Auto ziņas: septītās paaudzes Volkswagen Multivan pirmajā Latvijā testā
Mūsdienās automašīnu itirgū nav nekā daudz, ko saukt par īstu klasiku. Volkswagen Multivan ir viena no šādām vērtībām. Jaunais Multivan sasniedzis Latviju, mēs noskaidrosim kā tas brauc pie mums, kādi tam motori un cik tas maksā?
Šis Multivan Life maksā 67 440 eiro. Papildus standarta aprīkojuma, tam ir divtoņu krāsojums, kurš vien jau izmaksā vairāk nekā 2700 eiro. Labā ziņa - Volkswagen izveidojis vairākas aprīkojuma pakotnes, kas samazina papildaprīkojuma cenas. Piemēram Energetic pakotnē ietilpst trīs zonu klimata iekārta, pirmo reizi Multivan sastopamais panorāmas jumts, lielāks multimēdiju ekrāns un daudz kas cits.
“Šī pakotne ENERGETIC pieejama tikai tiem Multivan, kam ir plug in hibrīds,” stāsta Normunds Avotiņš.
Bet pie šī gan vēl būs jāpierod. Lielais Volkswagen ar štepseli ir kas jauns. Multivan izmantota gadiem pazīstamā 1,4 TSI un elektromotora kombinācija ar sešu pārnesumu DSG. Šis komplekts nevainojami darbojas Golf GTE un der arī Passat lādējamiem hibrīdiem, bet septiņvietīgam auto tomēr šķiet mazliet par knapu.
“Ir jau mazliet jocīgi, ka tādai automašīnai nav dīzeļa. Pazīstot Volkswagen Nutzfahrzeug nodaļu, viņi lēni ieskrienas, bet pēc tam nav apturami. Gan jau tā motoru sadaļa tiks atrisināta un ar vienu bāku varēsim nobraukt vai 1000 km.”
Lai gan jaunais Multivan TDI tika izsludināts marta sākumā, līdz mums tādi auto nonāks tikai 2023. gadā. Vislētākos Multivan ar 1.5 benzīna dzinējiem Baltijā arī nepiedāvās, bet braukt ar 204 ZS 2 litru turbo šķiet nedaudz izšķērdīgi. Tā nu paliek tikai hibrīds, kas vienlaikus ir arī jaudīgākais Multivan spēka agregāts - 218 ZS.
“Savā ziņā ir pat jautri. Iekāpjot pie stūres un nobraucot knapi 20 m iespaids ir tāds pats kā prezentāciijā Vācijā: tas ir jebkas, tikai ne Multivan. Tas izskatās citādi, es tajā sēžu citādi, es no tā redzu citādi, brauc savādāk. Bet tajā pat laikā mašīnā ir kaut kas ļoti pazīstams.”
Ja mēs uzbrauktu jauno Multivan uz pacēlāja, tad dažas balstiekārta detaļas šķistu pazīstamas. Tikpat pazīstama ir arī skaņa ar kādu aizmugurējā piekare uztver mūsu bedres.
“Bet nu viss pārējais....Kaut kā tie gēni ir sakrustojušies tā, ka mums ir iznācis pavisam cits auto.”
Tā ir. Multivan 7 ražots uz Volksagen vieglo auto platformas, tāpēc ir daudz kā tāda, kam ceļš uz Multivan 6.1 paliek slēgts.
“Nav jau tā ka velosipēds būtu izgudrots otrreiz, bet šis ir ļoti labs velosipēds. Paskat kādi atlokāmie glāžu turētji, te arī kabatina kādam sīkumam. Telefona lādētājs ir stāvu augstāk. Stāvbremzes poga šeit. Viss izkārtots līmeņos. Starp citu, runājot par DSG puļķi, kas daudziem izraisīja skepsi - kā tad ar to brauksim, busam tāds nepiestāv! Kā to uztaisa! Izmēģinājāmies visādi piemānīt, bet neradās neviena situācija, kad tas ieķertos atpakaļgaitā vai neislēgties draivā. Tas kloķītis ir ne vien izskatīgs, bet arī ērts.”
Viens gan Multivenā palicis dzelžaini nemainīgs - galvenais te ir šoferis. Viss šķiet iekārtots tikai un vienīgi viņa ērtībām.
Pat šī kaste ar atlokāmu galdiņu patiesībā domāta kā parocenis priekšā.
“Vēl viens novērojums. Multivan 6,1, ko daži uzskata par pēdējo īsto Mutlivan, aizmugurē mazliet krata. Tas tomēr ir komercauto! Jaunais Multivan tomēr ir līganāks.”
Iespējams, tas ir tādēļ, ka vismaz subjektīvi tas šķiet smagāks par veco. Ņemot vērā jauno šasiju un daudz vieglākus sēdekļus aizmugurē, tas ir neparasti.
“Grūti iedomāties kas te varētu nepatikt. Materiāli, salikums, krāsas, viss ir pareizi. Gaumīgi, bez pārspīlējumiem, īsts vācu auto. Var just, ka mašīna arī pēc 10 gadiem izskatīsies labi. Jo ir jau tā, ka parādās citi ražotāji, kas brīžiem pievelk tuvu klāt Multivanam. Bet tad Volkswagen uzmet salto atmuguriski, izlaiž jaunu modeli, un viss nostājas savās vietās.”
Par šo sasniegumu tiek prasīta atbilstoša samaksa. Jaunā Volkswagen Multivan sākuma cena ir 42,5 tūkstoši eiro, kamēr lādējamais hibrīds ir 5000 eiro dārgāks.