Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
Bieži vien cilvēks neredz sevi no malas un pat nenojauš, ka viņam ir mainījies garastāvoklis, uzvedība un emocijas. (Foto: Unsplash)

Visu laiku slikts garastāvoklis? Tā nav jābūt!

Attiecības
13. februārī 19:25 2020. gada 13. februārī 19:25
  "100 Labi Padomi"
Kā lai sev palīdz, ja ik pa laikam piemeklē nomākts garastāvoklis? Iesaka farmaceite Arita Borzova.  

Meklē nomāktības iemeslu. Ilgstoši atstājot šādu stāvokli bez ievērības, tam var būt negatīvas sekas nākotnē. Ja nesanāk tikt skaidrībā ar iemeslu, ir vērts apmeklēt psihoterapeitu, lai to noskaidrotu kopīgi.

Veic pašdiagnosticējošu testu. Ja garastāvoklis bieži mainās, iesaku apmeklēt mājaslapu www.depresija.lv, kur var ātri veikt pašdiagnosticējošu testu. Trīs minūšu laikā iegūsi atbildi, cik nopietna ir tava situācija, un ieteikumu, kā rīkoties tālāk.

Pievērsies fiziskajām aktivitātēm. Piemēram, katru dienu noej 10 000 soļu jeb 7 kilometrus. Ja iepriekš tas nav darīts, vari sākt ar mazāku soļu skaitu, mērķtiecīgi palielinot skaitu katru dienu. Ar laiku organisms tā pieradīs pie šīm pastaigām, ka pats tās prasīs. Aktivitāšu laikā izdalās endorfīni, kas rūpējas par labu noskaņojumu, palīdz samazināt aizkaitināmību un stresu.

Dziļā elpošana. Viena no iedarbīgākajām relaksācijas metodēm ir diafragmālā jeb dziļā elpošana. Tā palīdz atjaunot līdzsvaru organismā, nomierināties un samazināt stresu. Veicot dziļo elpošanu, ieelpas laikā elpo caur degunu un skaiti lēnām līdz 4, piepūšot vēderu. Izelpas laikā skaiti lēnām līdz 6, izelpo caur muti un vēderu sarauj uz iekšu. Šo vingrinājumu veic vismaz 1–2 reizes dienā katru dienu.

Augu valsts līdzekļi. Lai līdzsvarotu nervu sistēmu, normalizētu emocijas, uzlabotu nomāktu garastāvokli, noderīga ir asinszāle, baldriāns un rodiola jeb zeltsakne. Vari arī lietot uztura bagātinātājus, jo tajos ir nepieciešamā minēto augu ekstraktu deva.

Ikdienā ieteicams dzert tējas, kurām piemīt nervu sistēmu līdzsvarojoša iedarbība, piemēram, piparmētras lapu, māteres lakstu, melisas lakstu, auzu lakstu vai graudu, apiņa augļkopu un baldriāna saknes tēju.

Ievēro!

● Bieži vien cilvēks neredz sevi no malas un pat nenojauš, ka viņam ir mainījies garastāvoklis, uzvedība un emocijas. Tuvākajiem cilvēkiem būtu jāiedrošina rast iemeslu šīm pārmaiņām vai arī jāiesaka vērsties pie speciālista.

● Ja pastāvīgi nomākts garastāvoklis ir vismaz 14 dienas, iespējams, tā ir depresija, tāpēc vispirms ir jāapmeklē savs ģimenes ārsts.

Saistītās ziņas

Viņi izskatījās tik laimīgi, bet... 2019. gada skumjākās šķiršanās
Latvijas slavenākā homeopāte Inguna Vecvagare: "Es zinu, ko nozīmē depresija"
12 brīdinošas pazīmes, ka vīrietim ir depresija 58

Citi šobrīd lasa

Nerekomendē atjaunot aviosatiksmi ar sešām Eiropas valstīm
Saeima ir viens no pirmajiem parlamentiem pasaulē, kas ir gatavs strādāt attālinātā režīmā; rosās diskusijas 9
"Politiķiem ir tā, ka tu pat raudāt nedrīksti." Viņķele atklāti stāsta par ārkārtējās situācijas laiku 5
Pievienot komentāru

«Зачем так детей колошматить»: Киркорова обвинили в грубом обращении с дочерью и сыном

Галкин нестандартно поздравил падчерицу Кристину Орбакайте с днем рождения