"Lido" sasniedzis lielāko peļņu visā uzņēmuma vēsturē
Publicitātes foto.

"Lido" sasniedzis lielāko peļņu visā uzņēmuma vēsturē

Jauns.lv

AS "LIDO" aizvadītais pārskata gads ir bijis veiksmīgākais uzņēmuma 37 gadu vēsturē. Uzņēmums ir sasniedzis jaunu apgrozījuma un peļņas rekordu. Pārskata gads noslēgts ar 68,6 miljonu eiro neto apgrozījumu, kas ir par 10,1 miljonu eiro jeb 17% vairāk nekā iepriekšējā finanšu gadā.

Šis pieaugums novērojams gan ēdināšanas pakalpojumu segmentā, kur apgrozījums pieaudzis par 18%, gan pārtikas produktu vairumtirdzniecībā, kas piedzīvojusi 13% izaugsmi. Gads noslēgts ar 4,1 miljonu eiro peļņu pirms uzņēmuma ienākuma nodokļa, kas ir augstākais rādītājs uzņēmuma pastāvēšanas laikā. No 2023. gada janvāra līdz decembrim uzņēmums nodokļos samaksājis 16,2 miljonus eiro. 

Uzņēmuma finanšu rādītājus ir ietekmējuši vairāki stratēģiski soļi paplašinot un vienlaikus optimizējot uzņēmuma darbību. Pamats izaugsmei tika ielikts iepriekšējā pārskata periodā, kad uzņēmums paplašināja savu darbību Igaunijā, atverot jaunu restorānu tirdzniecības centrā “Kristiine”. Savukārt nostiprinot savas pozīcijas Latvijas tirgū, pēc rekonstrukcijas tika atvērts LIDO restorāns modes un dzīvesstila tirdzniecības centrā “Spice”.

“LIDO ir stiprāks nekā jebkad agrāk! Mēs esam pārliecināti, ka šie pozitīvie rezultāti nav tikai skaitļu atspoguļojums, bet arī apliecinājums mūsu uzņēmuma pamatvērtībām – kvalitātei un ciešām attiecībām ar klientiem, sadarbības partneriem un piegādātājiem. Aizvadītā perioda finanšu rādītāji atspoguļo gan mūsu darbinieku profesionālo ieguldījumu, gan uzņēmuma fokusēšanos uz ilgtermiņa stabilitāti, veiksmīgi pielāgojoties mainīgajiem tirgus apstākļiem un saglabājot augstu klientu apmierinātības līmeni,” saka AS LIDO valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa. Viņa ir pārliecināta, ka šajā panākumu stāstā būtisks faktors ir arī LIDO zīmola reputācija – AS LIDO atzīšana par mīlētāko un straujāk augošo ēdināšanas zīmolu Latvijā 2024. gadā prestižajā “Baltic Brand Forum” ir nozīmīgs apliecinājums klientu lojalitātei.

Turpinot attīstību, uzņēmums šogad atvēris jaunas koncepcijas pašapkalpošanās restorānu tirdzniecības centrā “Rīga Plaza” un, novērtējot pastāvīgo klientu uzticību, ir izveidojis klientu lojalitātes programmu, kas ļauj ātri un ērti uzkrāt naudu (5 centi par katru samaksāto eiro), ko var izmantot nākamajos LIDO restorānu vai veikalu apmeklējumos, kā arī nodrošina pieeju īpašām akcijām un piedāvājumiem.

Nākotnē plānoti būtiski ieguldījumi uzņēmuma ražošanas jaudu palielināšanā un paplašināšanās sabiedriskās ēdināšanas sektorā, tostarp jauna restorāna atvēršana Igaunijā. Plānots veikt vairāku desmitu miljonu investīcijas attīstībā, lai stiprinātu uzņēmuma pozīcijas tirgū un piedāvātu jaunas iespējas nākotnes izaugsmei. Šī stratēģija atspoguļo uzņēmuma ilgtermiņa vīziju un apņemšanos nodrošināt ilgtspējīgu attīstību gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū.

AS LIDO valdes loceklis Rasmuss Pētersons norāda, ka, neraugoties uz Covid-19 radītajiem izaicinājumiem, kas būtiski ietekmēja uzņēmuma darbību un sabiedriskās ēdināšanas nozari Latvijā, kā arī izejvielu, elektroenerģijas izmaksu pieaugumu un darbaspēka trūkumu, AS LIDO ir spējis izmantot savas priekšrocības, investējot efektivitātē un stratēģiskajā paplašināšanā. Viņš uzsver, ka efektīva resursu pārvaldība un pielāgošanās mainīgajiem apstākļiem var nodrošināt ilgtermiņa panākumus sabiedriskajā ēdināšanā.

Šajā pārskata gadā tika slēgts LIDO Ķengaraga bistro un veikals, tādējādi optimizējot izdevumus un koncentrējot resursus uz rentablākajām darbības vienībām. Šis solis veicināja uzņēmuma spēju elastīgi reaģēt uz tirgus izmaiņām, efektīvāk pārvaldot darbību un pievēršoties izaugsmes iespējām citos stratēģiski svarīgos segmentos. Tika palielināta ražošanas jauda un uzņēmums stiprināja savas pozīcijas vairumtirdzniecībā, sadarbojoties ar lielajām pārtikas ķēdēm. Tostarp tika atvērts jauns LIDO veikals Āgenskalna tirgū, demonstrējot uzņēmuma gatavību iet līdzi laikam un piedāvāt savu produkciju citā vidē.