foto: Zane Bitere/LETA
Grib reorganizēt dzelzceļa stacijas; ne visur plānotas uzgaidāmās telpas
Ziemeļblāzmas staciju iecerēts ierindot C kategorijā, kur būtu biļešu automāti un nojume, bet ne uzgaidāmā zāle.
Bizness un ekonomika
2023. gada 13. marts, 05:03

Grib reorganizēt dzelzceļa stacijas; ne visur plānotas uzgaidāmās telpas

Kas Jauns Avīze

“Pasažieru vilciens” rosina izstrādāt dzelzceļa staciju iedalījuma modeli, kas balstīts uz pieejamo pakalpojumu klāstu tajās, Sabiedriskā transporta padomē pavēstījuši uzņēmuma pārstāvji.

Piedāvājums paredz stacijas iedalīt četrās kategorijās, ņemot vērā pasažieru skaitu, atrašanās vietu un mobilitātes potenciālu.

Pirmajā jeb A kategorijā varētu ietilpt septiņas stacijas – Rīga, Ogre, Jelgava, Majori, Tukums I, Carnikava un Daugavpils. B kategorijā būtu 24 stacijas – Torņakalns, Zasulauks, Zolitūde, Imanta, Bulduri, Ķemeri, Sloka, Olaine, Zemitāni, Saulkrasti, Ikšķile, Salaspils, Lielvārde, Skrīveri, Koknese, Aizkraukle, Pļaviņas, Krustpils, Rēzekne 2, Sigulda, Cēsis, Valmiera, Dobele un Liepāja.

C kategorijā 20 stacijas – Babīte, Priedaine, Lielupe, Dzintari, Dubulti, Melluži, Jāņavārti, Šķirotava, Jaunogre, Pārogre, Ķegums, Tīraine, biznesa augstskola “Turība”, Ozolnieki, Cukurfabrika, Brasa, Sarkandaugava, Ziemeļblāzma, Vecāķi un Garciems. Visas pārējās stacijas varētu iekļaut D kategorijā.

Iecerēts, ka A kategorijas stacijās būtu biļešu tirdzniecības automāti, informācijas punkts ar kasi, uzgaidāmā zāle. B kategorijai būtu uzgaidāmā zāle un biļešu automāti, C kategorijai arī būtu biļešu automāti un nojume, bet D kategorijai tikai nojume un digitāla formāta informācijas dēļi, kas nodrošina reāllaika vilcienu kustības saraksta atspoguļošanu.

Vietās, kur ir uzgaidāmā zāle, tā būtu apkurināma un kondicionējama, ar noteiktu sēdvietu skaitu. Visu kategoriju stacijās būtu labierīcības, tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, un zīdaiņu pārtinamā telpa.

Pēc pašreizējiem aprēķiniem, “Pasažieru vilciens” ar šo reformu varētu ietaupīt apmēram 1,067 miljonus eiro gadā, bet biļešu automātu uzstādīšana izmaksātu 2,484 miljonus eiro, neskaitot uzturēšanu.

14. martā noritēs “Pasažieru vilciena”, “Latvijas dzelzceļa” un Autotransporta direkcijas pārstāvju sanāksme, kurā plānots apspriest priekšlikumu. “Pasažieru vilciena” peļņa pērn pirms uzņēmumu ienākuma nodokļa bija 592 350 eiro. 2022. gadā pārvadāti 15,694 miljoni pasažieru, par 40,2% vairāk nekā 2021. gadā.