Gada pelnošākās personas "YouTube": topa augšgalā mazi bērni
ASV biznesa žurnāls "Forbes" apkopojis informāciju par 2019.gada pelnošākajiem jūtūberiem. Pirmo vietu TOP 10 joprojām saglabā astoņus gadus vecais Raiens Kaji, kurš "YouTube" atrodams zem nosaukuma "Ryan's World" (agrāk - "Ryan ToysReview").
Raiens savu karjeru "YouTube" sācis jau 3 gadu vecumā. Sākotnēji kanāla skatītājiem piedāvāti dažādi rotaļlietu apskati, bet tagad mazais skolēns jau izaudzis līdz dažādiem zinātniskiem eksperimentiem. Zēna gaitām seko 22,9 miljoni abonētāju. Raienam ir arī savs zīmols, kas piedāvā vairāk nekā 100 dažādas rotaļlietas, apģērbu un citas preces. Papildus visam tam amerikāņu zēnam ir pašam savs šovs populārajā bērnu TV kanālā "Nickelodeon" un līgums ar TV tīklu "Hulu".
Pēc "Forbes" aplēsēm Raiens gada laikā ir nopelnījis 26 miljonus ASV dolāru, kas ir par 6 miljoniem vairāk nekā pagājušajā gadā. Viņa skatītākajā video, kas savācis 1,9 miljardus skatījumu, zēns izklaidējas uz piepūšamā slidkalniņa un ver vaļā pārsteigumu olas, kurās paslēpušās dažādākās rotaļlietas. Video laikā viņš atrod 100 rotaļlietas.
Topa 2.vietā ar 20 miljoniem ASV dolāru ierindojies kanāls "Dude perfect", kurā darbojas 5 puiši, kuri reiz satikušies Teksasas Universitātes kopmītnēs. Komanda publicē video ar dažādiem trikiem un paguvusi uzstādīt pat vairākus Ginesa rekordus. Arī "Dude perfect" ir izpelnījies savu raidījumu "Nickelodeon" kanālā. Šim "YouTube" kanālam ir 47,7 miljoni abonentu (kas ir krietni vairāk nekā 1.vietai), un tā populārākais video - ūdens pudeles metiens - savācis 249 miljonus skatījumu.
Pelnošāko jūtūberu TOP 3 ar 18 miljoniem ASV dolāru noslēdz topa jaunpienācēja, Krievijā dzimusī piecgadniece Anastasija Radzinskaja, kura strauji iekaro platformas skatītāju uzmanību. Viņa redzama vairākos kanālos, tostarp "Like Nastya" un "Like Nasya vlog", kuram ir 42,4 miljoni sekotāju. Lielākajā daļā video mazā Nastja redzama, spēlējoties ar savu tēti.
Aptuveni 5 minūšu garajos videoklipiņos Nastja kopā ar tēti izspēlē dažādas rotaļīgas etīdes, spēlējas ar draugiem, izglītojas, dodas uz dažādiem atrakciju parkiem. Lai gan Nastja dzimusi Krievijā, viņa ar ģimeni tagad mitinās ASV, Floridā. Video ir pārsvarā krievu valodā, bet tiem pieejami arī subtitri. Neskatoties uz to, video saturs lielākoties ir balstīts uz vizuālo materiālu, padarot to pēc iespējas skatāmāku arī citvalodu pārstāvjiem. Skatītākajam Nastjas video, kurā viņa kopā ar tēti dodas braucienā uz dzīvnieku fermu, ir 767 miljoni skatījumu.
Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pelnošāko "YouTube" zvaigžņu topā vairs nav sastopami brāļi Džeiks un Logans Poli. Džeiks Pols pagājušā gadā tika atzīts par otro pelnošāko jūtūberi, bet šogad, acīmredzot, ar peļņu nav veicies vairs tik labi. No 9. uz dalītu 7.vietu kopš pagājušā gada pakāpies par pasaulē populārāko atzītais zviedrs "PewDiePie", gada laikā sapelnot 13 miljonus. Nemainīgu 5.vietu saglabājis spilgtais grima mākslinieks Džefrijs Stārs, kurš nopelnījis 17 miljonus.
Pārējo topu veido videospēļu apskatnieki.
2019.gada pelnošākās personas "YouTube":
- 1. Ryan Kaji (26 miljoni ASV dolāru)
- 2. Dude Prefect (20 miljoni ASV dolāru)
- 3. Anastasia Radzinskaya (18 miljoni ASV dolāru)
- 4. Rhett and Link (17,5 miljoni ASV dolāru)
- 5. Jeffree Star (17 miljoni ASV dolāru)
- 6. Preston (Preston Arsement) (14 miljoni ASV dolāru)
- 7./8. PewDiePie (Felix Kjellberg) (13 miljoni ASV dolāru)
- 7./8. Markiplier (Mark Fischbach) (13 miljoni ASV dolāru)
- 9. DanTDM (Daniel Middleton) (12 miljoni ASV dolāru)
- 10. VanossGaming (Evan Fong) (11,5 miljoni ASV dolāru)