Krievijas investori interesējas par Daugavpils lidostas projektu
Sabiedrība

Krievijas investori interesējas par Daugavpils lidostas projektu

Jauns.lv

Lai pārrunātu ar Daugavpils lidostas projektu saistītus jautājumus, šodien Daugavpili apmeklēja Krievijas investoru pārstāvji - Krievijas - Baltkrievijas pastāvīgā biroja izpilddirektors Dmitrijs Kokoulins un investīciju konsorcija "Magnus Union" investīciju direktors Sergejs Čerenkovs, informēja pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Krievijas investori interesējas par Daugavpils lid...

Tiekoties ar Daugavpils pilsētas domes vadības pārstāvjiem, viesi interesējās par to, vai pašvaldība ir gatava uzņemties infrastruktūras nodrošināšanu - ceļu un komunikāciju izbūvi. Īpašu interesi kaimiņvalsts pārstāvji izrādīja par kravu pārvadājumu un privāto lidmašīnu apkalpošanas iespējām.

Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis (Latgales partija) tikšanās laikā uzsvēra, ka lidostas projekts ir un paliek prioritāro projektu sarakstā, jo tā īstenošana var dot impulsu visa reģiona attīstībai.

Lāčplēsis uzskata, ka spāņu investoriem realizēt projektu patraucēja finanšu krīze, taču patlaban investori arvien vairāk izrāda interesi par šo projektu.

Jau vēstīts, ka 2013.marta beigās Daugavpils pilsētas domes sēdē pašvaldības deputāti pieņēma lēmumu sākt SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļu novērtēšanu ar mērķi daļu no tām pārdot, lai piesaistītu lidostas attīstībai privātos investorus.

Kā iepriekš atzina iepriekšējā Daugavpils domes priekšsēdētāja Žanna Kulakova (RP), lidostas attīstībā, iegādājoties zemi tās vajadzībām, kā arī izstrādājot lidostas attīstības dokumentāciju ar mērķi piesaistīt stratēģisko investoru, pašvaldība ir iztērējusi vairāk nekā vienu miljonu latu. Diemžēl globālā ekonomiskā krīze negatīvi ietekmējusi stratēģiskā investora piesaisti un piesaistīt lidostas attīstībai nepieciešamo finansējumu tā arī nav izdevies.

Tā kā nākamajā attīstības periodā līdz 2020.gadam ES un valsts finansējums reģionālo lidostu attīstībai Latvijā nav paredzēts, pašvaldība, lai nezaudētu lidostas attīstībā ieguldītos līdzekļus, nolēmusi mēģināt piesaistīt investoru, pārdodot SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļas, skaidroja Kulakova.

Aviācijas eksperts Dzintars Pomers biznesa portālam "Nozare.lv" iepriekš norādīja, ka cita varianta jau nav, kā mēģināt attīstīt reģionālās lidostas, - vien pārdot kapitāldaļas, ja Eiropas Savienības līdzekļi nav pieejami. Vienlaikus eksperts norāda, ka kādām kapitāldaļām ir jāpaliek pašvaldības īpašumā. Vienīgi jautājumā par Daugavpils lidostu Pommers ir skeptisks, jo šajā pilsētā ir bijuši vairāki mēģinājumi attīstīt lidostu, taču neveiksmīgi.

Jau ziņots, ka, pretēji iepriekš plānotajam, pašvaldībai tā arī nav izdevies iesniegt Eiropas Komisijā (EK) Daugavpils lidostas attīstības projekta dokumentāciju.

Saskaņā ar tās koncepciju starptautiskā reģionālā lidosta "Daugavpils" gada laikā varētu apkalpot 33 000 līdz 175 000 pasažieru. 2015.gadā lidosta varētu apkalpot ap 33 000 pasažieru, bet laikā līdz 2035.gadam to skaits varētu pieaugt līdz 173 000 pasažieru gadā.

Plānots, ka Daugavpils lidosta varētu pieņemt lidmašīnas ar maksimālo pacelšanās masu līdz 30 tonnām. Vidējā gaisa kuģa ietilpība varētu būt līdz 50 pasažieru vietām, bet lidošanas attālums - līdz 1800 kilometriem. Savukārt pasažieru termināļa kapacitāte plānota līdz 100 pasažieriem stundā.

Potenciālie lidojumu maršruti no Daugavpils lidostas varētu būt: Baltijas valstīs - Rīga, Viļņa, Kauņa, Palanga, Tallina, Pērnava un Tartu, citās ES dalībvalstīs - Helsinki, Stokholma, Oslo, Kopenhāgena, Hamburga, Berlīne, Varšava, Prāga, Vīne, Budapešta, Londona, Amsterdama un Frankfurte, bet NVS valstīs - Maskava, Sanktpēterburga, Pleskava, Kijeva, Odesa, Minska un Vitebska.

LETA­/Foto: daugavpils.lv