Rīgas skolas uzrādījušas labākos rezultātus starptautiskā skolēnu novērtēšanas programmā
Pēc Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas deputātu pieprasījuma ceturtdien, 23. martā, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments iepazīstināja ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas pētījumu, kurā novērtētas piecpadsmitgadīgu skolēnu prasmes un zināšanas matemātikā, lasīšanā un dabaszinātnēs, kā arī tās salīdzinātas starp 72 OECD dalībvalstīm un partnervalstīm. Pētījums Latvijā tika veikts 2015. gadā, un tajā piedalījās 72 Rīgas skolas. Saskaņā ar pētījuma nosacījumiem skolu nosaukumi atklātībā netiek minēti.
Apkopotie dati liecina, ka Rīgas skolēnu vidējais punktu skaits dabaszinātnēs ir 516, salīdzinājumam, Latvijā vidējais punktu skaits ir 490, bet OECD valstīs vidēji 493. Matemātikā Rīgas jaunieši ieguvuši 504 punktus, Latvijas – 488 un OECD – 490 punktus. Lasītprasme Rīgā novērtēta ar 517 punktiem, Latvijā – 488, OECD – 493 punktiem.
Salīdzinot ar 2006. gadu, Rīgas ģimnāzijas un vidusskolas dabaszinātnēs ir uzrādījušas labāku sniegumu, bet pamatskolām veicies sliktāk. Deputāti norādīja, ka ar šo vērtējumu nevaram būt apmierināti, jo Igaunija ir iekļuvusi pirmajā trijniekā. Kaimiņiem šajā pētījumā ir 534 punkti, viņi atpaliek no Japānas (538 punkti) un Singapūras (556 punkti). Singapūra ar 535 punktiem ir līdere arī lasīšanas ziņā, tai seko Honkonga un Kanāda (abām 527) un Somija (526 punkti). Arī matemātikā Singapūra ir pirmajā vietā (564 punkti), nākamās ir Honkonga (548 punkti) un Ķīnas province Makao (544 punkti).
OECD Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programma ir ietekmīgākais starptautiski salīdzinošais pētījums. Latvija tajā piedalās kopš 1998. gada, taču tikai pēdējā pētījuma rezultātus Latvija pirmoreiz saņēma kā OECD dalībvalsts.