Autovadītājus šausmina situācija uz Salu tilta: varam iekrist Daugavā. FOTO
Autobraucēji un sabiedriskā transporta pasažieri pēdējās dienās ar šausmām brauc pāri Salu tiltam. Uz tilta notiekošo remontdarbu dēļ no tilta malām noņemtas margas un barjeras. Tas nozīmē, ka neliela kļūda un var notikt traģēdija – auto bez šķēršļiem uzreiz var iekrist Daugavā.
Šoferis Agris: „Šaušalīgi braukt pāri Salu tiltam”
Vienlaikus uz tilta brauktuves šad tad uzklīst metāla zagļi, kuri no remontējamajām, vecajām tilta konstrukcijām cenšas izvilkt kādu metāla armatūras gabalu. Šoferis Agris Kasjauns.lv pastāstīja: „Man tik tiešām reizēm ir šaušalīgi braukt pāri Salu tiltam. Ja notiek kāda kļūme vai, nedod Dievs, avārija, braucēji it nemaz nav pasargāti. No tilta malām noņemtas visas norobežojās apmales un margas. Ja kaut kas – pa tiešo bez nekādas aiztures mēs varam iebraukt Daugavā un tur arī uz mūžu palikt. Nezinu, ka vēl kaut kur civilizētā pasaulē kāds atļautu pārvietoties pa tik bīstamu brauktuvi. Protams, ja visi brauc superlēni un uzmanīgi, nelaimei nevajadzētu notikt, bet situācijas ir dažādas… Autovadītājam pie stūres var palikt slikti, pāri tiltam no policijas var bēgt kāds likumpārkāpējs, var pārsprāgt riepa. Domāju, ka jebkurā gadījumā, pašlaik pāri Salu tiltam braukt ir bīstami.” Jāteic, ka bīstamo situāciju ir iespēja redzēt tikai autobraucējiem, jo gājēji uz brauktuves notiekošo neredz – viņi izmanto gājēju tuneli, kas ierīkots zem brauktuves.
CSDD: „Aicinām ievērot ceļa zīmes”
Kasjauns.lv gan Ceļu satiksmes drošības direkcijai, gan Rīgas domes Satiksmes departamentam jautāja, vai pašlaik braukt ar auto pāri Salu tiltam. Zīmīgi, ka ne direkcija, ne departaments skaidri un gaiši tā arī nepateica: „Jā, pāri Salu tiltam braukt ir droši!” Atbildīgās institūcijas vienīgi ieteica ievērot ceļu satiksmes noteikumus un respektēt ceļa zīmes.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Agnese Korbe Kasjauns.lv vien norādīja: „No savas puses aicinām satiksmes dalībniekus gan šajā vietā, gan kopumā ceļu satiksmē pārvietoties atbilstoši satiksmes noteikumiem, tajā skaitā ievērot izvietotās ātrumu ierobežojošās zīmes un citas ceļa zīmes”.
Viņa arī informēja, ka CSDD speciālisti praktiski neatbild par uz Salu tilta notiekošo: „Viss, kas saistīts ar darbu plānošanu, veikšanu, satiksmes plūsmas organizēšanu un tā tālāk ir ceļa/objekta īpašnieka (šajā gadījumā – pašvaldība), pārziņā, tajā skaitā, darbu saskaņošana ar valsts akciju sabiedrību „Latvijas Valsts ceļi”.
Satiksmes departaments: „Būvdarbu zona ir norobežota”
Savukārt Rīgas domes Satiksmes departamenta Direktora biroja projektu vadītāja Ilze Dišlere Kasjauns.lv informēja: „Satiksmes departaments informē, ka uz Salu tilta vēl joprojām notiek remontdarbi un tā ir būvdarbu zona, kur maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 30km/h. Patlaban uz tilta tiek demontēti vecie apgaismojuma stabi un betona margas, lai varētu uzstādīt jaunu, modernu un ekonomisku LED apgaismojumu. Tāpat tiks izbūvētas jaunas, metāla margas. Būvdarbu zona ir norobežota. Uzsākoties aktīvākai būvsezonai un, lai nodrošinātu satiksmes drošību, departaments pēc iepirkuma procedūras noslēdzis līgumu ar uzņēmēju un tuvākajā laikā plāno uzstādīt betona transporta barjeras.
Atgādinām, ka pirms būvdarbu uzsākšanas būvdarbu veicējiem tika izvirzīts priekšnoteikums - nodrošināt satiksmi pa divām braukšanas joslām katrā virzienā. Šāds lēmums pieņemts, jo Salu tilts ir maģistrālais tilts Rīgā, kuru izmanto vidēji līdz 74 000 autovadītāji diennaktī. Salu tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976. gadam un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam nav veikti. Betona apmetums un seguma virskārta bija nokalpojuši, gājēju tunelis bija nedrošs, bez apgaismojuma.
Salu tilta pār Daugavu un mazo Daugavu renovācijas darbus veic pilnsabiedrība „LNK Industries Group”. Tilta renovācijai piesaistīts arī Eiropas Savienības līdzfinansējums. Tilta rekonstrukcija jāpabeidz līdz šā gada beigām”.