112

"Nesās pa nomali - bedrēm, peļķēm, zaļo zonu!" Ivans iemūžinājis starppilsētu autobusa vadītāja agresīvo braukšanu

Marianna Ozola

Jauns.lv

Kravas automašīnas šoferis Ivans, kurš piegādā degvielu uz uzpildes stacijām visā Latvijā, kļuvis par aculiecinieku, kā kāds starppilsētu autobusa šoferis mēģinājis apbraukt sastrēgumu, braucot pa ceļa nomali. Ivans uzskata, ka šofera manevri bijuši agresīvi un pilnībā nepieņemami.

"Nesās pa nomali - bedrēm, peļķēm, zaļo zonu!" Iva...

Kā Ivans stāsta TV3 raidījumam "Bez tabu", viņš kopā ar citiem autovadītājiem stāvējis sastrēgumā Rumbulas apkaimē, kad pēkšņi ieraudzījis “Liepājas autobusu parka” autobusu, kurš, lai izvairītos no gaidīšanas, sācis braukt pa nomali.

Autobuss brauca pa bedrēm un peļķēm, šļakstot dubļus uz apkārtējiem transportlīdzekļiem, kas bija iestrēguši "korķī". Tāpat veica manevrus pa zaļo zonu. Tā kā situācija šķita bīstama, Ivans izkāpa no sava kravas auto un sāka fotografēt, pēc kā autobusa vadītājs beidzot atgriezās savā vietā. Ivans uzsver, ka šāda agresīva rīcība ir nepieņemama, jo autobusā brauca bērni un pensionāri, kuriem vajadzētu justies droši.

"Nesās pa nomali! [..] Braukt agresīvi ir pilnībā nepieņemami. Tu esi autobusa šoferis, tu ved cilvēkus. Tā situācija man ir pilnībā nepieņemama! Nabaga pasažiere, tantuks, sēdēja lielām acīm, sirmu galvu! Iedomājies, tur autobusā bērni, pensionāri."

VSIA "Autotransporta direkcija" pārstāvis Viktors Zaķis norāda, ka šādi manevri nav pieņemami. "Jāsaka gan, ka pati šī pārkāpuma būtība attiecas uz pārvadātāju, kas vadītāju instruē. Savukārt sodīšana ir policijas jautājums. "

Arī "Liepājas autobusu parks" atzīst, ka šoferis pieņēmis nepārdomātu braukšanas lēmumu. "Uzņēmums šo situāciju izvērtē kā individuālu situāciju, un tiek veikta iekšējā pārbaude. No vadītāja pieprasīts paskaidrojums. Atbilstoši iegūtajai informācijai tiks lemts par tālākiem soļiem. "

Ivans pieļauj, ka šoferim, visticamāk, ir kaut kādas naudas sankcijas, ja viņš galapunktā nenonāk konkrētā laikā, tāpēc veic šādus manevrus un riskē ar pasažieriem. To gan noliedz "Liepājas autobusu parks", kas norāda: "Autovadītāju piemaksas netiek ietekmētas gadījumos, kad kavējumi maršrutā radušies objektīvu apstākļu dēļ. Tādēļ nav pamata domāt, ka vadītājs šādās situācijās būtu spiests pārkāpt satiksmes noteikumus, lai saglabātu piemaksu pie algas. "