Vācu uzņēmums "Kärcher" noskaities uz franču politiķiem, kuri novazā zīmola vārdu
Viens no pasaulē vadošajiem augstspiediena mazgātāju un tvaika tīrītāju ražotājiem "Kärcher" ir oficiāli lūdzis Francijas politiķus neizmantot tā nosaukumu savās politiskajās spēlītēs, raksta "The Guardian".
Vācu ģimenes uzņēmums "Kärcher" otrdien nāca klajā ar paziņojumu, iebilstot pret franču labējā spārna prezidenta amata kandidāti Valēriju Pekresu, kura nelietīgi esot izmantojusi uzņēmuma vārdu. Jānorāda, ka šī ir tikai viena no sūdzībām, ko uzņēmums pēdējo gadu laikā izteicis pret Francijas politiķiem.
Pagājušajā nedēļā Pekresa, kura ir konservatīvās partijas "Les Républicains" (LR) prezidenta kandidāte, sacīja, ka ir pienācis laiks "atkal izvilkt Kärcher no pagraba", lai izslaucītu narkotiku tirgotājus un noziedzniekus no valsts priekšpilsētām.
Viņa šo savu komentāru atkārtoja Francijas radio, televīzijai un laikrakstiem.
Ar šiem izteicieniem Pekresa piebalsoja savam priekšgājējam, kādreizējam Francijas prezidentam Nikolā Sarkozī, kurš 2005. gadā izraisīja ažiotāžu, kad viņš kā iekšlietu ministrs sacīja, ka plāno izmantot vācu uzņēmuma augstspiediena tīrītāju, lai izskalotu bandītus no Parīzes priekšpilsētām.
Karla Bruni un Nikolā Sarkozī
Bijušais Francijas pirmais pāris Karla Bruni un Nikola Sarkozī. Eksprezidentam būs jāstājas tiesas priekšā apsūdzībās korupcijā un varas ļaunprātīgā izmantošanā, ...
To Sarkozī pateica, apmeklējot Francijas priekšpilsētu La Kurnēvu pēc tam, kad tur pēc nokļūšanas bandu krustugunīs tika nogalināts 11 gadus vecs zēns. Francijas laikraksts "Le Monde" ziņoja, ka Sarkozī upura ģimenei privātās tikšanās laikā solījis "ar Kärcher iztīrīt visu 4000 cilvēku apdzīvoto apgabalu".
Vēl pēc 10 dienām Sarkozī apstiprināja, ka tik tiešām tā ir teicis, jo rajons esot kārtīgi jāiztīra.
Pretēji vispārpieņemtajai gudrībai, ka nav tādas lietas kā slikta reklāma, "Kärcher" Francijas nodaļa paziņoja, ka prezidenta kandidātes Pekresas komentāri bija "nevietā", "nepiemēroti" un kaitē zīmolam.
""Kärcher" lūdz politiskās personas un medijus nekavējoties pārtraukt jebkādu tā vārda izmantošanu politiskajā laukā. Tas kaitē zīmolam un uzņēmuma vērtībām," teikts uzņēmuma paziņojumā. ""Kärcher" zīmols nav nevienas politiskās partijas reklāmas baneri "Kärcher" grupa gadiem ilgi ir cīnījusies par to, lai tās zīmols netiktu izmantots Francijas politiskajā vidē, kur tam nav vietas, un iebilst pret tā sasaisti ar jebkuru politisko partiju vai ideoloģiju."
Uzņēmums piebilda, ka šāda veida reklāma esot kaitīga, jo "Kärcher" produkciju asociē ar vardarbību un nedrošību.
Jau 2016. gadā uzņēmums nosūtījis vēstuli visiem 19 Francijas prezidenta amata kandidātiem, aicinot tos neizmantot reklāmas kampaņās "Kärcher" vārdu, un pagājušā gada augustā nosūtīts atgādinājums arī šī gada kandidātiem.
Zināms, ka šobrīd aptauja liecina, ka aprīlī gaidāmo Francijas prezidenta vēlēšanu otrajā kārtā pašreizējais prezidents Emanuels Makrons un konservatīvo kandidāte Valērija Pekresa varētu izcīnīt vienādu balsu skaitu.