Nav iespēja sazināties ar pakalpojuma sniedzēju, auto ir ar defektiem - sūdzību skaits par transportlīdzekļu nomu pieaug
Populārāki un pieprasītāki kļūst īstermiņa (koplietošanas) transportlīdzekļu (piemēram, elektroskrejriteņi, elektroskūteri, automašīnas) pakalpojumi, līdz ar to Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aizvien vairāk saņem sūdzības no patērētājiem. Tādēļ viena no uzraudzības prioritātēm 2024. gadā ir koplietošanas transportlīdzekļu noma.
Lai labāk izprastu nozares problēmas, PTAC veica patērētāju aptauju, lūdzot paust savu viedokli. 138 aptaujas dalībnieki, izmantojot koplietošanas nomas transportlīdzekļus, saskārušies ar dažādiem sarežģījumiem un neskaidrībām, piemēram: liela daļa atzinuši, ka nedarbojas aplikācija vai nevar sazināties ar pakalpojuma sniedzēju, nav saprotams tarifu plāns un maksa, automašīnas ir netīras vai ar defektiem, elektroskrejriteņi tehniski sliktā stāvoklī, neprecizitātes zonu kartēs vai nekorekta automašīnas GPS darbība u.c.
PTAC ir uzsācis komersantu koplietošanas nomas un pakalpojumu sniegšanas noteikumu, mobilo aplikāciju un tīmekļvietņu izvērtēšanu, īpašu uzmanību pievēršot saziņas problēmām, lietotnes darbības nepilnībām, līgumsodiem par noteikumu neievērošanu, līgumsodu un zaudējumu iekasēšanai, kā arī vienpusējai noteikumu grozīšanai.
Uzraudzību noslēdzot, PTAC izstrādās ieteikumu vēstuli koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem, vēršot uzmanību uz neatbilstībām, piemērojot iniciatīvu “Konsultē vispirms” .
Savukārt patērētājiem PTAC sagatavos ieteikumus, kas jāņem vērā, izvēloties un izmantojot koplietošanas nomas pakalpojumu.
Kam pievērst uzmanību, nomājot transportlīdzekli:
Pirms nomas:
• Pirms nomas izlasi un izproti līgumu!
• Apskati transportlīdzekli pirms brauciena, fiksē redzamos defektus.
Nomas laikā:
• Pārkāpumu gadījumā var piemērot dubultu sodu - gan administratīvo, gan līgumsodu.
• Neļauj citiem lietot savu kontu; par visu atbildēsi Tu.
• Ja piemēro līgumsodu, komersantam jāpamato tā apmērs ar pierādījumiem.
• Ja rodas problēma, nekavējoties ziņo pakalpojuma sniedzējam.
• Strīda gadījumā sazinies ar komersantu, ja tas nepalīdz, vērsies PTAC.
Pēc brauciena
• Pēc brauciena pārliecinies, vai aplikācijā noslēdzi savu braucienu.
• Pēc brauciena nofotografē transportlīdzekli.