Lietuviešu uzņēmums aptur "airBaltic" biļešu tirdzniecību Baltijā un vēl 9 valstīs
AS "Interneto partneris", kas uztur vienu no Latvijā lielākajiem aviobiļešu tirdzniecības portāliem "Flysiesta.lv", uz laiku apturējusi nacionālās aviokompānijas "airBaltic" aviobiļešu tirdzniecību, tādējādi reaģējot uz plašsaziņas līdzekļos publicēto informāciju par "airBaltic" pašreizējo finansiālo stāvokli, biznesa portālam "Nozare.lv" apgalvoja "Interneto partneris" direktors Audrjus Ramanausks.
Šāds lēmums pieņemts ne vien Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā, kā arī vēl deviņās valstīs, kur darbojas "Interneto partneris".
Pagājušajā nedēļā "airBaltic" apgalvoja, ka pati pārtraukusi aviobiļešu tirdzniecību interneta vietnē "Flysiesta.lv". "airBaltic" atkārtoti liegusi kompānijai "Interneto partneris", kurai Latvijā pieder "Flysiesta.lv", tirgot biļetes uz 80 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos, Krievijā un NVS, kurus izpilda "airBaltic". Šāds lēmums esot pieņemts patērētāju maldināšanas dēļ.
Savukārt "Interneto partneris" ir cita versija par notikušo.
"Pamanot presē informāciju par "airBaltic" finanšu problēmām un iespējamo maksātnespēju, esam nolēmuši uz laiku apturēt šīs lidsabiedrības biļešu pārdošanu un pasargāt mūsu klientus no iespējamiem zaudējumiem. Līdz ar to iesakām klientiem izvēlēties citas aviokompānijas. Mēs turpināsim sekot informācijai medijos un lemsim par turpmāko rīcību atkarībā no situācijas tālākās attīstības," sacīja Ramanausks.
"Interneto partneris" nolēma pārtraukt "airBaltic" biļešu tirdzniecību pēc tam, kad ekonomikas ministrs Artis Kampars (V) pauda medijiem, ka "airBaltic", kura zaudējumi 2011.gada piecos mēnešos sasniedza 18 miljonus latu, var kļūt maksātnespējīgs.
"airBaltic" noraidīja Kampara apgalvojumus, taču nespēja sniegt nepieciešamos pierādījumus savai finanšu stabilitātei un uzņēmuma nākotnes perspektīvām.
"Ceram, ka šī situācija atrisināsies, cik vien ātri iespējams. Un, ja tās izrādīsies tikai baumas, varēsim atsākt "airBaltic" biļešu tirdzniecību. Tomēr pašlaik ir grūti prognozēt, kā šī situācija attīstīsies. Esam lūguši "airBaltic" sniegt finanšu garantijas, kas nodrošinātu saistības pret klientiem, taču aviokompānija atteicās to izdarīt," uzsvēra Ramanausks.
Kā iepriekš norādīja "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags: "Šis un arī iepriekšējais aizliegums minētajai kompānijai tirgot "airBaltic" aviobiļetes 2009.gadā tika īstenots, jo "Interneto partneris" sniedza patērētājus maldinošu informāciju. Par uzliktajiem aizliegumiem aviokompānija informējusi arī Starptautisko gaisa transporta asociāciju IATA."
Vanags skaidroja, ka pirms "airBaltic" aizliegumu uzlikšanas "Interneto partneris" tika informēts un lūgts novērst neatbilstības. "Par atbildi "airBaltic" no kompānijas vadības saņēma vien e-pastu, kurā tika draudēts ar negatīvu kampaņu medijos "airBaltic" uzlikta aizlieguma gadījumā. "airBaltic" pret "Interneto partneris" patlaban gatavo prasību tiesā par zaudējumu piedziņu," informēja Vanags.
Viņš uzsvēra, ka "airBaltic" pasažieri tiek aicināti iegādāties biļetes "airBaltic" mājaslapā "www.airbaltic.com" un ceļojumu aģentūrās.