Bizness un ekonomika

Latvijas "drosmīgākos zīmolus" paziņos 23.oktobrī

Jauns.lv

Pieci Latvijas "drosmīgākie zīmoli" tiks paziņoti 23.oktobrī, biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) valdes locekle Ingrīda Krīgere Lāce.

Kā pastāstīja Krīgere-Lāce, žūrija vērtējusi vairākus desmitus zīmolu, no kuriem izraudzījusies piecus drosmīgākos. Zīmolu nosaukumus gan LRA pārstāve paturēja noslēpumā, taču norādīja, ka tie pārstāv dažādas nozares.

Pasākuma rīkotāja, mediju aģentūras "PHD" pārstāve Anna Sproģe "Nozare.lv" pastāstīja, ka kopā ar Krīgeri-Lāci drosmīgākos zīmolus šodien izvēlējās Inese Kalveite no "Nordea", Pēteris Žimants no "Pure Food", Guna Gleizde no "Lietišķās Dienas" un Kārlis Dambergs no "Kalnciema kvartāla". Žūrijā piedalījās arī mārketinga konsultants Zigurds Zaķis, advokāts Aldis Gobzems un mediju eksperti Andrejs Ēķis un Henrijs Bukavs.

Sproģe paskaidroja, ka drosmīgie zīmoli ir tie, kuri kas izaicina tirgus līderus, pēc savas būtības ir ambiciozi un, lai panāktu nepieciešamo rezultātu, nereti rīkojas izaicinoši un maina sarunas veidu savā nozarē vai kategorijā.

Kā drosmīgo zīmolu piemērus Sproģe minēja "Virgin Atlantic", kas uzdrīkstējies vienmēr tik stīvajā un nopietnajā avio industrijā ienest humoru, "Ikea", kas atļāvies apgalvot, ka labam dizainam un ērtībām ir jābūt plaši pieejamai lietai, nevis kaut kam ekskluzīvam, dārgam un pieejamam tikai dažiem izredzētajiem, kā arī "Dove", kas kauninājis industrijas tieksmi melot un izplatīt nepatiesus solījumus, lai pārdotu pēc iespējas vairāk skaistumkopšanas produkcijas.

Mediju aģentūra "PHD" sadarbībā ar drosmīgu zīmolu idejas autoru Adamu Morganu izstrādājusi desmit visbiežāk sastopamus drosmīgu zīmolu tipus un Morgans kopā ar aģentūras galveno stratēģi Malcolmu Devoju sarakstījuši grāmatu "Overthrow" ("Gāšana"), kas apraksta desmit drosmīgu zīmolu tipus un vērtē to komunikāciju stratēģijas.

Drosmīgo zīmolu idejas autori rosinājuši šādus zīmolus meklēt arī Latvijā.

Latvijas drosmīgāko zīmolu apbalvošana ceremonija notiks 23.oktobrī Latvijas Kultūras akadēmijas "Zirgu pasts" lielajā zālē, Rīgā, Dzirnavu ielā 46. Kā īpašs viesis apbalvošanas ceremonijā uzstāsies Devojs - viņš ar stāstīs par desmit drosmīgu zīmolu tipiem un to mārketinga stratēģijām.

LETA, Foto: Bulls Press