Modes dizainere Žanete Auziņa beidzot atguvusi brīvību
Latviešu modes māksliniece Žanete Auziņa 14. Rīgas modes nedēļā jeb „Riga Fashion Week” prezentēja savu rudens-ziemas 2011./2012 kolekciju, kas radīta sievietēm, kuras beidzot sajutušās brīvas. Arī pati dizainere beidzot atguvusi brīvību.
Žanetes Auziņas tērpu kolekcija Rīgas modes nedēļā 2011. gada pavasarī
Modes māksliniece Žanete Auziņa savu jaunāko kolekciju par sievietes izvēles brīvību radījusi, ietekmējoties no pēdējā laika ekonomiskās situācijas, kas valda pasaulē. „Mēs pēdējā laikā esam ļoti nebrīvi. Esam atkarīgi no naudas, apstākļiem, no darba, zemestrīcēm un sliktām izpausmēm. Mums ir ļoti maz izvēles brīvības, īstenībā izvēles iespējas ir ļoti daudz, bet mēs šīs iespējas ļoti maz izmantojam. Tāpēc es gribu cilvēkus aicināt ne tik ļoti domāt par materiālajām vērtībām un nodzīt sevi darbos. Es saprotu, ka cilvēkiem ir daudz jāstrādā, lai nomaksātu kredītus un valsts nepamatoti un nemitīgi ceļ cenas dažādiem pakalpojumiem, kurus cilvēki pēdējiem spēkiem cenšas maksāt, maksāt un maksāt,” nebrīves situāciju portālam kasjauns.lv raksturo Auziņa.
Tērpu māksliniece pati darbojas arī kā mazais uzņēmējs. „Arī es par visu maksāju un pienāk kaut kāds brīdis, kad saproti, ka tava brīvība ir pilnīgi atņemta. Tad ir jāatrod jauni ceļo un jāmēģina pārstrukturizēt uzņēmumi, lai strādātu un domātu savādāk un līdz ar to būtu daudz brīvāki un neatkarīgāki no finansiālajiem apstākļiem. Ir taču jāpriecājas par šo dzīvi un jātic tai,” skaidro dizainere.
Žanetes Auziņas mode
Auziņa priecājas, ka arī pati beidzot atguvusi brīvību. „Es ļoti ilgi biju atkarīga no visa tā, ko iepriekš minēju. Tagad lietas man veicas labāk, esmu atklājusi sev jaunu pasauli un man veidojas jaunas attiecības ar cilvēkiem, un es atkal varu radīt skaistas lietas un iepriecināt ar tām cilvēkus. Tas arī ir mākslinieka galvenais uzdevums – ieraudzīt skaistumu un radīt,” teic Auziņa.
Modes māksliniece strādā ne tikai ar Latvijas, bet arī ārvalstu modes tirgū viņai ir savi klienti. Auziņa rada ne tikai jaunas kolekcijas, bet viņas zīmols laidis klajā aromātiskās sveces un ziepes, kas pieder pie ekskluzīvo produktu klāsta. Auziņas nelielajā modes namā darbojas visa viņas ģimene.
„Janvārī parādīju savu jauno kolekciju Berlīnes modes nedēļā, kas latviešu modes māksliniekiem ir ļoti reta iespēja. Tas, ko mēs te dzirdam, ka latviešu modes mākslinieki piedalījušies ārvalstu modes nedēļās, lielākoties ir „šovrūmi”, kuros ir daudz mazākas izmaksas. Lai piedalītos „šovrūmā”, tie ir divi līdz trīs tūkstoši eiro, bet, lai piedalītos pašā modes skatē, dalības maksa ir no desmit līdz divdesmit tūkstošiem latu. Bet vēl vajag aizvest tērpu kolekciju, to izveidot un visu noorganizēt. Mēs jau te varam gudri spriedelēt, kāpēc latviešu modi nerāda ārzemēs, kāpēc tā neattīstās, bet patiesībā dizaineriem tās ir ļoti lielas un grandiozas izmaksas. Fakts ir tāds, ka godīgi strādājot un veicot darbu nelielā uzņēmumā, nav iespējams tādus līdzekļus rezervēt,” skaidro dizainere.