Sabiedrība
2013. gada 27. aprīlis, 02:21

Konferencē mudina izmantot jaunas iespējas Latvijas tēla veidošanā

Jauns.lv

Valsts tēla veidošanā jāizmanto aizvien jaunas iespējas, piektdien Ārlietu ministrijas (ĀM) un Latvijas Institūta (LI) konferencē sacīja sociālo mediju eksperti.

Konferencē izskanēja, ka līdz šim paveikts daudz darba, stiprinot Latvijas tēlu sociālajos tīklos, taču svarīgi neapstāties pie sasniegtā un meklēt jaunus veidus, kā iesaistīt pašmāju un ārzemju publiku, lai tā atraktīvā veidā stāstītu par valsti uz ārpusi, informēja ĀM Informācijas un sabiedrisko attiecību departamentā.

"Valsts tēlu veido cilvēki, nevis kāda institūcija, tāpēc būtiski, ka vietējie iedzīvotāji ne tikai būtu lepni ar kādiem valsts sasniegumiem, bet par to stāstītu arī uz āru," sacīja LI komunikācijas vadītājs Kārlis Pots.

Saeimas Ārlietu komisijas priekšsēdētājs Ojārs Kalniņš (V) uzsvēra, ka neatkarīgi no laika perioda valstu galvenais uzdevums, stāstot par sevi, vienmēr bijis radīt interesi. Viņš norādīja, ka mūsdienu laikmetā iespējams nodrošināt tūlītēju reaģēšanu un interaktivitāti, kas var labi mudināt sociālo tīklu lietotājus izzināt valsti, tiklīdz par to tiek ziņots kas interesants. "Tehnoloģijas un instrumenti mainās, bet mērķis ir viens - lai cilvēki iepazītu un vairāk brauktu uz Latviju," piebilda Kalniņš. Viņš arī aicināja izmantot informācijas tehnoloģiju mediju, kas līdz šim nav bijis ļoti labi attīstīts - videospēles. Kalniņš akcentēja, ka tām ir milzīga auditorija, ko būtu vērts izmantot, lai Latvijas vārds izskanētu ārpus tās robežām.

"Draugiem.lv" runasvīrs Jānis Palkavnieks sacīja, ka sociālie tīkli interneta gadsimtā nav nekas jauns, taču, lai tie iemantotu popularitāti, bija jāpaiet laikam.

Savukārt aģentūras "Inspired Digital" digitālo un sociālo mediju vadītājs Artūrs Mednis atzinīgi vērtēja "Lattelecom" sākto iniciatīvu, atklājot bezmaksas Wi-Fi jeb bezvadu interneta punktus, kas nākotnē ļaus veiksmīgāk mudināt ārzemju tūristus ievietot savos sociālajos tīklos fotogrāfijas un īsus ziņojumus no Latvijas. Vienlaikus Mednis arī norādīja uz nepieciešamību pēc vienotākas stratēģijas, kas dotu skaidru signālu tam, kā stāstīt par Latviju, piemēram, uz kafejnīcu skatlogiem izvietojot "Twitter" mirkļbirku "#Latvia" un informāciju par valsts oficiālo "Facebook" lapu "If you like Latvia, Latvia likes you".

Palkavnieks atgādināja, ka ir lietas, ko var darīt ikviens, piemēram, valsts galvenajām amatpersonām, apmeklējot vasarā gaidāmos Dziesmu un Deju svētkus, būtu nepieciešams likt informāciju un attēlus par to savos sociālajos tīklos. Arī Mednis piebilda, ka Dziesmu un Deju svētki ir spēcīgs reklāmas pasākums, par ko jādod skaidrs signāls, ka tas jāpopularizē visiem.

Latvijas oficiālās "Facebook" lapas "If you like Latvia, Latvia likes you" līdzautors Ansis Egle uzsvēra, ka ar nenogurstošu darbu un pacietību pasaule par Latviju uzzinās, taču tā izdzirdēšot to tikai tad, kad paši iedzīvotāji sāks par to runāt.

"Citējot [bijušo ASV prezidentu Džonu Ficdžeraldu] Kenediju gribu teikt: "Nevaicā, ko valsts var darīt tev, vaicā, ko tu vari dot valstij." Mūsu spēja atkārtot pozitīvo un to vairot ir mūsu uzdevums, pašiem ir diezgan daudz jāizdara," akcentēja Egle.

"Rīga 2014" starptautiskās komunikācijas un mārketinga vadītāja Anna Muhka minēja, ka redz Rīgas svētkus kā lielu asorti konfekšu kasti, kur katram svētku dalībniekam ir iespējas izvēlēties pasākumus pēc interesēm.

Savukārt Gatis Mūrnieks no reklāmas aģentūras "McCann Rīga", kurš ir XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku radošais direktors un idejas "Skaņu vijums vainagā" autors uzsvēra -, lai kādu ieinteresētu ar kaut ko, viņš ir tajā jāiesaista. "Šobrīd ikvienam ir iespēja uzvīt digitālu Dziesmu svētku vainagu. Jo vairāk zīmju mēs visi izveidosim, jo tālāk pasaulē aizbalsosies svētki."

ĀM jau otro gadu organizē pasākumus radošās darbības nedēļas "radi!" laikā.

LETA