foto: LETA
Sastrēgumi uz Vanšu tilta ik gadu rada miljoniem eiro lielus zaudējumus
Vanšu tilta pārbūvei vien nepieciešami vairāk nekā 32,5 miljoni eiro. Satiksmes intensitāte tā caurlaides spēju pārsniedz 1,6 reizes.
Bizness un ekonomika
2022. gada 19. jūnijs, 06:32

Sastrēgumi uz Vanšu tilta ik gadu rada miljoniem eiro lielus zaudējumus

Kas Jauns Avīze

Rīgas pašvaldībai piešķirt ilgtermiņa valsts budžeta aizdevumu kritiskā stāvoklī esošo pārvadu un tiltu atjaunošanai nolēmusi valdība.

Paredzēts, ka kopējās izmaksas piecu objektu atjaunošanai un pārbūvei ir 139 miljoni eiro. Vanšu tiltam nepieciešami 32,537 miljoni eiro, Jorģa Zemitāna tiltam – 36,474 miljoni, Gaisa tiltam – 14,978 miljoni, Gustava Zemgala pārvadam – 32,249 miljoni eiro, Mūkusalas ielas krastmalai – 22,857 miljoni eiro.

Satiksmes intensitāte pirms pandēmijas pārsniedza reālo caurlaides spēju no 1,2 reizēm Salu tiltam līdz 1,6 reizēm Vanšu tiltam, uz Daugavas tiltiem Rīgā palielinoties par 4% ik gadu. Pēc aptuvenām aplēsēm, zaudējumi no sastrēgumiem Vanšu tilta šķērsošanai veido sešus līdz septiņus miljonus eiro gadā, VEF tilta šķērsošanai – trīs līdz četrus miljonus.

Atsāk Brasas tilta pārbūves darbus

Ceturtdien, 19. maijā, sākās Brasas tilta pārbūves darbi. Rīgas domes (RD) vadības pārstāvji uzsvēra šī objekta pārbūves nozīmīgumu, par galveno ...

gallery icon
24

Rīgā dzīvo 32% no Latvijas iedzīvotāju skaita un tiek radīti 56% no valsts iekšzemes kopprodukta. Pilsētas ekonomikas, izglītības un sociālajās aktivitātēs pastāvīgi iesaistīts ievērojams skaits ārpus galvaspilsētas dzīvojošo. 2020. gadā Rīgā ikdienā bija nodarbināti 97 200 ārpus pilsētas dzīvojošo, palielinot ikdienas transporta noslodzi.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits norāda, ka Rīgā pēdējos desmit gadus salīdzinoši ar citām pašvaldībām transporta infrastruktūra nav bijusi prioritāte, līdz ar to ceļu kvalitāte un pieejas nodrošināšana stratēģiskiem objektiem ir kritiski pazeminājusies.

Sastrēgumi uz Vanšu tilta

Satiksmes pārslogoto Vanšu tiltu Rīgā tuvākajos gados gaida milzīgas pārmaiņas, jo uz tā katrā virzienā iecerēts atstāt tikai vienu auto ...

gallery icon
19

Iebildumus gan paudusi Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietniece reģionālās attīstības jautājumos Ilze Oša, norādot, ka Rīgai, iespējams, būtu jāveido atsevišķa atbalsta programma.

Pretējā gadījumā visu pašvaldību transporta infrastruktūrai paredzētie līdzekļi tiks izlietoti tikai Rīgas vajadzībām, taču arī citās pašvaldībās transporta infrastruktūra esot sliktā stāvoklī. Tādēļ, pēc Ošas ieskatiem, nedrīkst ļaut Rīgai apēst visu naudu, ignorējot citas pašvaldības.

Rīgas būve bez īpašnieka - Zunda kanāla gājēju tilts

Pirms gada medijos parādījās kārtējā ziņa, ka Rīgas pilsētas teritorijā novārtā atstātais gājēju tilts uz/no Ķīpsalu pāri Zunda kanālam joprojām ...

gallery icon
63

Bēdīgi nolaistais Zemitāna tilts

Jorģa Zemitāna tilts ir viens no noslogotākajiem tiltiem Rīgā - ikdienā to izmanto ne tikai daudz autovadītāju, bet arī velosipēdistu ...

gallery icon
9