Latvijā interneta reklāmas kampaņu viens lietotājs redz 12 reizes
Bizness un ekonomika

Latvijā interneta reklāmas kampaņu viens lietotājs redz 12 reizes

Jauns.lv

Latvijā interneta reklāmas kampaņa vienam interneta lietotājam tiek parādīta vidēji 12 reizes un ilgst nedaudz ilgāk nekā mēnesi. Savukārt visgarākās kampaņas ilgst Čehijā, liecina interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma "Gemius" pārskats par Centrāleiropu un Austrumeiropu.

Polijā viena reklāmas kampaņa interneta lietotājam tiek parādīta visvairāk - vidēji 28 reizes. Igaunijā tās ir vidēji 16 reizes uz lietotāju, kamēr Ungārijā un Latvijā - 12 reizes. Valstis, kurās interneta lietotājiem ir vismazākā iespēja redzēt interneta reklāmas, ir Ukraina un Bulgārija - vidēji sešas ekspozīcijas uz interneta lietotāju -, kā arī Rumānija ar piecām ekspozīcijām uz vienu interneta lietotāju vienai kampaņai.

Dati liecina, ka visilgākās interneta reklāmas kampaņas tiek rādītas Čehijā - viena interneta kampaņa ir aktīva vairāk nekā trīs mēnešus jeb vidēji 97 dienas. Ungārijā un Slovākijā, tāpat kā Polijā un Rumānijā, viena reklāmas kampaņa tiek rādīta aptuveni divus mēnešus jeb vidēji 58 līdz 59 dienas. Savukārt Latvijā, Serbijā un Bulgārijā tipiska reklāmas kampaņa ilgst nedaudz ilgāk nekā mēnesi jeb vidēji 33-35 dienas.

Vislielākais ekspozīciju daudzums ticis servēts reklāmas kampaņām Čehijā un Polijā - vidēji 20 miljoni ekspozīciju uz vienu kampaņu. Latvijā tie ir vidēji četri miljoni ekspozīciju uz reklāmas kampaņu, kamēr Slovēnijā, Horvātijā un Bulgārijā reklāmdevēji iegādājas vismazāk ekspozīciju - vidēji divus līdz trīsarpus miljonus.

Pārskats veidots par tām 11 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm, kurās "Gemius" veiktais tiešsaistes kampaņu monitorings sedz vismaz 50% no visa tirgus, tostarp Latvijā, Bulgārijā, Horvātijā, Ungārijā, Čehijā, Lietuvā, Polijā, Rumānijā, Serbijā, Slovākijā un Slovēnijā. Pārskats veidots, balstoties uz "gemiusAdMonitor" pētījuma datiem. Tajā tiek apkopoti interneta kampaņu analīzes dati, kā arī dati, kas iegūti no interneta mediju un tīklu reklāmas materiālu servēšanas sistēmas.

Pārskats veidots laika posmā no 2014.gada februāra līdz jūlijam.

"Gemius" ir starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk nekā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999.gadā, "Gemius" šobrīd darbojas vairāk nekā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantoti uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto kodeksu.

"Gemius Latvia" pērn strādāja ar 258 530 eiro apgrozījumu un 48 669 eiro peļņu.

LETA / Foto:  Ieva Lūka, LETA