Palangas iedzīvotājus nokaitinājusi tūrisma firmas reklāma
Pasaulē

Palangas iedzīvotājus nokaitinājusi tūrisma firmas reklāma

Jauns.lv

Palangas iedzīvotājus nokaitinājusi tūrisma firmas reklāma, kurā lietuvieši aicināti atpūsties ārzemju kūrortos, nevis pašu valstī, kur vasarā esot pārāk slikts laiks.

Palangas iedzīvotājus nokaitinājusi tūrisma firmas...

­

Šādu vasaru Palangai prognozē reklāma, kas nokaitinājusi lietuviešus
Šādu vasaru Palangai prognozē reklāma, kas nokaitinājusi lietuviešus

Diskusijā jau iesaistījušies pat meteorologi, palīdzot atspēkot reklāmā izteikto apgalvojumu, raksta avīze "Lietuvos rytas".

"Mammu, tēti, šovasar es ļoti gribētu atpūsties siltajās zemēs. Atcerieties - pagājušajā vasarā bijām Palangā un visu nedēļu lija! Bet laukos pie vectētiņa katru dienu ravējām dārzu un nosvilām sarkani kā vēži. Brauksim taču beidzot tur, kur ir silts, spīd saule un var paslinkot," - ar tādu it kā bērna rakstītu vēstuli savus iespējamos klientus šopavasar centās uzrunāt "Novaturas".

Par šo tekstu īpaši noskaities Palangas pilsētas padomes deputāts Šarūns Vaitkus, kas uzskata, ka "Novaturas" nievājoši izteicies par iespējām atpūsties pašiem savā zemē. Viņš vērsies Lietuvas Konkurences padomē ar prasību pret maldinošu reklāmu, kurā noniecināti konkurentu piedāvātie pakalpojumi.

Arī Lietuvas Hidrometeoroloģijas dienests nav vairījies apliecināt, ka pērnvasar, sākot no maija un beidzot ar septembri, nav bijis neviena tāda perioda, kad būtu lijis septiņas dienas no vietas.

Par salīdzinošās reklāmas normu pārkāpšanu Lietuvā paredzēts naudassods no 1000 līdz 30 000 litiem (no 204 līdz 6120 latiem).

Ja Konkurences padome atzītu, ka pārkāpums tiešām pieļauts, Vaitkus gatavojas pieprasīt firmai "Novaturas" minimālo naudassodu, bet ar noteikumu, ka tā par saviem līdzekļiem izdod un izplata visā Lietuvā bukletu, kurā tiktu reklamēta atpūta Palangas kūrvietā.

Deputāts atgādinājis, ka šis nebūt nav pirmais gadījums, kad "Novaturas" nievājoši izsakās par Palangu.

Pirms septiņiem gadiem pavasarī, tieši pirms tūrisma sezonas sākuma televīzijā visa mēneša garumā tika rādīts "Novaturas" reklāmas sižets, kurā vairāki draugi, sasēdušies ap galdu, dalās atmiņās par atvaļinājumu Londonā, Parīzē, Venēcijā, kalnos un dienvidjūru krastā, un tikai viens no draugiem nošļucis un kaunīgs atzīst, ka "joprojām atpūšas Palangā". "Un tas notika laikā, kad Palanga intensīvi gatavojās sezonai un centās piesaistīt pēc iespējas vairāk atpūtnieku," dusmojies Vaitkus.

Kā skaidrojusi "Novaturas" vadība, apgalvojums par lietaino nedēļu Palangā "bijis domāts kā metafora". Tomēr firmas mārketinga direktors Toms Mikalonis atzinis, ka 5000 eksemplāru metienā izdotā bukleta reklāmas tekstu būtu derējis uzmanīgāk izvērtēt.

Tikmēr "Novaturas" pasūtījuma izpildītājas - reklāmas aģentūras "Popdizainas" - projektu vadītājs Toms Ruginis apgalvojis, ka izdomātā vēstule bijusi "radoša iecere bez jebkāda iepriekšēja nolūka".

Lietuvas Reklāmas biroja direktore Laurīna Macijauskaite šai gadījumā nesaskata nepārprotamu Reklāmas ētikas kodeksa pārkāpumu, jo uz klientiem netiekot izdarīts spiediens, lai viņi Palangas vietā izraudzītos kādu ārzemju kūrortu, un lietus pats par sevi neesot uzskatāms par faktu, kas noniecinātu Palangu vai jebkuru citu vietu Lietuvā.

No otras puses, viņasprāt, nesaprašanās būtu varējis nebūt, ja "Novaturas" savā reklāmā būtu vairījies no konkrētības, bet tagad norādīta gan konkrēta vieta, gan konkrēts laiks, ko iespējams pārbaudīt. "Būtu pieticis pateikt, ka pērn Lietuvā atvaļinājuma laikā pie jūras lijis," piebildusi Macijauskaite.

Kasjauns.lv/LETA/Foto: Bulls Press

­