Pētījums: pusei Latvijas biznesmeņu ikdienas palīglieta ir viedtālrunis
Vairāk nekā puse jeb 54% Latvijas biznesa pārstāvju atzīst, ka viņu ikdienas palīglieta ir viedtālrunis, liecina elektropreču tirgotāja zīmola "Electrolux" un pētījumu centra SKDS Baltijas valstu veiktā aptauja.
Bet 41% par ikdienas palīglietu atzīmē klēpjdatoru un tikai 26% - planšetdatoru. Lietuvā un Igaunijā daudz vairāk par viedtālruni biznesa pārstāvji atzinuši klēpjdatoru. 50% respondenti no Lietuvas un 30% no Igaunijas novērtējuši viedtālruni kā nepieciešamu biznesa personai.
Vismazāk īstiem biznesa pārstāvjiem tēla veidošanai noderētu kabatas nazis, to norādījuši 52%, vīna korķviļķis - 50% vai slavena zīmola saulesbrilles - norādījuši 34% respondentu.
Vairāk nekā puse jeb 62% respondentu uzskata, ka biznesa vides vīrieši valkā pieguļošus, tumšus uzvalkus, un 61% uzskatīja, ka tie staigā ar klasiskām melnām kurpēm. Biznesa lēdiju 71% respondentu atpazīst pēc koptām rokām un manikīra, kā arī 67% uzskata, ka tai ir jābūt ar izcilu matu griezumu un frizūru.
Uz jautājumu, kas ir nozīmīgāks - apģērba zīmols, kurš vizuāli paaugstina valkātāja statusu, vai apģērbs, kurš ir tīrs un nesaburzīts, 725 respondentu atbildēja, ka pietiek ar tīru un nesaburzītu apģērbu, lai atstātu labu biznesa personas iespaidu.
Aptaujā arī noskaidrots, ka latviešiem vismazāk no Baltijas valstīm interesējis apģērba zīmols, tikai 0,5% respondentiem tas likās primāri.
Gan biznesa vīriešu, gan biznesa sieviešu vidū trīs visaugstāk novērtētās pazīmes ir - gaumīgi un labi kopta āriene, ko norādīja 83% respondentu, eleganta uzvedība un manieres - 81% respondentu un lieliskas valodas zināšanas - 78% respondentu.
Pētījums veikts no 7.oktobra līdz 14.oktobrim internetā, tajā piedalījās 1200 Latvijas, Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāju vecumā no 25 līdz 55 gadiem, kuri strādā dažādu uzņēmumu un iestāžu vadības līmenī, kuriem pieder pašiem savs bizness un kuru ienākumu līmenis pārsniedz vidējo valstī.