foto: Instagram / MSCHF
Dažu minūšu laikā izpērk 3000 dolāru vērtās „Jēzus kurpes”, kas pildītas ar svēto ūdeni
"Jēzus kurpes".
Slavenības
2019. gada 12. oktobris, 12:00

Dažu minūšu laikā izpērk 3000 dolāru vērtās „Jēzus kurpes”, kas pildītas ar svēto ūdeni

Jauns.lv

Sporta apavu pāri, kam zoles piepildītas ar svēto ūdeni, nosaukuši par „Jēzus kurpēm”. Apavu pāris nopirkts vien dažās minūtes pēc tam, kad tas nonācis pārdošanā. Pat neraugoties uz nebūt ne mazo cenu – 3000 ASV dolāriem!

Šo strīdīgi vērtēto apavu modeli patērētāju tirgū pieteicis Bruklinā esošais radošais zīmols „MSCHF”. Sporta kurpju pāris, kura šņores rotā zeltīts Jēzus Kristus piekariņš, pārdošanā nonācis otrdien.

„Jēzus kurpju” pamatā ir sporta preču ražotāja „Nike” apavu modelis „Nike Air Max 97s”, kas iegādāts vairumtirdzniecībā un tad ar dažu elementu palīdzību pārveidots, lai to valkātājam atgādinātu par Jēzu Kristu. Zīmolam „Nike” neesot saistības ar šo jaunu, uzlaboto apavu modeli.

„Jēzus kurpju” zoles ir ne tikai pildītas ar svēto ūdeni, kas nācis no Jordānas upes un ir priestera svētīts, bet labās kājas apava kurpju šņores arī rotā Jēzus krucifikss.

Savukārt apava sānos ir norāde uz Bībeli – Mateja evaņģēliju 14:25. Savukārt apavu mēlītes augšpusi rotā spilgti sarkans punkts, kas simbolizējot Jēzus Kristus asinis.

Bībeles rindas, par kurām atstāta norāde uz apavu sāna, vēsta par Jēzus staigāšanu virs ūdens.

Radošā zīmola „MSCHF” vadītājs Daniels Grīnbergs paskaidro, ka viņu ieintriģējusi ideja par „sadarbības kultūru”.

„Mums prātā bija „Arizona Iced Tea” un „Adidas” sadarbība, kuras rezultātā viņi piedāvāja apavus, kas reklamē dzērienu kompāniju, kas tirgo ledus tēju,” viņš pastāstījis izdevumam „New York Post”.

„Mēs gribējām parādīt, cik absurda ir kļuvusi sadarbības kultūra.”

Kompānijas „MSCHF” radošie prāti ļāvušeis fantāzijai par 2019. gada modes projektu, kāds tas varētu izskatīties, ja tajā iesaistītu „vienu no ietekmīgākajām figūrām pasaules vēsturē”.

„Mēs domājām, kāda gan varētu izskatīties sadarbība ar Jēzu Kristu,” stāsta Grīnbergs.

„Vienīgais, ko es pats kā ebrejs zināju, ka viņš ir staigājis pa ūdens virsmu,” tā dzimusi ideja par svētā ūdens iestrādi apavu zolēs.

Vairākiem potenciāliem pircējiem šī „Jēzu kurpju” ideja šķitusi vairāk nekā apburoša.

„Tātad. Šīs kurpes ir reālas un eksistējošas. To zolēs ir ūdens no Jordānas upes. Man trūkst vārdu,” rakstīja viens „Twitter” lietotājs.

Turpretī kāds kritiķis šos apavus nosaucis kā kaut ko „degradējošu un necienīgu”.

Lai gan jaunās „Jēzus kurpes” nopirktas rekordīsā laikā, kompānija „MSCHF” sola, ka jauni darinājumi pārdošanā mājaslapā parādīšoties katru otro un ceturto mēneša otrdienu.