foto: LETA
Uz Rīgas apvedceļa sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles sistēmas posmu
Ilustratīvs foto
Sabiedrība
2023. gada 27. janvāris, 09:48

Uz Rīgas apvedceļa sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles sistēmas posmu

Jauns.lv

Uz Rīgas apvedceļa Salaspils – Babīte (A5) sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles posmu. Plānots, ka tas sāks darboties marta sākumā, portālu Jauns.lv informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

LVC norāda, ka iepirkumā par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā, tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi PS "Fima Group".  

Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām. No tās ap 900 000 eiro (bez  PVN) paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000  eiro (bez  PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.–2025. gadā. Iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas pieņēma lēmumu atļaut pasūtītājam slēgt līgumu ar atklātā konkursā noteikto uzvarētāju. Līgums tika noslēgts 2022.gada septembra vidū.

Mārupieši ar riepām cīnās pret fotoradariem

1. aprīlī Jaunmārupē tika izspēlēts ļauns un krimināli sodāms joks un no degošām riepām liesmas pārcēlās uz fotoradaru, kurš tika ...

gallery icon

PS "Fima Group" četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā bija jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana. Tomēr projekta ieviešana aizkavējusies un vidējā braukšanas ātruma kontrole pirmajā posmā sāks darboties šā gada martā. 

Visos 16 posmos, ko LVC speciālisti izvērtējot noteica kā prioritārus, vidējā ātruma kontroles sistēmai jābūt uzstādītai deviņus mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. 16 aprīkojamie posmi:

  • Rīga–Igaunijas robeža (A1) (13,4.–20,0. km),
  • Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4.–62,2. km),
  • Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (A3) (36,2.–38,9. km),
  • Rīgas apvedceļš (A5) (23,0.–28,7. km),
  • Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (102,2.–116,1. km),
  • Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (133,3.–139,2. km),
  • Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (150,2.–159,7. km),
  • Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (A7) (24,2.–40,1. km),
  • Rīga–Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4.–69,3. km),
  • Rīga–Liepāja (A9) (26,0.–38,2. km),
  • Rīga–Liepāja (A9) (156,6.–169,4. km),
  • Rīga–Ventspils (A10) (24,0.–30,8. km),
  • Rīga–Ventspils (A10) (45,0.–52,5. km),
  • Rīga–Ventspils (A10) (134,9.–140,8. km),
  • Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (A13) (81,8.–88,5. km),
  • Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) (22,1.–29,2. km).

LVC norāda, ka par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

Reids uz ceļiem

Reids uz ceļiem

gallery icon

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli. Sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.