Aleksandra Makvīna patiesības: paralimpiete uz žurnāla vāka un modeles saplosītās skotu rūtīs
Aleksandrs Makvīns tika dēvēts par modes slikto zēnu, viņam patika izaicināt sabiedrību un presi, īpaši karjeras pirmsākumos. Taču šī lecība nebija pašmērķīga.
Kad 1995. gada skandalozajā kolekcijā Highland Rape (Augstkalnes varas darbi) viņš izlaida uz mēles modeles ar sāpju mocītām sejām, ieģērbtas saplosītās skotu rūtīs un mežģīņu gabalos, prese metās viņu lamāt par sieviešu nīdēju, kuram nekas nav svēts, ja šādi var ņirgāties par izvarošanas upuriem, lai tikai izpelnītos preses uzmanību…
Patiesībā šī kolekcija bija vēstures stunda par to, kā Anglija 18. un 19. gadsimtā izvarojusi Skotiju, aizliedzot tai arī vienu no skotu nacionālās identitātes simboliem – rūtoto tartana audumu.
1998. gada rudenī Makvīns pirmais pievērsa uzmanību tēmai, no kuras modes pasaule bija vairījusies, – uzaicināts par žurnāla Dazed & Confused viesredaktoru, viņš uzlika uz vāka paraolimpisko spēļu dalībnieces Eimijas Malinsas foto.
Eimijai bērnībā bija amputētas abas pēdas, un viņa pozēja vāka bildei ar sprinteres metāla protēzēm, bet žurnāla iekšlapās citi cilvēki ar fiziskām nepilnībām demonstrēja gan Makvīna paša, gan Huseina Čalajana, Rolāna Murē, cepurnieka Filipa Treisija un zīmola Comme des Garçons aktuālās modes preces.
Eimija Malinsa atklāja arī Alexander McQueen 1999. gada pavasara/vasaras kolekcijas skati No. 13, viņai kājās bija pēc Makvīna skicēm darināti, grezni rotāti pseido-zābaki. Gan Makvīna, gan Eimijas nolūks bija izaicināt sabiedrību, likt pārvērtēt priekšstatus par skaistumu. Tikai daži no skates viesiem zināja patiesību, bet daudzi citi vēlējās šos zābakus iegādāties. Tātad mērķis bija sasniegts.
“Es negrasos mainīt pasauli, tikai parādīt to, ka skaistums nāk no dvēseles. Uzskatu, ka šie cilvēki ir patiesi skaisti un vēlos, lai mēs pret viņiem izturamies tāpat kā pret pārējiem,” uzsvēra dizainers, bet laikraksts Independent secināja: “Mode ir pārkāpusi savu pēdējo tabu!”