Būtiska ziņa visiem "SEB bankas" klientiem - jau rīt sāksies dažādi pakalpojumu ierobežojumi
Klientiem jāņem vērā, ka šajās dienās ne visi pakalpojumi būs pieejami ierastajā režīmā.
Bizness un ekonomika
2017. gada 9. februāris, 15:24

Būtiska ziņa visiem "SEB bankas" klientiem - jau rīt sāksies dažādi pakalpojumu ierobežojumi

Jauns.lv

"SEB banka" nedēļas nogalē no 10.februāra līdz 12.februārim pāries uz jaunu IT un klientu apkalpošanas sistēmu, kuras ieviešana plānota un organizēta vairākus gadus un kas izmaksāja 30 miljonus eiro, ieskaitot iekšējos resursu.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Sistēmas maiņas projekta īstenošana tika sākta uzreiz pēc eiro ieviešanas Latvijā, 2014.gada janvārī. Projektā iesaistīti 500 cilvēki no trīs Baltijas valstīm. Projekta īstenošanas rezultātā bankā tiek mainītas vairāk nekā desmit iekšējās sistēmas, tai skaitā bankas darbības pamata platforma, maksājumu karšu apstrādes sistēma, visu produktu uzskaites sistēmas u.c.

Sistēmas maiņa tiek veikta ar mērķi stiprināt "SEB bankas" IT un digitālo risinājumu attīstību un nodrošināt vienotu IT sistēmu SEB grupas bankām visā Baltijā.

"SEB bankas" Latvijā pāreja uz jauno IT un klientu apkalpošanas sistēmu notiks no 10.februāra līdz 12.februārim, tāpēc šajā laikā klientiem jārēķinās ar vairākiem ierobežojumiem bankas pakalpojumu pieejamībā.

No 10.februāra plkst.16 līdz 13.februāra plkst.6 nebūs pieejama internetbanka un citi elektroniskie pakalpojumi. Tas nozīmē, ka šajā laikā nebūs iespēja veikt maksājumus internetbankā, kā arī veikt autorizāciju ar internetbanku interneta veikalos vai pakalpojumu sniegšanas vietnēs.

"SEB banka" aicina klientus savlaicīgi veikt nepieciešamos norēķinus internetbankā un neatlikt maksājumus uz nākamo nedēļas nogali. Arī uzņēmumiem laikus jāsaplāno pārskaitījumi. "Grāmatvežiem tās būs atpūtas dienas. Brīvdienās internetbankā neko nevarēs izdarīt," sacīja "SEB bankas" vadītāja Ieva Tetere. Viņa vērsa uzmanību, ka SEB internetbanka tiek izmantota arī kā autorizācijas līdzeklis tādās vietnēs kā "www.latvija.lv" dažādu valsts pakalpojumu izmantošanai un arī šī autorizācija nākamajā nedēļas nogalē nebūs iespējama.

Svētdien, 12.februārī, no plkst.22 līdz plkst.23 nebūs pieejami "SEB bankas" bankomāti, kā arī norēķini ar "SEBbankas" maksājumu kartēm.

"SEB bankas" filiāles tirdzniecības centros un informatīvais tālrunis 26 668 777 nodrošinās aktuālo informāciju par sistēmas nomaiņas procesu, taču citu pakalpojumu sniegšana filiālēs būs ierobežota.

Tiek prognozēts, ka pārejas nedēļas nogalē klienti pastiprināti vēlēsies sazināties ar banku, tāpēc darbam ar klientiem mobilizēti papildu resursi, tai skaitā arī piesaistīts uzņēmums "Lattelecom", kas palīdzēs atbildēt uz vienkāršākiem bankas klientu zvaniem.

Savukārt "SEB bankas" mājaslapā atrodams "ziņojumu dēlis" ar informāciju, kādi pakalpojumi nav pieejami un kuru pakalpojumu pieejamība ir ierobežota.

"SEB bankas" vadītāja Tetere pastāstīja, ka pamanāmākais ieguvums klientiem pēc jaunās sistēmas ieviešanas būs jaunā internetbanka, kurai būs jauns dizains un plašākas iespējas. Piemēram, internetbankas dizains pielāgosies ierīcei, kas tiek lietota. Jaunā internetbanka nodrošinās iespēju pašam noteikt galvenās lapas saturu, pielāgojot to savām vajadzībām. Jaunajā internetbankā personiskie un bankas piešķirtie līdzekli tiks atspoguļoti savādāk nekā līdz šim - tie būs atdalīti.

Dažas izmaiņas saistītas ar drošību, proti, klientiem būs jauna iespēja pašiem internetbankā noteikt, kādus darījumus atļauts veikt ar kartēm, piemēram, varēs ierobežot pirkumus ārzemēs vai atļaut pirkumus internetā.

Jaunajā internetbankā būs iespēja pārvaldīt ienākošos un izejošos maksājumus, izmantojot multivalūtu kontus.

Vērtspapīru jomā samazināta maksa darījumiem ar Latvijā un ārvalstīs reģistrētiem vērtspapīriem, samazināta maksa par vērtspapīru pirkšanas un pārdošanas darījumiem internetbankā.

Maksājumu jomā uzlabots pakalpojumu klāsts SWIFT pakalpojumiem, kā arī juridiskām personām būs pieejams Baltijas grupas konts.

Pēc jaunās sistēmas ieviešanas vairs nebūs iespējama rēķinu apmaksa bankomātā. "SEB banka" skaidro, ka šis pakalpojums zaudējis aktualitāti.

Lai pāreja uz jauno sistēmu notiktu raiti, banka jau veikusi piecus ģenerālmēģinājumus. Izstrādāta arī kārtība, kā vajadzības gadījumā risināt problēmsituācijas.

Pēc aktīvu apmēra "SEB banka" ir ceturtā lielākā banka Latvijā.

SEB grupa 2016.gadā Latvijā strādāja ar 52,3 miljonu eiro pamatdarbības peļņu.

LETA/Foto: Evija Trifanova/LETA