10 000 sūdzību dienā: kāpēc lielai daļai rīdzinieku apkures sezonas sākums "nedaudz" ievilkās
foto: LETA
Radiatori.
Sabiedrība

10 000 sūdzību dienā: kāpēc lielai daļai rīdzinieku apkures sezonas sākums "nedaudz" ievilkās

Jauns.lv / LETA

Pilnsabiedrībai "Siltumserviss Rīga", pārņemot 2800 ēku siltumtīklu apsaimniekošanu no AS "Rīgas siltums", 2000 ēku bija ar nefunkcionējošiem vai neiztīrītiem siltummezgliem, un tiem bija nepieciešams steidzams remonts, sacīja pilnsabiedrības dalībnieka SIA "SB" valdes priekšsēdētājs Andris Skrūskops, komentējot klientu sūdzības apkures sezonas sākumā.

10 000 sūdzību dienā: kāpēc lielai daļai rīdziniek...

Namu apsaimniekotāja "Rīgas namu pārvaldnieks" valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs oktobra sākumā norādīja, ka apkures sezonas sākumā "Siltumserviss Rīga", kuram šajā apkures sezonā jāapsaimnieko galvaspilsētas siltumtīkli, nav spējis pietiekami kvalitatīvi sadarboties ar rīdziniekiem, tāpēc saņemts līdz 10 000 zvanu dienā ar dažādiem jautājumiem un sūdzībām.

""Rīgas siltums" gadiem ilgi spēja klientiem pateikt konkrētu laiku, kad viņi atbrauks - vai tas būs šodien vai pēc divām dienām. Klienti ar to rēķinājās un plānoja savu laiku. "Siltumserviss Rīga" šādas atbildes sniegt diemžēl nespēja un klienti bija neziņā," teica "Rīgas namu pārvaldnieka" runasvīrs Krists Leiškalns.

Savukārt Skrūskops norādīja, ka pilnsabiedrība pārņēma siltumtīklu apsaimniekošanu martā, bet pirms tam uzņēmumam netika ļauts ēkas apsekot, lai novērtētu situāciju. Tādējādi, pēc viņa sacītā, tikai martā pilnsabiedrībai kļuva skaidrs, kādā apmērā ir nepieciešami remontdarbi, bet tai nepietika laika un kapacitātes tos realizēt nepieciešamajā termiņā.

"Martā mums atnesa milzīgu kasti ar atslēgām, nobēra un teica - paši tiekat galā. Tikai tad, kad mēs saņēmām atslēgas, mēs sākām apsekot siltummezglus un saprast, kāda ir situācija. Divas trešdaļas no visām mājām bija ar nefunkcionējošiem un neiztīrītiem siltummezgliem," sacīja Skrūskops, piebilstot, ka normālā gadījumā problēmas varēja būt 500-600 siltummezglos, bet ne 2000 no 2800.

Viņš pauda viedokli, ka "Rīgas siltums" ar nodomu pēdējā gada laikā nebija veicis nepieciešamos siltummezglu uzturēšanas darbus. ""Rīgas siltums" speciāli neko nebija darījis pēdējā gada laikā, jo viņi zināja, ka ir zaudējuši konkursu par apsaimniekošanu. Mājas nebija nolaistas līdz pēdējam kliņķim, bet speciāli tika atdotas tādā stāvoklī, kādas bija," teica Skrūskops.

"Siltumserviss Rīga" pārstāvis minēja, ka siltummaiņi jeb iekārtas, kas pārvada siltumu no vienas vides uz citu, ir jāskalo katru gadu, bet, ja tas netiek darīts, rodas problēmas. "Cilvēki, kuri nodarbojas ar šādām iekārtām, saprot, ja vienu gadu nav darīts nekas, tad nākamajā gadā ir jāizdara divreiz vairāk. Ir jāiegulda milzīgas naudas, lai visu to izdarītu," teica Skrūskops.

Jautāts, vai nākamajā gadā darbi neiekavēsies, viņš atbildēja, ka visi objekti tiks sakārtoti nākamā gada vasarā.

Jau ziņots, ka "Rīgas namu pārvaldnieka" konkursā par iespēju apkalpot Rīgas siltumtīklus uzvarēja pilnsabiedrība "Siltumserviss Rīga", kuru veido četri uzņēmumi - SIA "SB", SIA "Alpex", SIA "Adapteris" un SIA "LEP Energy". Līgums ar šo uzņēmumu noslēgts uz pieciem gadiem par kopējo summu 24 miljoni eiro.