Par 44,9 miljoniem eiro 8 pilsētām plānots iegādāties 45 videi draudzīgus autobusus
foto: AFP/Scanpix
Politika

Par 44,9 miljoniem eiro 8 pilsētām plānots iegādāties 45 videi draudzīgus autobusus

Jauns.lv/LETA

Līdz 2023. gada beigām Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī par kopumā 44,9 miljoniem eiro pasažieru pārvadājumiem paredzēts iegādāties 145 videi draudzīgus autobusus, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Par 44,9 miljoniem eiro 8 pilsētām plānots iegādāt...

Ministrijā norāda, ka Eiropas zaļais kurss ir panākt klimatneitralitāti līdz 2050.gadam, samazinot transporta radītās emisijas līdz 2030. gadam vismaz par 55%. Latvijas lielākais izaicinājums ir "zaļināt" satiksmi, jo transportlīdzekļi ir viens no lielākajiem oglekļa dioksīda (CO2) avotiem, kas rada aptuveni ceturtdaļu Eiropas Savienības (ES) siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG).

Astoņās lielajās Latvijas pilsētās satiksmes autobusu nomaiņa uz mūsdienīgiem transportlīdzekļiem, kas ir pasažieriem ērtāki un videi draudzīgi, tiek īstenota ar ES Kohēzijas fonda 44,9 miljonu eiro līdzfinansējumu. Līdz nākamā gada beigām Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī pasažieru pārvadājumiem kopumā būs iegādāti 145 mūsdienīgi un videi draudzīgi autobusi. 

foto: Satiksmes ministrija

Šobrīd ir iegādāti 74 autobusi, savukārt līdz nākamā gada beigām tiks iegādāts vēl 71 autobuss. 

Satiksmes ministrijas valsts sekretāres vietniece Ligita Austrupe norāda, ka Latvijā īstenotie pasākumi, nomainot sabiedriskos transportlīdzekļus uz mūsdienīgiem un videi draudzīgiem, ir solis tuvāk Eiropas zaļajiem mērķiem. Reģionālajā satiksmē to īsteno pārvadātāji, savukārt valstspilsētās, kur satiksme ir intensīvāka un sabiedriskais transports rada lielāko vides piesārņojumu, autobusi tiek iegādāti ar ES fondu atbalstu.

Ministrijā skaidro, ka vienoto Eiropas zaļo mērķu sasniegšanai Latvijā tiek attīstīta ilgtspējīga transporta infrastruktūra un, tāpat kā citās Eiropas valstīs, dzelzceļš tiek stiprināts kā sabiedriskā transporta mugurkauls. Lai nodrošinātu iedzīvotāju mobilitāti visā valsts teritorijā, vilcienu satiksmi papildina reģionālais sabiedriskais transports. 

Autotransporta direkcija, īstenojot reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu, ir izvirzījusi prasības pārvadātājiem attiecībā uz autobusu parka tehniskajām prasībām, proti, vecie autobusi reģionālajā satiksmē tiek aizstāti ar mūsdienīgiem, ērtākiem un videi draudzīgākiem autobusiem.