Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: šogad budžeta ziemas riepas būs dārgākas un to var nepietikt

Auto ziņas

Jauns.lv

Pēc diviem mēnešiem Latvijā iestāsies ziema, un vajadzēs ziemas riepas. Tiem, kam tādas jau noglabātas, var neraizēties, bet pārējiem būs platāk jāatver maks.

“Es domāju, ka šī sezona būs interesanta. Dažos segmentos riepu trūkst. Premium riepu ir pietiekoši, bet lētais segments riepu būs nepietiekoši,” saka Oskars Krampāns, Autoriepu Nams direktors

Oskara Krampāna teikto apstiprina Goodyear tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs.

“Ja skatāmies uz Goodyear situāciju, tad pieejamība ziemai ir pietiekama. Vairumtirgotāji noliktavas uzpildījuši, mūsu brendiem šai sezonai problēmas neredzu,” apgalvo Mārtiņš Grīnbergs.

Tātad premium riepas nav problēma, bet ko iesākt tiem, kam tādas nav pa kabatai?

“Šobrīd ieteiktu sagatavoties laicīgi, ņemt to, kas ir. Par tuvāko nākotni uz pirmo sniegu ir grūti prognozēt. Ja ejošajos izmēros tirgojām 35 eiro, šogad zem 43 nebūs,” teic Krampāns.

Lielākā problēma ir desmikārtīgs jūras konteineru cenu kāpums salīdzinot ar pirmskovida laiku. Un pat tad riepas no Ķīnas peld lēni.

“Mēs zinām lielākai daļai Āzijas brendu nākas pacelt cenu piegādes dēļ. Un līdz ar to arī Eiropas riepām pieprasījums aug,”  pārliecināts Mārtiņš Grīnbergs.

“Ja iepriekš piegādes bija ap mēnesi, tad tagad 3 meneši. Nākamā problēma ir ar  Eiropas piegādēm, jo nevar atrast transportu no Turcijas uz Latviju,”  stāsta Oskars Krampāns.

Riepu deficīts skars ne tikai vieglo auto, bet arī komercauto segmentu.

“Tas vairāk attiecas uz lētā gala riepām, premium sadārdzinājums nav tik liels. Āzijas riepas kļūs dārgākas, īpaši komerctransportā. Ja iepriekš varējām piegādāt riepas par 60 eiro, tad tagad nekas zem 74 eiro busiņiem nav atrodams.”

Jācer, ka bez ziemas riepām tomēr nepaliksim. Zināms glābiņš varētu būt augoša interese par cietajām jeb Centrāleiropas ziemas riepām.

“Populārākās ir mīkstās ziemas riepas, bet pie mums ir novērojams, ka cilvēki sāk vairāk skatītis uz Eiropas tipa riepām. Vai vissezonas riepām, kas bija pamests segments,” rezumē Krampāns.

“Bet ja skatāmies uz kopējām tendencēm, nordic tipa riepu īpatsvars palielinās, jo mazāk paliek radžotu riepu,” piebilst Mārtiņš Grīnbergs.