Jaunais Subaru krosovers Forester nopietni paceļ latiņu - reāla pilnpiedziņa un mūsdienu komforts
Ja ir vēlēšanās iesēsties drošā, jaudīgā un mūsu laikiem atbilstošā ģimenes automobilī, droši vien ir grūti iedomāties uzticamāku ražotāju par Subaru. Visiem zināms, ka japāņu autobūves giganta pilnpiedziņas auto ne vien izskatās pēc tādiem, bet arī spēj šo klasi adekvāti reprezentēt kā pilsētā, tā ārpus tās. No šāda skatpunkta arī aplūkojam jauno Forester.
Forester allaž bijis auto, kurš no līdzīgiem atšķiras ar reālu praktiskumu un veiktspēju arī tad, kad ceļi nav tie vieglākie. Vienlaikus šis Subaru pilnpiedziņas spēkrats lieliski pratis iejusties un iederēties arī pilsētvidē.
Taču dzīvojam laikmetā, kad no jauniem automobiļiem tiek prasīts īpaši daudz - mehānikai un sistēmām, kuras ir ciešā saskarsmē ar raupjo ceļa segumu un gādā par gludu braucienu visādos apstākļos, jānāk komplektā ar modernu, ērtu un viedu auto interjeru, nemaz nerunājot par drošību.
Jaunais "Subaru" krosovers "Forester"
Ja ir vēlēšanās iesēsties drošā, jaudīgā un mūsu laikiem atbilstošā ģimenes automobilī, droši vien ir grūti iedomāties uzticamāku ražotāju par ...
Pilnpiedziņa un caurgājība ir Forester dvēsele
Uzmetot aci jaunajam Forester, rodas pārliecība, ka Subaru inženieri un dizaineri nav pievīluši un - ir pat paguvuši pasteigties laikam un prasībām pa priekšu.
Pirmais prieks rodas jau no tā, ka ar Subaru visu četru riteņu pilnpiedziņa nāk jau pamataprīkojumā. Tā tomēr ir būtiska Forester dvēseles daļa. Te gan jāpiebilst, ka vienkārši pateikt "pilnpiedziņa" - nozīmē pateikt par maz.
Forester ir aprīkots ar visnotaļ unikālu griezes momenta sadales sistēmu (Subaru to sauc par Active Torque Split). Praktiskā izpratnē un vienkāršiem vārdiem - pietiek, ka saķere konkrētā momentā ir kaut vai vienam ritenim, lai varētu turpināt ceļu.
Vai zināt, ka jūsu auto braucot pilsētā ar atļauto ātrumu 50km/h vienā sekundē noripo gandrīz 14 metrus ? Atšķirībā no Subaru, ir automobiļi, kam pilnpiedziņa pieslēdzas tikai tad, kad tas jau ir sācis slīdēt. Kaut arī pieslēgšanās notiek teju momentāni – apmēram 0,2 sekundēs - pilsētas apstākļos tie būs veseli trīs metri! Vienā mirklī auto var iebraukt pretējā braukšanas joslā, šķērsot gājēju pāreju vai pat ietvi.
"Tas, ka automobilis nepārslēdzas no priekšējo riteņu piedziņas uz pilnpiedziņu, būtiski ietekmē autovadītāja braukšanas pieredzi. Pilnpiedziņa nodrošina arī lielāku drošības rezervi apgrūtinātos braukšanas apstākļos. Autovadītājam palīdz paredzama un nemainīga automobiļa darbība," saka Subaru.
Apvidus braukšanas pazinēji gan zinās, ka ar pilnpiedziņu vien nepietiek. Lai pārvarētu dažādus šķēršļus, jābūt šasijai, ritošajai daļai un virsbūvei, kura tiks līdzi jaudai. Forester klīrenss [atstatums starp spēkratu tiltu vai transmisijas zemāko punktu un balstvirsmu] ir 22cm, kas principā ļauj nedomāt par to, vai ikdienas ceļos kaut kur kaut kas varētu aizķerties.
Kā ir ar drošību?
Runājot par pilnpiedziņas jaudas labumiem un braukšanu cauri skarbiem apstākļiem, jāpievēršas arī drošības aspektiem.
Jaunajam Forester, kas būtībā ir ģimenes auto un radīts kopīgiem piedzīvojumiem, atpūtai - ir deviņi gaisa spilveni, EyeSight vadītāja asistents ar 15 funkcijām, ieskaitot ekstrēmo bremzēšanu identificējot šķērsli, adaptīvo kruīza kontroli, u.c. būtiskām lietām. Būtībā tās ir kā nenogurstošas "papildus acis" jau tā vērīgajām vadītāja acīm.
Auto pat ir aprīkots ar infrasarkano kameru, kura spēj atpazīt šofera seju un nepārtraukti fiksē vadītāja acu kustības. Nepieciešamības gadījumā - ja vadītājs zaudē modrību vai kļūst miegains - šī sistēma raida brīdinošus skaņas un gaismas signālus.
Subaru vīzija vienmēr ir paredzējusi, ka automobilim ir jābūt ērti vadāmam, paredzamam noteiktos braukšanas apstākļos un jāsniedz vadītājam pilnīga kontroles iespēja ikvienā situācijā. Būtiska ir laba pārskatāmība un pēc iespējas mazāk nepārredzamo zonu.
Subaru ir smalki veidoti durvju statņi, plašas stiklotās virsmas un pārdomāti izvietoti atpakaļskata spoguļi. Būtiska priekšrocība ir iespēja pielāgot sēdekli un stūres ratu vadītājam visērtākajā pozīcijā. Tas ļauj justies brīvi, un nekas netraucē veltīt nedalītu uzmanību vissvarīgākajam – automobiļa vadīšanai un satiksmei.
Dzīvojam platuma grādos, kuros braukšana diennakts tumšajā laikā var būt patiess izaicinājums, tamdēļ jāuzteic Forester par spožajiem LED līkumgaismas lukturiem. Tie ir automātiski - tuvo un tālo gaismu pārslēgšanu kompetenti uzņemas pats automobilis.
Mūsdienīgas "viedās" ekstras un cena
Patīkami, ka Forester ir piepildīts ar visdažādākajām mūslaikos pieprasītajām komfortu veicinošajām funkcijām. Šim pilnpiedziņas spēkratam ir netipiski liels multimēdiju ekrāns ar bezvadu pieslēgumu gan CarPlay, gan Android Auto. Tas ļauj izmantot tādas šoferu ikdienā neatņemamas brauciena sastāvdaļas kā Waze un Google Maps.
Taču Forester lielais ekrāns sagādā lielu atšķirību - tādi maršruta palīgi kā Waze savos izmēros uz tā pietuvinās teju vai milzīgas, atvērtas kartes izmēriem. Aizmirstiet acu sažmiegšanu, lai saskatītu, kur jābrauc panelī šķībi novietotā viedtālrunī.
Forester jau standartaprīkojumā piedāvā arī bezvadu viedtelefona uzlādes funkciju. Tā kā ikdienas gaitās tas ir radīts, lai kalpotu par palīgu dažādos mājasdarbos, ir piedomāts arī pie elementārām, taču nenovērtējami feinām funkcijām.
Piemēram - auto bagāžas nodalījums ir ērti atverams ar kājas kustību, automobiļa tuvumā. Domājams, šīs funkcijas jēga nav jāpaskaidro nevienam, kurš kaut reizi no iepirkšanās ir atgriezies pie auto ar pilnām rokām.
Par Forester varētu pateikt vēl daudz ko, taču laikam jāfinišē ar tā tirgus cenu. Ņemot vērā piedāvāto funkciju klāstu, uzticamības un veiktspējas garantijām, ko ietver sevī Subaru zīmols, tā ir ļoti uzrunājoša - 35,900 eiro pie oficiālā dīlera TC Motors. Papētot tirgu, kļūs skaidrs, ka šī ir labākā cena šajā auto klasē, ar šādu aprīkojuma līmeni.
Materiāls tapis sadarbībā ar TC Motors.