
Ar ekskavatoriem noārda Zemitāna tilta veco segumu
Šonedēļ Rīgā sākušies Jorģa Zemitāna tilta pārbūves darbi. To ietvaros noārdīts tilta segums un tramvaja sliedes, kuras kopš to izbūves, ...





Zemitāna tilta būvdarbi apsteidz plānu

Jorģa Zemitāna tilta būvdarbi norit, apsteidzot plānu, informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.
Aprīļa beigās noslēgts pārbūves pirmais posms, kura laikā atjaunota pārvada vidusdaļa. Pašlaik sākta tilta labās puses pārbūve.
Pirmā darbu posma laikā pārvada vidusdaļa tika demontēta līdz pat laiduma sijām, pēc tam veikta betona iestrāde, deformācijas šuvju un hidroizolācijas izbūve, kā arī ieklāts asfaltbetons.
Paralēli tilta apakšdaļā tika pastiprināti balstu rīģeļi, apbetonēti starpbalsti, veikta laiduma tīrīšana un remonts. Tāpat uz pārvada ir uzstādīti arī pagaidu trolejbusu kontakttīklu balsti, lai nodrošinātu nepārtrauktu trolejbusu kustību un būtu iespēja veikt esošo stabu demontāžu un jaunu izbūvi.
Pārbūvēta brauktuves konstrukcijas vidusdaļa no Aleksandra Čaka un Pērnavas ielas krustojuma līdz tilta laidumam. Uzsākta arī ietvju konstrukciju pārbūve gan krustojumā, gan ārpus tā un ietvju bruģēšanas darbi.
Otrajā posmā tiek veikta esošā seguma un betona demontāža no laiduma konstrukcijām, paralēli tam notiek pārvada karnīžu veidņu izbūves darbi un komunikāciju pārslēgšana.
Maija sākumā pabeigta arī Zemitāna pārvada kāpņu demontāža, kā arī veikta urbpāļu un mikropāļu izbūve jauno kāpņu un liftu pamatiem, drīzumā tiks uzsākti arī pašu kāpņu būvdarbi.

Bēdīgi nolaistais Zemitāna tilts
Jorģa Zemitāna tilts ir viens no noslogotākajiem tiltiem Rīgā - ikdienā to izmanto ne tikai daudz autovadītāju, bet arī velosipēdistu ...





Pērnavas un Aleksandra Čaka ielas krustojumā patlaban notiek asfaltbetona seguma nomaiņa. Tas tiek darīts pārsvarā nakts laikā, lai mazinātu ietekmi uz satiksmi. Turpinās ietvju bruģēšanas darbi un brauktuves konstrukcijas pārbūve. Drīzumā plānots sākt seguma atjaunošanas darbus tilta tuvējā teritorijā - Ieriķu, Sapieru un Aleksandra Čaka ielā.
Šovasar ir paredzētas arī vairākkārtējas satiksmes organizācijas izmaiņas Centra puses pārvada pieejā saistībā ar siltumtrases pārbūves darbiem. Lai nodrošinātu pastāvīgu autotransporta kustību, to būs nepieciešams veikt pa posmiem. Uz paša pārvada satiksmes organizācijas izmaiņas līdz darbu trešā posma uzsākšanai nav paredzētas.
Kā ziņots, Jorģa Zemitāna tilta pārbūves darbi sākās pērn novembrī.
Kopumā tilta pārbūve izmaksās līdz 24,2 miljoniem eiro. No tiem pašvaldības līdzfinansējums plānots 3,6 miljoni eiro. Rīgas dome arī nolēma aizņemties 20,5 miljonus eiro tilta pārbūvei.
Tilts varētu tikt atjaunots līdz 2026.gada rudenim. Pēc tilta pārbūves tiks būtiski uzlabota vides pieejamība gājējiem, velosipēdistiem un personām ar kustību traucējumiem.