foto: OIS/Chloe Knott/Shutterstock/ Vida Press
Olimpisko spēļu jaunais sponsors liek uzdot jautājumus, kur kopumā virzās šī kustība
Nedrīkst aizmirst, ka Tomasa Baha vadītās SOK paspārnē ir Jaunatnes olimpiskās spēlēs, kas ziemas sporta veidiem pašlaik norisinās Dienvidkorejā.
Citi sporta veidi
2024. gada 31. janvāris, 18:50

Olimpisko spēļu jaunais sponsors liek uzdot jautājumus, kur kopumā virzās šī kustība

Jauns.lv

Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) pārstāvji šā mēneša sākumā ieradās kādā Londonas bārā, lai paziņotu, ko iepriekš nebijušu, par olimpisko un paralimpisko spēļu sponsoru trim cikliem (Parīzes, Milānas/Kortīnas un Lossandželosas) kļuvis alkohola ražotājs, vēsta CNN.

Sports un spirts nekad nav šķirts, ar šādu banālu frāzi varētu raksturot SOK lēmumu uzsākt sadarbību ar alus ražošanas gigantu “AB InBev” (Latvijā pazīstamākie šī ražotāja zīmoli ir “Corona”, “Budweiser”, “Stella Artois”, “Hoegaarden”, “Leffe”...). SOK prezidents Tomass Bahs prezentācijas laikā apmierināti klāstīja par to, ka sports un alus sader kopā. "Šī partnerība, no mūsu viedokļa raugoties, ir ideāli saskaņota," sacīja Bahs, runājot par "sporta un dzīves prieka svinēšanu".

Abas puses izcēla, ka sponsorēšanas darījuma galvenais virzītājs ir bezalkoholiskais alus “Corona Cero”, bet vienīgais Izņēmums būšot 2028. gada spēles Losandželosā, kad priekšplānā izvirzīšoties “Michelob ULTRA.”

SOK norāda, ka 90% no gūtās peļņas tikšot novirzīts sporta attīstībai visā pasaulē

Neraugoties uz SOK gandarījumu par noslēgto līgumu, ne visi ir sajūsmā par šo soli un norāda uz pasaules lielākā sporta notikuma nesaderību ar alus ražotājiem.

"Alkohols un olimpiskās spēles noteikti ir dīvains pāris, ņemot vērā, ka sportisti, kas sacenšas šajā augstākajā līmenī, gatavojoties spēlēm, bieži vien vispār nelieto alkoholu," CNN pauž alkohola nodarītā kaitējuma pretinieks Lielbritānijā, labdarības organizācijas “Alcohol Change” vadītājs Endrū Misels.

Noteikti nedrīkst aizmirst arī faktu, ka olimpiskajās un paraolimpiskajās spēlēs piedalās daudz musulmaņu sportistu, kuri alkoholu nelieto vispār, un cilvēku, kuru vai tuvinieku dzīvēs alkoholam bijusi visai zīmīga nozīme.

Pēdējās vasaras olimpiskās spēles Tokijā, pēc SOK sniegtajiem datiem, vēroja vairāk nekā trīs miljardi skatītāju, un likumsakarīgi šķiet, ka “AB InBev” piepūlējies, lai nonāktu vienā katlā ar “Coca-Cola”, “Visa” un “Deloitte” piedalās Olimpisko spēļu partneru (TOP) programmā - augstākajā olimpiskā sponsorēšanas līmenī.

Alus tirgotājiem sports ir īpaši auglīgs tirgus un pēdējos gados pamatīgi pieaudzis arī bezalkoholiskā alus patēriņš, tomēr joprojām tā ir neliela tirgus daļu salīdzinājumā ar parastajiem alkoholiskajiem dzērieniem.