Gaļas pircējiem visvairāk garšo kūpinājumi, secināts aptaujā
Pētījuma rezultāti liecina, ka no gatavajiem gaļas izstrādājumiem pircēji priekšroku dod kūpinātai gaļai.
Garšīgi
2017. gada 21. februāris, 13:05

Gaļas pircējiem visvairāk garšo kūpinājumi, secināts aptaujā

Jauns.lv

Gaļas produktus uzturā lieto 90% aptaujāto iedzīvotāju, 80% no tiem gaļa ir viens no pamatproduktiem ikdienas ēdienkartē, savukārt noteicošais kritērijs produkta izvēlē ir tā kvalitāte, liecina SIA "Forevers" pasūtītās aptaujas rezultāti.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Pētījumā tika analizēti dati par pircējiem, kuri reizi mēnesī vai biežāk pērk tādus gaļas produktus kā vārītas desas, sardeles, cīsiņus, dažādus kūpinājumus, pastētes u.c. produktus. Šajā mērķa grupā ietilpst 90% iedzīvotāju. 38% no viņiem atklāj, ka gaļas produkti ir būtiska ēdienkartes sastāvdaļa, 42% atzīst, ka gaļas produktus ēd bieži, tomēr reizēm bez tiem var iztikt. Vēl 17% norāda, ka cenšas ierobežot gaļas produktu patēriņu, savukārt tikai 4% no aptaujātajiem norādīja, ka gaļu ēd tikai svētkos vai īpašos gadījumos.

Vērtējot konkrētus produktu veidus, pētījuma rezultāti liecina, ka no gatavajiem gaļas izstrādājumiem pircēji priekšroku dodot kūpinātai gaļai. Sardeles iecienījušas mājsaimniecības, kurās ir vismaz četri cilvēki, savukārt ģimenes ar bērniem izvēlas cīsiņus. Pētījums iezīmē arī tendenci, ka pircēji priekšroku dod Latvijā ražotām precēm, jo īpaši iedzīvotāji vecumā virs 55 gadiem.

Vērtējot pirkumu skaitu nedēļā, secināts, ka pārtiku cilvēki iegādājas bieži - puse no visiem to dara divas līdz trīs reizes nedēļā, bet ceturtā daļa katru vai gandrīz katru dienu.

Jautājot, kas ir galvenie kritēriji, pēc kuriem gaļas produkti tiek izvēlēti, aptaujātie respondenti atzīst, ka tā ir kvalitāte, pozitīva pieredze, pieņemama cena un atlaide veikalos. Savukārt, lūdzot raksturot, kas tiek saprasts ar kvalitāti, pircēji atzīst, ka primāri tas ir liels gaļas daudzums produktā un pozitīva garšas pieredze.

"Jāatzīst, ka Latvijas pircējs ir prasīgs un racionāls savos lēmumos, un ražotāja uzdevums ir šīs gaidas piepildīt," norādīja "Forevers" valdes loceklis Andrejs Ždans.

Pēc "Forevers" pasūtījuma veiktajā kompānijas "GFK" pētījumā piedalījās 1026 respondenti vecumā no 20-74 gadiem.

Kā ziņots, gaļas pārstrādes uzņēmums SIA "Forevers" 2015.gadā strādāja ar 30,106 miljonu eiro apgrozījumu salīdzinājumā ar 27,745 miljoniem iepriekšējā gadā, savukārt peļņa saruka no 1,818 miljoniem eiro 2014.gadā līdz 1,433 miljoniem eiro 2015.gadā. Uzņēmuma aplēses liecina, ka 2016.gadā apgrozījums sasniedzis 31,5 miljonu eiro.

"Forevers" reģistrēts Rīgā 1996.gadā ar 1,3 miljonu eiro pamatkapitālu, darbinieku skaits 2015.gadā - 247.

Uzņēmumam ir ražotne Rīgā, kā arī filiāles Jēkabpilī un Saldū. "Forevers" veikalu tīklu veido 75 tirdzniecības vietas visā Latvijā. Ražošanas jaudas ir vairāk nekā 30 000 kilogramu produkcijas dienā. "Forevers" ražo desas, cīsiņus, kūpinājumus, kā arī svaigas gaļas produkciju.

"Forevera" vienīgais īpašnieks ar 100% kapitāldaļu ir Ždans.

LETA/ Foto: Shutterstock

Tēmas