foto: Mārtiņš Ziders
Jau 4. gadu notikusi "Latvijas gada motocikla" kopējo testu diena
Jau ceturto gadu notikusi „Latvijas gada motocikla” kopējo testu diena.
Auto un tehnoloģijas
2017. gada 25. maijs, 18:34

Jau 4. gadu notikusi "Latvijas gada motocikla" kopējo testu diena

Kasjauns.lv

Kad siltais laiks beidzot ir licis aizmirst ieilgušo ziemu, mēteļi un zābaki atstāti mājās, ir pienācis laiks pievērsties aktuālajam moto pasaulē. Šogad, 25. maijā, „Latvijas gada motocikls 2017” testu diena pirmo reizi aizvadīta CSDD Biķernieku trasē.

Latvijas Gada Motocikls 2017 Testu diena

Latvijas Gada Motocikls 2017 Testu diena

gallery icon
61

Jau ceturto gadu šo pasākumu organizē īstens motociklu fans un raidījuma "Motociklisti" veidotājs Arnis Blodons. Viņam palīgos nāk auto moto vecākais tiesu eksperts Oskars Irbītis. Piesaistot žūriju, kuru veido motosportisti, moto instruktori un mediju pārstāvji, ir panākta optimāla vērtēšana, apvienojot profesionāļu un ikdienas motobraucēju viedokļus. 

Žūrija svaru kausos liek motociklus divos atsevišķos vērtējumos – tiešā balsojumā un, skatot atsevišķi konkrētas tehniskas motociklu īpašības (dinamiku, vadāmību utt.). Šī vērtējuma sistēma tiek lietota lielākas objektivitātes nodrošināšanai. 

Latvijas Gada Motocikls 2017 Pretendenti

Latvijas Gada Motocikls 2017 Pretendenti

gallery icon
66

Protams, Latvijas mazais tirgus moto jomā šāda veida konkursam uzliek ierobežojumus finansēs un vērienīgumā, tomēr mūsu valsts motociklisti izceļas ar saliedētību un vienotību, kas vērojama sezonas atklāšanas un citos pasākumos. Tādēļ ir tikai loģiski, ka „Latvijas gada motociklam” ir sava, vērā ņemama auditorija. 

foto: Mārtiņš Ziders
„Šī ir labākā vieta Rīgas apkaimē, kur uzrīkot testa braucienus, mums paveicās” neslēpa sajūsmu par Biķernieku trasi moto instruktors un MCA valdes biedrs Uģis Spēlmanis.

"No konkursa organizēšanas viedokļa „Latvijas gada motocikls” katru reizi ir jauns tehnisks izaicinājums. Moto pasaule ir pārpildīta ar dažādiem hibrīdiem un ļoti specifisku tehniku, turklāt katru gadu motociklu ražotājiem ir savas modes tendences. Iepriekšējos gadus motocikli bija līdzīgāki un saliekami pa grupām. Šogad mēs sapratām, ka nav nekādas iespējas sadalīt motociklus pa kādām tehniski vai emocionāli pamatotām apakšgrupām – motocikli ir pārāk atšķirīgi un 3 līdzīgus motociklus šogad savākt neizdevās, tāpēc šogad būs tikai pirmās trīs vietas un skatītāju simpātija,” saka konkursa organizators Arnis Blodons.

Strauji mainās arī modes tendences. Iepriekšējos gadus konkursā Gada Motocikls laurus plūkuši piedzīvojumu tipa (adventure) braucamie. Ceļot gribētājiem pa jebkuru ceļu vai bezceļu. Šogad - retro stils un savu atgriešanos piedzīvo „scrambler” tipa motocikli. Tādi motocikli ir piemēroti pilsētvides egoistam, kas dažreiz grib  nobraukt no asfaltētajiem ceļiem un iemukt kādā meža ceļā. Motocikls būs ērts braukšanai vienam un bez bagāžas. 

Šī gada pretendenti uz Latvijas Gada Motocikls nomināciju ir:

BMW G310R
BMW R 1200 GS
BMW R NINET SCRAMBLER
CAN-AM Spyder RT Limited
Harley Davidson Street 750
Harley-Davidson Sportster 1200CX Roadster
Honda Rebel 500
Honda X-ADV 750
KTM 1290 Adventure S
MASH TT40
Royal Enfield Classic 500
Royal Enfield Continental GT
SWM RS650R
YAMAHA Tracer 700

foto: Mārtiņš Ziders
Žūriju veido motosportisti, moto instruktori un mediju pārstāvji.