„Lietussargu grupa” pārmet „Par labu Latviju!” melus
„Lietussargu grupas” un apvienības „Vienotība” pārstāvji pārmet reklāmas aģentūras „!Mooz” radošā direktora Ērika Stendzenieka veidotās kustības „Par labu Latviju!” kampaņai melošanu.
Stendzenieks par pārmetumiem nav pārsteigs un aicina kritizētājus pašus izdarīt ko vērtīgu Latvijas iedzīvotāju labā.
„Lietussargu grupas” un „Vienotība” pārstāvji paziņojumā medijiem raksta: "Kustības, kurā apvienojušies bijušie un esošie politiskās elites pārstāvji — Ainārs Šlesers (LPP/LC), Andris Šķēle (TP), Guntis Ulmanis (PLL), kampaņa ir balstīta uz meliem un apmuļķošanu.”
„Kā atzinis pats Stendzenieks, viņa veidotajās reklāmās izmantota citā, viskija reklāmā atskaņota mūzika. Šādas mūzikas izmantošana, it kā reklamējot Latvijas cilvēku individuālus „labos darbus”, ir ciniska ņirgāšanās par tām nedaudzajām vērtībām, kurām vēl tic Latvijas iedzīvotāji, un degradē Latvijas iedzīvotāju pašcieņu,” uzskata Lolita Čigāne, Rasma Kārkliņa, Ojārs Kalniņš, Juris Viļums, Andris Grafs un Sarmīte Ēlerte.
Paziņojumā arī pausts, ka Stendzenieka veidotā reklāmas kampaņa turpina pirms 2006. gada Saeimas vēlēšanām iesākto „melu tradīciju”. Atgādināts, ka toreiz Stendzenieks izveidoja organizāciju „Pa saulei”. Lai gan organizācija reklamēja LPP/LC sarakstos kandidātus, Stendzenieks klāstīja, ka dažādām partijām piederošo politiķu darbi tiks slavināti gan pirms, gan arī pēc vēlēšanām. Neilgi pēc vēlēšanām „Pa saulei” darbību izbeidza un vēlāk tika likvidēta.
Administratīvās tiesas Senāts un KNAB ir lēmuši, ka šī reklāmas kampaņa bija tikai mēģinājums apiet tolaik likumā noteiktos priekšvēlēšanu izdevumu ierobežojumus. KNAB uzdeva LPP/LC valsts budžetā iemaksāt vairāk nekā 500 000 latu, ko tā vēl joprojām nav izdarījusi.
„Stendzenieka reklāmas aģentūras sauklis jau izsenis ir bijis „Mēs ienīstam reklāmu, tāpēc to taisām” — bez principiem un morāles,” norāda „Lietussargu grupa”.
Stendzenieks biznesa portālam „Nozare.lv” atzina, ka izteiktie pārmetumi viņam nav pārsteigums: „Šie cilvēki godīgi un no tīras sirds demonstrē vienīgo, kas viņiem tiešām padodas — kritizēšana, apmelošana un krāšņa, bet diemžēl pilnīgi tukša runāšana.”
Kā piemēru viņš min Kalniņa vadītā Latvijas Institūta veikumu sešu gadu garumā un Ēlertes savulaik vadītā laikraksta „Diena” vienlīdz saturisko un finansiālo krahu. „Pilnīgi visus pārmetumus šie ļaudis vispirms var droši adresēt paši sev, un esmu drošs — pārmetumu saraksts būs krietni garāks,” uzskata Stendzenieks.
„Nobrieduša politiska spēka pazīme ir pozitīva konstruktīva programma. Savukārt mēģinājumi sāncenšus (un pat eksprezidentu Gunti Ulmani) apliet ar dubļiem liecina par tīri cilvēciskas kultūras trūkumu, nedrošību un vājumu,” sacīja Stendzenieks.
Sauklim par reklāmas nīšanu viņš sekojot jau 16 gadus, „un tas nozīmē „Man nepatīk lielākā daļa reklāmu, tādēļ es nāku, lai uztaisītu labākas. Ļoti līdzīgi, kā savu motivāciju nākt politikā skaidro Ēlertes kundze.” Stendzenieks daudzus no pārmetumu autoriem pazīstot personīgi gan kā kolēģus, gan pat draugus: „No visas sirds vēlu viņiem attapties, saņemties un vismaz mēģināt izdarīt ko vērtīgu Latvijas iedzīvotāju labā. Ar plus, nevis mīnus zīmi.”
LETA/Foto: LETA