Ar betona blokiem norobežots satiksmes pārvads pār Altonavas ielu.

Altonavas ielas satiksmes pārvads norobežots ar betona blokiem

Transporta kustībai slēgtais satiksmes pārvads pār Altonavas ielu Rīgā abās pusēs norobežots ar betona blokiem

Runā Rīga

FOTO: no sestdienas nokļūšana Mārupē un vairākos Rīgas mikrorajonos kļuvusi krietni sarežģītāka

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

No sestdienas, 7. decembra transporta kustībai slēgtais satiksmes pārvads pār Altonavas ielu Rīgā abās pusēs norobežots ar betona blokiem

FOTO: no sestdienas nokļūšana Mārupē un vairākos R...

Rīgas pašvaldības policijā apstiprināja, ka pārvads ar betona blokiem norobežots jau naktī uz sestdienu, līdz ar to pārbraukt pāri pārvadam tehniski vairs nav iespējams. Pašvaldības policija patlaban pie pārvada nepatrulē. Ceļazīme par slēgto pārvadu no centra puses ir izvietota jau pie Arkādijas parka, savukārt, braucot no Āgenskalna tirgus puses, zīmes nav. Līdz ar to vidēji katra desmitā automašīna no Āgenskalna tirgus puses mēģina pagriezties uz Altonavas pārvada pusi un spiesta griezties atpakaļ.

Nākamajā nedēļā Rīgas pašvaldības policija vērtēs, kāda ir satiksmes plūsma šajā rajonā darbadienās un vai nav nepieciešami kādi papildu norobežojumi. Gājēju un velosipēdistu kustībai pārvads paliks atvērts.

Jau ziņots, Rīgas domes pārstāvji tikās ar Bieriņu, Atgāzenes, Āgenskalna un Torņakalna apkaimes biedrībām, lai apspriestu iespējamos risinājumus un potenciālās problēmsituācijas, ko var radīt satiksmes slēgšana pār Altonavas pārvadu. Ņemot vērā, ka teritorijā ap Altonavas pārvadu lielākā daļa ielu ir dzīvojamās zonas, apbraucamie ceļi netiks veidoti.

Mārupes iedzīvotāji, kuriem ikdienā ir jānokļūst Rīgā, aicināti izmantot maģistrālās ielas, piemēram, Kārļa Ulmaņa gatvi, Vienības gatvi, Lielo ielu un Upesgrīvas ielu, nevis Bieriņu apkaimes mazās ieliņas.

Šogad Kārļa Ulmaņa gatvē ir noslēgušies būtiski būvdarbi, starp Rīgu un Mārupi izveidojot jaunu savienojumu, kā arī uzlabojot jau esošu. No jauna ir izbūvēts Lielās ielas savienojums ar Ulmaņa gatvi, savukārt Upesgrīvas ielas savienojums ir pārveidots, veicot uzlabojumus, norāda pašvaldībā. Tāpat savienojums ar Ulmaņa gatvi ir Liepājas ielai un Ojāra Vācieša ielai. "Šī tilta slēgšana nav Rīgas domes izvēle - veicot tilta regulāru tehnisko apsekošanu, eksperti ir atzinuši, ka automašīnu kustība pār to vairs nav pieļaujama, tāpēc satiksme pār tiltu ir jāslēdz," norāda Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš atgādina, ka "Rail Baltica" izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus. ""Rail Baltica" plāni joprojām ir neskaidri, taču Rīgas domei ir pienākums rīkoties un, tā kā tiltu salabot nav iespējams, tas tiks nojaukts un vietā uzbūvēts jauns," sola mērs.

Jau ziņots, ka, iepazīstoties ar Altonavas pārvada tehniskās izpētes rezultātiem, secināts, ka iepriekš aplūkotā ideja par pagaidu tilta būvniecību nav tehniski un ekonomiski izdevīga. Pagaidu tilta novietošanai būtu nepieciešams pārbūvēt esošā pārvada balstus un atbalstsienas, kā arī palielināt esošā uzbēruma slīpumu, kas ievērojami pasliktinātu satiksmes drošības līmeni krustojuma zonā.

Īstenojot iepriekš minētos pagaidu tilta izbūves nosacījumus, tā izmaksas pārsniegtu esošā pārvada pārbūves izmaksas. Līdz ar to departaments tuvākajā laikā plānojis sākt darbu pie iepirkuma "Altonavas pārvada pārbūve" dokumentācijas gatavošanas. Pēc iepirkuma dokumentācijas sagatavošanas sekotu iepirkuma izsludināšana un projekta realizācija. Jauna pārvada izbūve arī sniedz iespēju izbūvēt platāku brauktuves konstrukciju, līdz ar to uz pārvada varētu ierīkot vides pieejamības prasībām atbilstošu ietvi - ērtu gājēju un velosipēdu kustībai, kā arī autotransporta pārvietošanās par pārvadu kļūtu ērtāka.

Atbilstoši izpētei, pārvada pārbūves provizoriskās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro un no pārbūves projekta izstrādes līdz jauna pārvada pabeigšanai, varam nokļūt aptuveni divu gadu laikā. Altonavas ielas pārvads būvēts 1910. gadā un ir savu laiku nokalpojis.

Pavasara sākumā tiltu atzina par nedrošu un tas tika slēgts satiksmei. Pēc vispārējās inspekcijas satiksme transportlīdzekļiem līdz piecām tonnām tika atjaunota. Savukārt kravas transports tiltu izmantot nedrīkst, kā arī 25., 55. un 56. maršruta autobusi turpinās apbraukt slēgto tiltu, dzelzceļu šķērsojot pa Liepājas ielas pārbrauktuvi, kas atrodas netālu no Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.