Pārsteidzošā līdzība starp ASV un Latvijas vakcinācijas kampaņu plakātiem
foto: Veselības ministrija / Wearethemighty.com
Pa kreisi - Veselības ministrijas realizētās kampaņas plakāts, pa labi - ASV mārketinga speciālistu un kara veterānu vēl pavasarī izplatītie vizuālie materiāli.
Sabiedrība

Pārsteidzošā līdzība starp ASV un Latvijas vakcinācijas kampaņu plakātiem

Jauns.lv

Teju vai uzreiz pēc jaunās vakcinēšanās kampaņas pirmā plakāta vaļā-atrullēšanas cilvēki metās kritizēt valdības izraudzīto reklāmas speciālistu veikumu. Nu izrādās, vēl labu laiku pirms mums ar teju vai identisku vizuālo materiālu savus pilsoņus par labu potei centās pārliecināt ASV.

Pārsteidzošā līdzība starp ASV un Latvijas vakcinā...

Vēl šī gada martā ASV mārketinga kompānija “AdTechCares” sadarbībā ar “Veterānu koalīciju par vakcinēšanos” (“Veterans Coalition for Vaccination”) realizēja nacionāla mēroga informatīvo kampaņu, kuras mērķis bija mudināt cilvēkus vakcinēties un tādējādi “piebeigt vīrusu”.

Nu, aplūkojot ASV teju pirms pusgada izvērsto kampaņu, nākas secināt, ka starp to un šeit pat Latvijā realizēto Veselības ministrijas (VM) kampaņu, ir daudz jo daudz acīmredzamu līdzību.

Lūk, daži no galvenajiem ASV vēl pavasarī izplatītajiem plakātiem:

foto: Wearethemighty.com
foto: Wearethemighty.com
foto: Wearethemighty.com

ASV kampaņas vizuālais materiāls nepārprotami aizgūts no 20. gadsimta sākuma/vidus militārajiem/propagandas plakātiem, kuros nereti tika attēloti personāži ar elkonī saliektu roku, sažņaugtu dūri un izlēmīgu, iedrošinošu skatienu.

Šie, kā zināms, ir pašlaik Latvijā realizētās kampaņas vizuālie “radošajie risinājumi”:

foto: Veselības ministrija
foto: Veselības ministrija
foto: Veselības ministrija

Arī VM izplatītajos vizuālajos materiālos saskatāma ietekmēšanās no minētā laikaposma propagandas materiāliem, taču vairākus mēnešus pēc tam, kad šādu komunicēšanas stilu izvēlējās un realizēja ASV Veterāni un vietējie mārketinga speciālisti.

Arī pamata vēstījums un valoda ir līdzīga tai, kura lietota ASV kampaņā.

Abās kampaņās piedurknes atrota personāži ar šķietami atšķirīgiem dzīvesgājumiem, izskatu u.c. niansēm.

Kā zināms no VM izplatītās informācijas, Latvijā par šīs kampaņas radošo risinājumu un īstenošanu atbild mārketinga firma SIA “DDB WORLDWIDE LATVIA”.

Kā sociālajos tīklos un medijos atklāja VM, šī kampaņa izmaksāja 69 905,00 eiro (bez PVN).

Kampaņas ietvaros arī publicēts šāds video:

VM arī informēja, ka šī aktivitāte īstenota VM ESF projekta “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” (identifikācijas Nr. 9.2.4.1./16/I/001) ietvaros.