Iegādājoties OCTA, auto vadītāji  izvēlas lētāko cenu, nevis kvalitāti
foto: Edijs Pālens/LETA
Iebuktēta automašīna.
Auto un tehnoloģijas

Iegādājoties OCTA, auto vadītāji izvēlas lētāko cenu, nevis kvalitāti

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Biedrība "Auto asociācija" veikusi pētījumu, lai novērtētu autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu apmierinātību sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrībām. Pētījums atklāj, ka gan auto vadītāji, gan apdrošinātāji, izvēloties OCTA polisēm piesaistītos pakalpojumus, balstās uz zemākās cenas principu.

Šāda pieeja rada spiedienu uz autoservisiem piedāvāt pēc iespējas zemākas remonta cenas, kas veicina "pelēkā tirgus" izplatību un rada risku auto vadītājiem saņemt nekvalitatīvus remonta pakalpojumus.

"Auto asociācijas" valdes loceklis Krišs Lipšāns norāda, ka šī problēma ir loģiska sekas tam, ka OCTA polises iegādātāji koncentrējas uz zemāko cenu, jo apdrošināšana sedz zaudējumus negadījumā cietušajam, nevis pašam polises pircējam. Arī apdrošinātāji, rūpējoties par savām finansēm, izvēlas sadarboties ar servisiem, kas piedāvā viszemākās remonta cenas.

Pētījums arī parāda, ka auto servisiem visvieglāk sadarboties ir ar "Balcia Insurance" SE, savukārt vissarežģītākā sadarbība ir ar ADB "GJENSIDIGE" Latvijas filiāli, kas bieži vilcinās ar remonta tāmes apstiprināšanu un samazina izmaksas bez saskaņošanas ar servisu.

"Auto asociācija" iesniegusi Saeimā likuma grozījumus, kas paredzētu tiešo zaudējumu regulēšanu, ļaujot cietušajam izvēlēties savu OCTA apdrošinātāju zaudējumu atlīdzināšanai. Tas mazinātu apdrošinātāju spiedienu uz zemām remonta cenām un uzlabotu pakalpojumu kvalitāti.

Pētījuma rezultāti uzsver nepieciešamību pēc pārmaiņām apdrošināšanas tirgū, lai aizsargātu gan autovadītājus, gan remonta uzņēmumus no nesakārtotas sadarbības ar apdrošinātājiem.