Dārgas driskas un saspraude par 185 dolāriem... Vai dizaineri šādi smejas par saviem klientiem?
Kā radošas izpausmes forma mode ne vienmēr ir utilitāra un dizaineri – apģērbu autori. Gluži kā pasmejoties par saviem klientiem, dizaineri mēdz piedāvāt preces, kuras ir absurdas izmantojumā un lielākoties cenā.
Luksusa džemperis / 885 dolāri
Parīzes modes dizainera Demna Gvasalia zīmola Vetements apģērbi ir ikvienas modes dāmas/kunga must have izstrādājums. Pat tad, ja tie atgādina pakaļdarinājumus, radīti par zemām izmaksām un iegādājami par astronomiskām summām. Vetements piedāvājumā ir sporta džemperis ar seriāla Beverlihilsa 90210 tēla Dilana citātu: „May the bridges I burn light a way” par 1050 ASV dolāriem, bet uz tāda paša džempera par 885 ASV dolāriem – romantiskās filmas Titāniks galveno varoņu attēls.
Papīrs zelta vērtē / 290 dolāri
Modes nams Jil Sander 2012. gadā savu lakonisko stilu minimalizēja līdz absolūtai vienkāršībai: papīra turziņai – klača somiņai. No stingra papīra par 290 ASV dolātiem, bet no ādas – par 630. Būtiskākais – rotāta ar luksusa logotipu.
Dārgas driskas / 1360 dolāri
Mūziķim Kanjem Vestam tik ļoti patīk dumpoties un atšķirties, ka, kļūstot par zīmola Yeezy dizaineru, ja pirmajā modes kolekcijā viņš nespēja pārsteigt ar radošu formu, tad pārsteidza ar cenu. Un piedāvāja sadriskātus sporta džemperus par 1360 ASV dolāriem. Acīmredzot paša zelta rokām plēsti.
Nauda par naudu / 185 dolāri
Ja ir lieka naudas summa, ko saspraust, un ja ir lieka naudas summa tam, ar ko to saspraust, tad Prada zīmols piedāvā 185 dolāru vērtu saspraudi. 6,25 centimetrus gara un 2,25 centimetrus plata.
Ekskluzīvi / 30 dolāri
Lai gan ielu modes zīmola Supreme izstrādājumi nav dārgi, ierobežotās tirāžas dēļ tie ir ekskluzīvi. Vajag vai ne, bet uzticīgākie klienti tiecas saņemt to, kā citiem nav. Pat ar zīmola logotipu rotātu ķieģeli, kas reiz bija iegādājams par 30 ASV dolāriem, tagad – par gandrīz tūkstoti.
Līmlente / 200 dolāri
2017. gadā kā savas vīriešu modes kolekcijas elementu modes dizainers Rafs Simons piedāvāja līmlenti. Tā esot paredzēta kā aksesuārs, kas līmējams kā uzraksts uz krekla vai dekors uz jostas. Par 200 ASV dolāriem, protams.
Sportiski / 650 dolāri
Modes dizainers, juvelierizstrādājumu zīmola Tiffany & Co radošais dizainers Rīds Krakofs ir radījis ikdienišķu lietu izlasi. Tikai viņa ikdienišķuma ideja no pārējām atšķiras ar 650 dolāru vērtām galda tenisa raketēm.
Rokassuns / 2600 dolāri
Toms Brauns ir dizainers, kura modes izstrādājumi atgādina tēlotājmākslas darbus. Viņš pat ir radījis rokassomu takša izmērā, un siluets veidots pēc dizainera mājdzīvnieka Hektora skata un līdzības. No ādas un zamša par 2600 ASV dolāriem.
Makaronu kastītes / 110 dolāri
Krāšņais dizaineru duets Dolce & Gabbana mīl drāmu, teatrālismu un visu itālisko. Tātad arī itāļu virtuvi. Viņi sākuši ar 110 ASV dolāru vērtām, ekscentriskām itāļu pastas kastēm un turpinājuši ar rokām apgleznotiem, 34 000 ASV dolāru vērtiem ledusskapjiem.
Jaunas kedas / 1425 dolāri
Kādu summu ir gatavi maksāt zīmola Maison Margiela fani par saplēstiem un ar skavām labotiem apaviem? Precīzi 1425 ASV dolārus.
Pieaugušo spēļmantiņa / 225 dolāri
Bez modes dizainers Aleksandrs Vangs ir pievērsies arī bērnu rotaļlietu izgatavošanai. Ierobežotas tirāžas kolekcija ar lācīšiem no sev raksturīgākā materiāla – ādas – un melnā krāsā, kā arī ar sev raksturīgu cenu – 225 ASV dolāri.
Par prieku aborigēniem / 1500 dolāri
Karla Lāgerfelda vadītais franču modes nams Chanel ar logotipu rotātu absurdu un ekskluzīvu preču izveidē nav jaunpienācējs. Luksusa sporta kolekcijas ietvaros radītais bumerangs sajūsmina ar cenu (1500 ASV dolāriem) un aborigēnu kultūras komercializēšanu un privatizēšanu.
Luksusa šopings
Ja pievieno mirdzošus fliterus, tad pat visparastākais plastmasas iepirkumu maisiņš kļūst par luksusa preci. „Tā ir cieņa pret klasisku dizainu un ikdienas dzīvi, un tas ir dumpis pret ātrās masu modes dabu,” uzskata zīmola Ashish dizainers Ašišs Gupta.
Tirgus butiks
Iedvesmojoties no lētajām, rūtotajām tirgus tašām, Marks Džeikobss 2007. gadā saviem klientiem piedāvāja to izsmalcinātāku versiju. Pēc sešiem gadiem viņam pievienojās arī franču Celine un britu Stella McCartney un šo rūtojumu atkārtoja savu zīmolu somās un pat mēteļos.
Limonāde somā
Dizainers Džeremijs Skots zīmola Moschino kolekcijās tērpus iepako ķīmiskās tīrītavas maisos un aizlienē McDonald’s estētiku somiņu dzērienu glāžu izveidē (2014. gads). „McDonald’s ir mūsu ikdienas neatņemama sastāvdaļa, un dizaina radīšanā izmantoju to, kas ir man svarīgs, un to, kas spēj sagādāt prieku un jautrību,” skaidroja dizainers, kura zīmola logotips pat simboliski līdzinās McDonald’s logotipam.