Auto un tehnoloģijas

Uzticams mehāniķis klikšķa attālumā: vai autoservisu nozari Latvijā sagaida lielas pārmaiņas?

Jauns.lv

Plānojot ceļojumu, grūti pat iedomāties, ka naktsmītni meklējam, šķirstot atsevišķu viesnīcu mājaslapas, maldoties iekš “Google” un veicot telefona zvanus. Tā vietā visbiežāk izmantojam kādu no vietnēm, kuras apkopo, apraksta dažādus hoteļus un piedāvā tiešsaistē veikt rezervācijas. Interesanti, ka Latvijā nu pēc šāda principa platforma darbojas arī auto pēcpārdošanas nozarē, jeb – palīdz šoferiem ātri un ērti atrast uzticamu autoservisu.

Lietotnes, kuras apkopo, novērtē un saprotamā veidā izklāj patērētāja priekšā dažāda veida pakalpojumu sniedzējus, nav standarts tikai tūrisma nozarē. Jau labu laiku līdzīgā manierē iepērkamies veikalos, pasūtām ēdienu no restorāniem un pat iegādājamies bezrecepšu medikamentus.

Atliek vien atvērt lietotni un izvēlēties sev tīkamo pakalpojuma sniedzēju, balstoties uz tā piedāvājumu, lietotāju vērtējumiem un atsauksmēm.

Autoservisu lauciņā tradicionāli attiecības starp šoferiem un mehāniķiem nereti veidojas, šaujot uz labu laimi, izvēloties mājai vai auto salūšanas tuvāko estakādi, paklausot paziņām un tamlīdzīgi.

Nav noslēpums, ka jaunākiem, mazāk pieredzējušiem šoferiem vai vienkārši nezinātājam vienmēr ir bijis arī gana liels risks, tā teikt, “ieberzties”.

Attiecīgi taisni jābrīnās, ka šajā nozarē jau sen līdz šim nav bijusi ieviesta šāda platforma, kas visu centralizētu un padarītu ērtāku šoferiem.

Kā pirmie Latvijā ir pasteigušies “Inter Cars Latvija”.

Digitalizēts un uzticamāks autoservisu klāsts

“Motointegrator” vīzija ir pavisam vienkārša un, domājams, skanēs labi ikviena šofera ausīs – atrodi sev nepieciešamo servisu jebkur Latvijā. Servisos izmantotās iekārtas un arī vidējais auto Latvijā strauji kļūst arvien modernāks un sarežģītāks, taču apkalpošana šajā jomā līdz šim ir attīstījusies lēnāk – netrūkst servisu, kuros informācija par klientu spēkratu vēl joprojām tiek apkopota uz papīra nevis digitāli.

“Mēs saprotam, ka ikdienā servisi iegulda gana daudz aprīkojumā, kas nepieciešams to primārajam biznesam, tāpēc Inter Cars ir izstrādājusi rīku, kas palīdzēs uzlabot klientu servisu mūsdienu digitālajā laikmetā,” skaidro Inter Cars Latvija projektu vadītājs Ivars Klints. “Motointegrator.lv ir autoservisu meklēšanas un rezervācijas pakalpojumu pieteikšanas platforma – analogs tam, kas viesnīcu nozarē ir Booking.com. Princips ir ļoti vienkāršs – vietne apvieno autoservisus un autovadītājus. Autoservisiem ieguvumi ir: bezmaksas mārketings, komunikācija ar potenciālajiem klientiem tiešsaistē un iespēja iegūt īstas un pārbaudītas klientu atsauksmes biznesa veicināšanai. Autovadītājs iegūst ērtu bezmaksas rīku uzticamu un kvalitatīvu autoservisa pakalpojumu saņemšanai,” piebilst uzņēmuma pārstāvis.

Viņš skaidro, ka mūslaikos nozīmīgs faktors, kas ietekmē autoservisa izvēli, ir tieši kaut kur internetā sameklētu citu klientu vērtējums un atsauksmes. Taču nereti šādas atsauksmes izrādās maldinošas. Tās – labas vai sliktas – var sarakstīt jebkurš, jebkur un šos pieredzēs stāstus neviens tā īsti nevar pārbaudīt, apstiprināt.

“Lai publicētu atsauksmi iekš Motointegrator.lv, lietotājam ir jāsniedz dati par savu transportlīdzekli un jāmin autoservisa apmeklējuma datums. Tad to piecu dienu laikā pārbauda vietnes moderators un autoservisa pārstāvis, lai noteiktu, ka vizīte patiešām ir notikusi. Būtiski, ka arī labās atsauksmes iziet šo pašu procesu, jo reizēm tieši tās rada maldīgu priekšstatu par sniegto servisu,” informē Klints.

Jaunie autovadītāji novērtēs priekšrocības

Autoservisiem šajā platformā ir jāizveido profils – tas gan prasa vien kādas desmit minūtes. Vēlams ir sniegt pēc iespējas vairāk informācijas, jo tas palīdz nodibināt kontaktu ar potenciālajiem klientiem, padara servisu redzamāku platformā.

Autovadītājiem turpretī profils nav obligāti jāveido, taču tā esamība būtiski atvieglo atkārtotu platformas lietošanu un sniedz vairāk iespējas.

Uzņēmuma pārstāvis norāda, ka, lai arī platforma Latvijā ir vien nesen ieviesta, tajā jau pievienojušies vairāk nekā 140 vietējie, dažāda mēroga autoservisi. Kopumā visās 12 valstīs platformā ir pieejami ap 20 000 autoservisu.

“Šobrīd mūsu pieredze rāda, ka lielākā daļa uzrunāto autoservisu nekavējoties pievienojas Motointegrator.lv platformai. Arī autovadītāju interese par šo platformu šobrīd jau jūtami vairojas, lai arī faktiski šis pakalpojums ir kaut kas pilnīgi jauns un vēl neiepazīts. Ir pamats optimismam, ka šī platforma varētu kļūt par standartu, šoferiem organizējot sava spēkrata remontēšanu vai apkopi. Šobrīd mums nomainās autovadītāju paaudze un jaunajiem šoferiem viss digitālais ir pašsaprotams – liela daļa uzdevumu tiek paveikti, problēmas tiek risinātas, izmantojot aplikācijas viedtelefonā. Ir tikai loģiski, ka šādi tiek padarīta ērtāka arī auto uzturēšana,” norāda Klints.

Publikācija tapusi sadarbībā ar “Inter Cars Latvija”.