
"Apkalpes rīcība, avioreisā nosēdinot pasažieriem blakus mirušu sievieti, bija profesionāla!" norāda "Qatar Airways"

Lidsabiedrība "Qatar Airways", kuras apkalpe avioreisā Melnburne-Venēcija kādam pārim blakus nosēdināja mirušu sievieti, apgalvo, ka reisa darbinieki "minētajā situācijā rīkojušies profesionāli un atbilstoši apmācībai".
Jau ziņots, ka ar neapskaužamu pieredzi saskāries kāds austrāliešu pāris - lidojuma laikā nomira kāda pasažiere, un lidmašīnas apkalpe nolēma bojāgājušo novietot tukšā sēdvietā, blakus pārim. "Tas bija sirdi plosoši," norāda Mičels. "Viņi mēģināja pasažieri pārvietot, atveda ratiņkrēslu un mēģināja viņu nogādāt uz biznesa klasi. Taču bojāgājusī sieviete bija diezgan liela auguma, un viņi nevarēja viņu izvest cauri ejai."
Pāris atklāja, ka pēc neveiksmīgajiem mēģinājumiem sievietes ķermenis tika novietots tukšajā sēdvietā blakus viņiem. "Viņi teica: 'Vai varat, lūdzu, pārvietoties?' un es vienkārši atbildēju: 'Jā, protams,'” norāda Rings. "Pēc tam viņi bojāgājušo apsēdināja tajā vietā, kurā biju sēdējis es." Šādi pārim bija jāpavada četras stundas, līdz lidmašīna sasniedza galamērķi. "Apkārt bija vairākas brīvas vietas. Es nevaru noticēt, ka viņi mums lika palikt mūsu sēdvietās... tas bija drausmīgi," norāda Mičels.
Lidsabiedrība "Qatar Airways" oficiālā paziņojumā pasažieriem atvainojusies par "neērtībām, ko šis incidents varēja izraisīt", tomēr apkalpes rīcībā neko nosodošu nesaskata. "Apkalpes rīcība pēc pasažieres nāves bija "atbilstoša apmācībai un nozares standarta praksei. Pasažieri tika izmitināti citās sēdvietās, un apkalpes loceklis visu laiku atradās kopā ar mirušo pasažieri līdz lidmašīna piezemējās," teikts paziņojumā.
"Tā ir skumja realitāte, ka lidmašīnās dažkārt kāds cilvēks aiziet bojā. Bet mūsu apkalpe ir apmācīta, lai risinātu šādas situācijas cieņpilni," teikts paziņojumā. Aviokompānija arī norādīja, ka ir piedāvājusi atbalstu un finansiālu kompensāciju bojāgājušās sievietes ģimenei un citiem pasažieriem, kurus incidents skāra tieši.
Bijušais lidsabiedrības "Virgin Atlantic" pilots Barijs Eustancs norāda, ka "apkalpe parasti šādos gadījumos mēģina izolēt ķermeni, lai šim skatam netiktu pakļauti pārējie pasažieri. Tas tiek darīts gan aiz cieņas pret pasažieriem un bojāgājušo, gan medicīnisku iemeslu dēļ. Saskaņā ar Starptautiskās Gaisa transporta asociācijas vadlīnijām "Par rīcību nāves gadījumos lidojuma laikā", mirušā persona ir jānovieto sēdvietā un līdz kaklam jāpārklāj ar segu. Ķermeni atļauts pārvietot arī uz citu vietu, kas nenobloķē lidmašīnas izeju.