foto: AFP/Scanpix
"Apple" atzīst sakāvi - pieprasījums pēc uzņēmuma rentablākā produkta krītas
Bizness un ekonomika
2019. gada 3. janvāris, 12:04

"Apple" atzīst sakāvi - pieprasījums pēc uzņēmuma rentablākā produkta krītas

Jauns.lv / LETA

ASV informācijas tehnoloģiju gigants "Apple Inc." atzinis, ka pieprasījums pēc viedtelefoniem "iPhone" samazinās, apstiprinot investoru bažas, ka uzņēmuma rentablākais produkts zaudējis daļu savas pievilcības.

Šādu atklāsmi vēstulē akcionāriem izteicis "Apple" vadītājs Tims Kuks. Viņš norāda, ka uzņēmuma tirdzniecības apjoms oktobra-decembra ceturksnī būs krietni zemāks gan par kompānijas, gan analītiķu iepriekš izteiktajām prognozēm.

"Apple" tagad prognozē, ka tirdzniecības apjoms šajā periodā veidos 84 miljardus dolāru (73,7 miljardus eiro). "FactSet" aptaujātie analītiķi bija prognozējuši, ka pārdošanas apjoms pieaugs par 9% un sasniegs 91,3 miljardus dolāru.

Kuks tirdzniecības apjoma kritumu galvenokārt skaidro ar situāciju Ķīnā, kur palēninājusies ekonomikas izaugsme un "Apple" saskāries ar sīvu konkurenci, ko izrāda tādi iekšzemes ražotāji kā "Huawei" un "Xiaomi".

Tāpat Kuks atzīst, ka patērētāji citos tirgos neiegādājas tik daudz jaunākās paaudzes "iPhone" modeļu, kā uzņēmums bija cerējis. Tas gan daļēji varētu būt skaidrojams ar šo tālruņu augsto cenu.

"Apple" izrāda jaunos produktus

gallery icon
66

Šīs ziņas izraisīja "Apple" akcijas cenas kritumu trešdien par 7%, bet kopš oktobra sākuma, kad investori joprojām izteica augstas cerības saistībā ar jaunajiem "iPhone" modeļiem, uzņēmuma akcijas vērtība nokritusies par 32%.

Analītiķi skaidro, ka tagad "Apple" nepieciešams atrast veidu, kā atgūt Volstrītas uzticību un novērst straujo lejupslīdi, kuras dēļ akcionāri vien trīs mēnešos zaudējuši 350 miljardus dolāru.

Uzņēmums jau novembrī paziņoja, ka vairs nepubliskos informāciju par katrā ceturksnī pārdoto "iPhone" skaitu, un Volstrīta nekavējoties šādu lēmumu tulkoja kā centienus slēpt lēno, taču stabilo tirdzniecības apjoma samazināšanos.

Analītiķi uzskata, ka "Apple" ir kļūdījies ar savu lēmumu Ķīnas tirgū turpināt laist augtas cenas telefonus, tādējādi radot iespēju konkurentiem ar krietni lētākām alternatīvām, kas joprojām labi darbojas.