Zeltiņš prasa 500 eiro. Izpētīts, par kādu naudu soctīklos pārdodas vietējās slavenības
LTV pētnieciskā žanra raidījums "Aizliegtais paņēmiens" veica eksperimentu: cik maksā pasūtīt produkta reklāmu pie Latvijā zināmiem cilvēkiem, kuriem ir liels sekotāju skaits sociālajos tīklos "Facebook" un "Instagram". Izrādījās, ka par reklāmas sejām kalpo vai katrs otrais. Cik tas maksā?
"Aizliegtā paņēmiena" uzmanību piesaistīja pasākumu vadītājs Renārs Zeltiņš, kura sociālo tīklu konti vai čum un mudž no fotogrāfijām, kurā redzams viņš, viņš, viņš un - saldējums. Arī pa kādai skaistai meitenei, bet allaž blakus saldējums.
Renāram Zeltiņam ir 100 000 sekotāju. Tātad simts tūkstoši cilvēku redz šos foto. Haštagos pie bildēm autors lietojis zīmolu "Super Viva Latvija". Vai tiešām viņam tik ļoti garšo tieši šis saldējums? - vaicā raidījums.
Izrādās, skaistie foto ir nopirkti. Sazvanot Zeltiņu, viņš skaidro, ka par vienu selfiju prasa 500 eiro, turklāt reklamējot tikai to, kas pašam garšo. Kad "Aizliegtais paņēmiens" cenšas viņam piedāvāt nobaudīt [izdomātu, neeksistējošu] vitamīnu dzērienu, tieši garša ir arguments Zeltiņam. Ja dzēriens patiks - reklamēs, par to pretī gribot 500 eiro.
Jāpiezīmē, ka, jo vairāk sekotāju, jo konta lietotājs bagātāks. Sociālo tīklu nianse: ar slavenību palīdzību uzņēmumi savu preci reklamē, taču oficiāli tā nesaucas reklāma, attiecīgi tiek apiets Reklāmas likums.
Markus Riva: "Runājiet ar menedžmentu"
Muzikants Markus Riva, kuram ir 184 000 sekotāju, norāda, ka jaunā dzēriena reklamēšanā ir ieinteresēts, taču viss jārunā ar viņa menedžeri Santu Kolu. Menedžere raidījumam atklāj, ka viņas klientam Rivam jau ir līgums ar dzērienu magnātu "Coca-Cola", tāpēc reklamēt internetā citu dzērienu nav iespējams. Un tik tiešām - "Instagrama" bildēs Markus un kola ir teju vai nešķirami.
Tāds pats līgums ar "Coca-Cola" ir arī dziedātājai Aminatai. Arī viņa sērijās pozē ar kolas pudeli rokās.
Una Ulme piekrīt testēt "jauno" dzērienu
Talantīgā žurnāliste un blogere Una Ulme anonīmā sarunā ar raidījuma veidotājiem skaidro, ka savos sociālajos tīklos reklamē tikai tās lietas, par kurām pati ir pārliecinājusies kā labām esam. Viņa, piemēram, ir sadzīves tehnikas firmas "Philips" jaunā gludekļa reklamētāja.
"Es strādāju bišķiņ savādāk nekā citi. Es testēju, iedziļinos. Ja es to lietu neizjūtu, tad...," skaidro Ulme. Viņa piekrīt reklamēt dzērienu pēc tam, kad Ulmei aizsūtīts [provizorisks] dzēriena sastāvs. Par 300 eiro viņa gatava produktu nogaršot un par to izveidot rakstu.
Jāpiebilst, ka pasaulē tā dēvētie "influenceri" ar mantu un produktu reklamēšanu pelna lielu naudu. Lai tā notiktu, nepieciešams prāvs sekotāju pulks - jo vairāk, jo lielākas iespējas pelnīt ar selfijiem internetā.