Kafejnīcu klienti arvien biežāk prasa papildu informāciju par ēdienu
Restorāniem un kafejnīcām būtu jāuzlabo informācijas sniegšana par ēdienu, jo deviņi no desmit cilvēkiem pieprasa patiesu informāciju par ēdienu, kuru ēd ārpus mājas.
"World Menu Report" rezultāti liecina, ka deviņi no desmit patērētājiem pieprasa vairāk informācijas par ēdienu, ko bauda ārpus mājas. Neskatoties uz to, ka visā pasaulē tiek popularizēti veselīgi ēšanas paradumi, tieši ierobežotais informācijas daudzums tiek norādīts kā viens no būtiskākajiem šķēršļiem veselīgāka dzīvesveida ievērošanai.
Pētījums apliecina arvien pieaugošo nepieciešamību pārtikas pakalpojumu industrijai nodrošināt patērētājus ar skaidrāku informāciju, kāds ir to piedāvāto ēdienu sastāvs. Tāpat nepieciešams skaidrot, kāda ir pārtikas produktu izcelsme un vai ēdiens ir drošs, tādējādi palīdzot cilvēkiem pieņemt lietpratīgu izvēli par maltīti ārpus mājas.
Vairāk nekā 87% respondentu norādījuši, ka veiktu izvēli par labu veselīgam dzīvesveidam, ja, pasūtot ēdienu, viņi tiktu nodrošināti ar informāciju par tā uzturvērtību. Trīs nozīmīgākās lietas, ko cilvēki vēlētos zināt par ēdienu, ko bauda ārpus mājas, ir pārtikas produktu izcelsme, kā ēdiens ir pagatavots, kā arī tā uzturvērtība. Aptuveni divas trešdaļas respondentu norādījuši, ka pārtikas marķējumi, kas norādītu uz zemu tauku, sāls un kaloriju saturu ēdienos, būtu labs papildinājums ēdienkartei.
Arī restorāna "Bergs" šefpavārs Kaspars Jansons stāsta, ka pēdējā laikā arvien aktuālāks kļūst jautājums par ēdienu sastāvdaļām, jo klienti arvien biežāk par to interesējas.
"Turklāt patlaban cilvēki sākuši pievērst uzmanību dažādiem ar ēdienu saistītiem aspektiem. Ja pirms dažiem gadiem lielākā daļa cilvēku vēlējas noskaidrot, vai ēdienā nav kādas sastāvdaļas, pret kurām viņiem ir alerģija, tad pašlaik uzdotie jautājumi galvenokārt saistīti ar ēdiena uzturvērtību, mononātrija glutamāta esamību ēdienā un citiem faktoriem. Līdz ar to palielinās nepieciešamība ēdienkartēs izmantot skaidrākus marķējumus ēdienu sastāvdaļu skaidrošanai," atzina Jansons.
Pētījuma rezultāti arī apliecina, ka patērētāji globāli nav vienoti skatījumā par to, kā šāda veida informācija būtu jāsniedz - vai tas būtu veselības logotipu vai īpašu veselīguma norāžu formā.
Pētījumā aptaujāti 3500 respondentu no dažādām pasaules valstīm - ASV, Lielbritānijas, Ķīnas, Vācijas, Krievijas, Brazīlijas, Turcijas, kas vismaz reizi nedēļā ēd ārpus mājas.
Pētījumu veica vairumtirgotājs "Unilever Food Solutions", kas pārstāv tādus zīmolus kā "Lipton", "Knorr", "Hellmann's" un citus.