Liepājā saņemta jau puse no jaunajiem tramvajiem
foto: Publicitātes
Patlaban notiek darbs pie jaunā vagona tehniskās sagatavošanas un sakomplektēšanas.
Novadu ziņas

Liepājā saņemta jau puse no jaunajiem tramvajiem

Jauns.lv / LETA

Naktī uz pirmdienu, 20.septembri, ar prāmi Liepāju sasniedzis pēc skaita septītais jaunais zemās grīdas tramvajs, līdz ar to Liepājā piegādāta jau puse no visiem paredzētajiem jaunajiem tramvaja vagoniem, informēja SIA "Liepājas tramvajs" sabiedrisko attiecību vadītājs Andrejs Rjabcevs.

Liepājā saņemta jau puse no jaunajiem tramvajiem...

Patlaban notiek darbs pie jaunā vagona tehniskās sagatavošanas un sakomplektēšanas, tāpat speciālisti veiks nepieciešamās pārbaudes un sagatavos vagonu palaišanai, lai jau drīzumā tas varētu sākt kursēt pilsētas ielās un nogādāt liepājniekus to ikdienas gaitās.

Kā vēstīts, kopskaitā Liepājai paredzēti 14 jaunie zemās grīdas tramvaji, kas pakāpeniski aizvietos līdzšinējos vagonus, kuri kalpojuši 30 un vairāk gadu.

Jaunie zemās grīdas tramvaji speciāli pēc Liepājas pasūtījuma tiek ražoti Horvātijas rūpnīcā "Končar Electric Vehicles Inc". Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri bez pantogrāfa un tas sver 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 kilometriem stundā (km/h), taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h, sacīja Rjabcevs.

Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni ir aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un citām iespējām.

Jaunais Liepājas tramvajs ražots Horvātijas galvaspilsētas Zagrebas rūpnīcā “Končar – Electric Vehicles Inc”.

Liepājas ostā pienācis pirmais jaunais zemās grīdas tramvajs

Liepājas ostā ievests pirmais jaunais Horvātijā ražotais Liepājas zemās grīdas tramvajs. Jaunie zemās grīdas vagoni speciāli Liepājai top Horvātijas galvaspilsētas ...

Jaunus tramvajus ir iespējams iegādāties, īstenojot Eiropas Savienības fondu projektu "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta".

Otrās kārtas projekta īstenošanas līgums paredz papildu vagonu iegādi, Lielās ielas posma no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi. Projekta otrās kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, no kurām 10 000 000 eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", "Liepājas tramvajs" pērn strādāja ar 1,868 miljonu eiro apgrozījumu un 218 428 eiro zaudējumiem. Uzņēmums reģistrēts 1992.gadā, un tā pamatkapitāls ir 4,829 miljoni eiro. Kompānija pieder Liepājas pilsētas pašvaldībai.