„Man kā mūziķim ir svarīgi, lai sadarbība atbilstu manai ideoloģijai un būtu ilglaicīga. Protams, dažkārt piekrītu savā Instagram ievietot arī tikai vienu ierakstu. Visus šāda veida sadarbības rezultātā gūtos ienākumus novirzu savai izaugsmei – dziesmu un klipu ierakstīšanai,” atklāj Markus Riva, kura Instagram kontam seko vairāk nekā 100 000 cilvēku.
„Reklāmas pasaulē ir notikusi pamatīga revolūcija. Cilvēki pērk nevis televīzijas kanālos un žurnālos reklamēto, bet gan to, ko savos sociālajos tīklos iesaka viedokļu līderi. Sociālo tīklu lietotāji atzīst, ka vairāk nekā 60 procentos gadījumu viņi kaut ko iegādājušies tieši pateicoties kāda blogera vai slavenības ieteikumam, un šī tendence Latvijā kļūst arvien aktuālāka,” norāda konferences organizators, uzņēmuma Advanced Learning & Communications vadītājs Dmitrijs Krasnovskis.
Pēc dziedātājas Aminatas teiktā, viņa tikai nesen sākusi piedāvāt savus sociālos tīklus biznesa virzīšanai, un priekšroka tiekot dota tiem zīmoliem, kas patīkot viņai pašai. „Barteram piekrītu reti – pārsvarā tikai sadarbojoties ar dizaineriem, kuru radīto apģērbu varu vilkt savos priekšnesumos,” saka Aminata.
Bartera tēma diskusijas laikā tika apspriesta vairakkārt, un viedokļa līderi bija vienisprātis, ka zīmolu, preču un pakalpojumu virzīšana ir darbs, kam jātiek atalgotam. Tajā pat laikā par interesantiem zīmoliem slavenības labprāt stāstītu bez maksas, ja vien konkrēto uzņēmumu veikums viņiem ļoti ietu pie sirds.
„Viedokļa līderu pakalpojumu izmantošana zīmolu virzīšanai un pārdošanas apjomu palielināšanai Latvijā tikai sākas. Tajā pat laikā citur pasaulē daudzi zīmoli tiek popularizēti, izmantojot vienīgi blogeru un vlogeru starpniecību, ar līkumu apejot klasisko reklāmu. Veiksmīgos «jūtūberos» un «instagrammeoros» tiek investēti miljoni, un uzņēmēji nopelna vidēji septiņus eiro par katru ietekmes mārketingā ieguldīto eiro,” norāda konferences organizatore, aģentūras AlinaLisina.com vadītāja Alina Lisina.
Informāciju sagatavota:
www.alc.lvFotogrāfijas: Jānis Škapars / portāls Sejas.lv
Citi šobrīd lasa
