Izceļas pamatīgs konflikts starp autovadītāju un velosipēdistu pie iebrauktuves
Apvienības "Pilsēta cilvēkiem" aktīviste Gunita Piterāne.
Sabiedrība
2024. gada 18. februāris, 07:59

Izceļas pamatīgs konflikts starp autovadītāju un velosipēdistu pie iebrauktuves

Jauns.lv

Nereti konflikti starp satiksmes dalībniekiem veidojas infrastruktūras nepilnību un kļūdu dēļ. Apvienības "Pilsēta cilvēkiem" aktīviste Gunita Piterāne intervijā portālam Jauns.lv pastāstīja, ka dažkārt konflikti starp autovadītājiem un velosipēdistiem un gājējiem rodas pie iebrauktuvēm.

Runājot par dažādu satiksmes dalībnieku savstarpējo kultūru, Piterāne uzsvēra, ka pie iebrauktuvēm nekad un nekādā gadījumā nedrīkstētu pārtraukt ietvi.

Tādā veidā autovadītājiem un pat policistiem var rasties priekšstats, ka tur priekšroka ir autovadītājiem, lai gan patiesībā viņiem tur jādod ceļš velosipēdistiem un gājējiem, viņa teica.

Var iebraukt pagalmos vai veikalu stāvvietās

“Kas ir iebrauktuves? Ja mēs skatāmies uz jebkuru ielu, piemēram, Čaka ielu vai Brīvības ielu, tad no tām var iebraukt pagalmos.

Vai arī ir iela, kurā, pagriežoties pa labi, piebrauc pie kāda veikala, piemēram, “Lidl”, “Rimi” u.tml.,” viņa skaidroja.

Pat policisti esot kļūdījušies, raugoties uz infrastruktūru

“Pie iebrauktuvēm nekad un nekādā gadījumā nedrīkstētu pārtraukt ietvi.

Esmu uz ielas pie kādas iebrauktuves piegājusi klāt policistiem un paprasījusi: “Kam šeit ir priekšroka?” Viņi atbildēja: “Automašīnām.”

Nē, autovadītājiem šeit nav priekšrokas, bet infrastruktūra saka, ka šeit ir priekšroka [autovadītājiem].”

Infrastruktūra var mānīt autovadītājus

“Mēs, autovadītāji, tiekam apmānīti caur infrastruktūru.

Šī infrastruktūra man [kā autovadītājam] pasaka, ka man ir priekšroka, es griežos iekšā un nemaz neskatos, vai ir gājēji, jo viņiem būtu jāapstājas. Beigās es esmu tā idiote, kas saņem sodu (labākajā gadījumā, ja nenobraucu gājēju).

Šīs kļūdas vēl joprojām tiek pieļautas un ietves tiek pārtrauktas. Tā ir milzīgi bīstama lieta, tā nekad nedrīkstētu darīt.

Veidojas konflikti starp satiksmes dalībniekiem

Tas arī veido [savstarpējo satiksmes dalībnieku] kultūru.

Tas nozīmē: es braucu [ar auto], griežos pa labi, domāju, ka man ir priekšroka, pēkšņi tur kāds velosipēdists vai gājējs sāk lamāties uz mani, jo es it kā nepareizi esmu izdarījusi, bet es taču redzu [pēc ceļa infrastruktūras], ka visu daru pareizi.

Šādi konflikti veidojas infrastruktūras nepilnību dēļ,” Piterāne teica un aicināja atbildīgos cilvēkus veidot drošu un mūsdienīgu ceļu infrastruktūru.