Intriga pieaugs vai samazināsies? Ko sagaidīt no F-1 Ungārijas "Grand Prix"
Laikapstākļi un sadursmes pamatīgi ietekmējušas sacīkšu attīstību pēdējos posmos, dažbrīd sniedzot lielisku šovu, bet laupot izdevību objektīvi novērtēt spēku samērus. Iespējams, Hungaroringā mūs gaida vēl viena jautra nedēļas nogale.
Trase
Posms ar ļoti augstu piespiedējspēka līmeni un zemu vidējo ātrumu, kas gandrīz pilnībā sastāv no vidēji ātriem pagriezieniem un īsām taisnēm. Hungarorings atrodas pie pašas galvaspilsētas Budapeštas un, pateicoties pamatīgām reljefa izmaiņām, sniedz izdevību lieliski pārredzēt trasi no dažādiem skatupunktiem.
Normālos apstākļos apdzīšanas iespējas ir samērā ierobežotas, tomēr pēdējos gados pieredzēti vairāki elpu aizraujoši Ungārijas GP gan pateicoties notikumiem trasē, gan taktiskām cīņām. Pēdējie posmi gan latiņu pacēluši augstu.
Laikapstākļi
Nedēļas gaitā Ungārijā plosījās pamatīga vētra – vēja ātrums sasniedza 50 km/h, bet uz trases krita krusa. Šobrīd situācija ir pierimusi – lai gan nokrišņi ir iespējami visās trīs dienās, lietus iespējamība tiek vērtēta kā diezgan zema. Gaisa temperatūra saglabāsies aptuveni +30 grādu pēc Celsija skalas. Lielākais lietus risks gaidāms sestdien
Prognozes
“Mercedes” komanda joprojām ir samērā nestabila un nupat iesākusi cīņu par uzvarām, kamēr “Ferrari” komanda atbrīvojusies no uzlabojumiem, kas nesniedza cerēto rezultātu un cenšas izlabot pieļautās kļūdas, kas noveda pie delfinēšanās efekta. Abas vienības var iesaistīties cīņās, taču favorīti joprojām ir Makss Verstapens un Lando Noriss.
Gan “McLaren”, gan “Red Bull” rīcībā ir mašīna, kas būs ātra it visur, tādēļ mazās nianses stratēģiskajā ziņā var nospēlēt lielu lomu. Šai ziņā “Red Bull” bijuši pārāki līdz šim.
Garās līkumu sērijas pieprasa ievērojami atšķirīgus regulējumus no ātrās un pludenās Silverstonas, kā arī taisnēm bagatās Austrijas, tādēļ vidus ešalonā, kur spēku samēri jau tā ir ļoti līdzīgi, varam gaidīt vēl vienu miksli – “Alpine” progress un Hilkenberga brīnumi pie “Haas” stūres nav garantija, ka tā tas turpināsies arī šajā nedēļas nogalē.
Divi braucēji ar vislielāko slogu – Serhio Peress un Daniels Rikjardo. Viņu nākotne var izšķirties tieši pēc snieguma Ungārijā un Beļģijā. Ja “Red Bull” apnīks auklēties ar Peresu, Daniels var kļūt par pirmo izvēli… ja nesekos kārtējie izkritieni.
Vēsture
Līdz 2020. gadam Hungarorings bija absolūtākā Hamiltona teritorija – šeit “Mercedes” braucējs uzvarējis astoņas reizes. Pēdējos gados situācija gan mainījusies – pēc haotiska sacīkšu sākuma 2021. gadā savu pirmo panākumu guva Estebans Okons. Citus gadus francūzis augstāk par devīto vietu nav ticis.
Maksam Verstapenam šeit izdevies gūt divas uzvaras – 2022. gadā pēc problēmām kvalifikācijā viņam izdevās aizcīnīties līdz uzvarai, neraugoties uz to, ka te apdzīšana nav viegla. Pērn panākums nāca krietni pārliecinošāk.
Bazārs boksos
Tehniskajos noteikumos sezonas pirmā puse bija samērā klusa – bez lielām sūdzībām komandu starpā. FIA uzmanības centrā gan tagad ir nonākuši priekšējie antispārni. FIA uzsākusi izmeklēšanu, vai tie nav pārāk lokani.
Tie tika izveidoti, lai uzlabotu mašīnu balansējumu. Vairākas komandas izteikušas bažas, ka konkurenti gājuši pa tālu. Nākamajā posmā Beļģijā vairākas mašīnas tiks aprīkotas ar īpašām kamerām, lai mērītu spārnu lokanību. Noprotams, ka visas četras vadošās komandas cenšas izpētīt noteikumu robežas un varbūt ir gājušas pa tālu.
Grafiks
Arī Ungārijas posmu papildinās F-2 un F-3 sacensības, tomēr galvenā uzmanība tiks pievērsta Formula-1 čempionātam – viss pēc ierastā grafika, sprintu šonedēļ nav, līdz ar to kvalifikācija sestdien pl. 17:00, bet sacīkstes svētdien pl. 16:00.