbird Sport 900" bija cafe racer stilā (šāds viegls, jaudīgs motocikls, kas domāts ātrai braukšanai nelielos attālumos, 60. gados tika nosaukts par kafejnīcu braucēju moci), un Latvijā šis vēl nebija tik izplatīts. Lai arī pēc laika šķīros no šī klasiskā modeļa, tīkamas atmiņas man sildīja sirdi, bet otrs "Triumph" markas motocikls bija "Trident 750" – klasiska britu "JAWA",” skaidro Blodons, kam šobrīd nav pašam sava personīgā moča, toties ir tā brīnišķīgā iespēja izmantot darba motociklus.

Arnis Blodons gadu gaitā

Arnis Blodons TV ekrānu nomainījis pret darbu Valsts nekustamajos īpašumos.

Taču pavisam iespējams, ka Blodons iegādāsies sev braucamrīku, jo, redzot, kā realitātē īstenojusies viņa ideja par unikālu dizainu, Arnis pats vēlas būt šī motocikla īpašnieks. Runa ir par visklasiskāko "Triumph Bonneville T100", kam degvielas bāka ir tāda, kāda nav nevienam citam motociklam pasaulē! Šīs bākas dizaina idejas autors ir Blodons, bet viņa ideju dzīvē īstenoja mākslinieks Vilnis Krilovskis.

foto: no privātā arhīva
Lielbritānijas karoga grafiskā daļa ieturēta Latvijas karoga krāsās.
Lielbritānijas karoga grafiskā daļa ieturēta Latvijas karoga krāsās.

Arnis iedvesmojās no "Triumph" rūpnīcas Hinklijā izstāžu zālē savulaik redzētā. Tur viņa uzmanību piesaistīja kāda ekspozīcijā esošā degvielas bāka, kas ieturēta Lielbritānijas karoga krāsās un ko, 2018. gada 20. februārī atklājot oficiāli ekspozīciju, ar savu autogrāfu parakstīja Kembridžas hercogs princis Viljams. „Izdomāju, ka Lielbritānijas karoga grafiskā daļa jānokrāso Latvijas karoga krāsās, savukārt bākas krāsas laukumā iespēlētas latvju etnogrāfiskās piktogrammas, kas ir nemanāmas tumsā, bet labi redzamas gaismā,” skaidro Arnis, kuram savulaik jau bija Latvijas karoga krāsās nokrāsota ķivere un motocikls "Harley-Davidson", ko viņš nosauca par Mildu.

"Triumph" motocikla degvielas bāka ar Lielbritānijas karogu Latvijas krāsās gan nav vienīgais mākslinieka Viļņa Krilovska veikums. Viņš ir arī nokrāsojis "Triumph Scrambler 1200 XE" tieši tādā pašā stilā, ar kādu savā jaunajā filmā "No Time to Die" brauc aģents Džeimss Bonds.

foto: Publicitātes
Superaģenta 007 motocikla replika – ar pavisam līdzīgu "Triumph Scrambler 1200 XE" Džeimsa Bonda sērijas jaunākajā filmā trauksies aktieris Denjels Kreigs.
Superaģenta 007 motocikla replika – ar pavisam līdzīgu "Triumph Scrambler 1200 XE" Džeimsa Bonda sērijas jaunākajā filmā trauksies aktieris Denjels Kreigs.

„Motociklus ar šādu krāsojumu "Triumph" rūpnīca ir izlaidusi limitētā, 250 eksemplāru lielā, skaitā, un braucamie, kuru vērtība ir ap 25 000 eiro, vairs nav pieejami. Mums šis prieks iznāca stipri vien lētāk, bet, šķiet, ne sliktāk,” pasmaida Arnis Blodons un piebilst: „Cerams, ka motociklu cienītāji atzinīgi novērtēs šīs nelielās mākslinieciskās izpausmes. Jo motocikls nav transporta līdzeklis. Tas ir dzīvesveids un pasaules redzējums. Katram savs, individuāls!”

Citas interesantākās ziņas lasiet žurnāla "Kas Jauns" šīs nedēļas numurā!