Ko lejam glāzēs Ziemassvētkos un Jaungadā? Alus kļūst arvien populārāks
Alus darītāji novērojuši, ka pieprasījums Ziemas saulgriežu periodā aug ik gadu, turklāt cilvēki dod priekšroku tumšākiem, stiprākiem aliem.
Bizness un ekonomika

Ko lejam glāzēs Ziemassvētkos un Jaungadā? Alus kļūst arvien populārāks

Jauns.lv

Gada sirsnīgākie svētki nav iedomājami bez mandarīniem, pīrāgiem, šokolādes un citu gardumu baudīšanas, taču - kādus dzērienus liekam savā svētku galdā? Vai, Ziemas saulgriežus gaidot, tik tiešām novēršamies no alus un, meklējot siltumu, ķeramies pie stiprajiem dzērieniem, Kasjauns.lv vaicā vietējiem alkohola darītājiem.

Alus netiek aizmirsts

Par spīti alus ciešajai saiknei ar vasaras saulgriežu svinēšanu, tas nebūt netiek aizmirsts arī Ziemassvētku laikā. „Ja skatās gadu kopumā, tad grūtākais periods alus pārdošanā ir septembris vai oktobris, it sevišķi tajā laikā, kad dzīvokļos nav sākusies apkures sezona,” atklāj SIA „Piebalgas alus” valdes loceklis Oskars Liepiņš. Ziemassvētkos alus patēriņš gan vienmēr esot lielāks nekā Jaungadā, ko alus darītavas pārstāvis skaidro ar sabiedrībā valdošo pieņēmumu, ka Ziemassvētki esot jāsvin klusi, attiecīgi izvēloties vieglākus dzērienus. „Valmiermuižas alus” darītavas vēstnese Karīna Bušmane turklāt apstiprina, ka tendence alu pirkt ziemā pieaug ik gadu, tomēr joprojām vismaz trīs reizes atpaliek no pieprasījuma vasaras saulgriežu nedēļā, kas alus darītājiem esot nudien aizņemts laiks. „Esam novērojuši, ka gadu no gada arī Ziemassvētku nedēļā pieprasījums pēc alus kļūst arvien lielāks - alus baudītāji šobrīd izvēlas tumšākas, tumīgākas un stiprākas garšas,” apstiprina Valmiermužas darītavas pārstāve.

Sildamies ar balzamu    

Kā atklāj „Latvijas Balzama” komunikācijas vadītāja Dana Hasana, svētki kopā ar klimatiskajiem apstākļiem tik tiešām ir galvenie faktori un ietekmē cilvēku vēlmes visvairāk. Šķiet, ka Ziemassvētkus klusi ik gadu tomēr apņemamies nosvinēt gan ar alu, gan arī stiprajiem dzērieniem, jo kā apliecina „Latvijas Balzama” pārstāve, apstiprinājies ir novērojums, ka laikam paliekot aukstākam, priekšroka tiek dota stiprākiem dzērieniem - balzamam, viskijam, brendijam un degvīniem. „Latvijas Balzama” melnais balzams ar upeņu garšu esot bijis pagājušā gada svētku dienu pieprasītākais ražotāja dzēriens, ko cilvēki pirkuši gan patēriņam, gan kā dāvanu. „Svētku laikā īpaši pieprasīti bija arī dāvanu komplekti, kuros kopā ar dzērieniem tika piedāvāti dažādi saldumi,” teic „Latvijas Balzama” pārstāve. Lai arī stiprajiem dzērieniem pastiprināti pievēršamies visu ziemu, gada pēdējo dienu tomēr nevar iedomāties bez „Rīgas Šampanieša”, kas jau daudzus gadus nemainīgi ir pirktākais dzirkstošais vīns Latvijā.

Nozīme akcijām un mārketingam

„Svētku sezonā aug arī mārketinga nozīme – tie zīmoli, kas ir pamanāmāki savā komunikācijā, arī nonāk patērētāju redzeslokā, ko apliecina pārdošanas rezultāti,” teic Hasana. Svētku periodā ražotāji cenšās pārsteigt un piesaistīt uzmanību ne tikai ar atlaižu piedāvājumiem, bet arī speciāliem pasākumiem, degustācijām, īpašām svētku etiķetēm kā arī Ziemassvētku noskaņai atbilstošām jaunām garšām, piemēram, krustnagliņām un kanēli.


Edvīns Rakickis/Foto: Shutterstock